| Mine Herptiler Her kan du vise bilder av dine reptiler. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Akershus
Alder: 23
|
Da jeg og min forlovede har bestemt oss for å ikke få barn, blir dyra barna våre
Ønskelista er lang, men hittils er det kun to reptiler og en gjeng med fisk.Først en introduksjon av Igor, min leopard gekko. ![]() Dette er da Igor. Jeg fikk han for ca et år siden og vil tippe han er ca 2 år gammel. Fikk beskjed av en kamerat at det egentlig er ei jente, men nå han han het Igor så lenge at jeg syns det ble for dumt å skifte navn Igor er en skikkelig latsabb, som elsker å ligge inni hula si og er veldig skjelden ute å går. Men når jeg banker lett på terrarieveggen, kommer han løpende ut, for da er det mat! ![]() Treffsikkerheten hans kan diskuteres da han ofte trenger en 3-4 forsøk på å få tak i sirissen. hehe.. Men det er en herlig liten krabat som jeg har blitt kjempeglad i ![]() Så har vi kornsnoken Smygar: (ja, jeg var inne i en Harry Potter fase da jeg skulle finne navn ![]() Smygar har jeg nå hatt i ca 3 uker, men er allere glad i den lille tassen. Er litt usikker på hvor gammel han er, men er 38 cm lang, så kan ikke være gamle karen. Han er overaskende komfortabel med å bli håndtert, og har en herlig personlighet. Det første han gjorde da han kom i hus, var å gjemme seg under vannskåla, så jeg fikk panikk og trudde han var rømt. Gleden var stor da han dukket opp der, og det han siden vært stedet han helst ligger å sover. Legger ut flere bilder i mårra
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Sted: Hordaland
Alder: 16
|
Ååå du er heldig.. Jeg vil ha dyra dine!
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Flere bilder av gullungene:
Her tok Igor seg en tur over speilet. Kunne ikke skjønne hvem denna andre gekko'n under han var?? ![]() Hadde flaks med detta bildet gitt ![]() Her er han kongen på haugen: ![]() Smygar har kobra-tendenser ![]() Nettop fått i seg en pinkie. Digger at det ser ut som han gliser ![]() Bilde jeg syns ble litt kult: ![]() Til slutt slenger jeg med bilder av terrariene deres Her bor Igor: ![]() Og her holder Smygar til:
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Men dyra beholder jeg nok selv. hehe..Ja jeg syns det er fantastiske dyr og veldig gode begynner-reptiler. Er kjempeførnøyd med det valget selv i alle fall
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Og om noen skulle lure på hvorfor jeg som oftest skriver "jeg" og ikke "vi" ang dyra, er at min kjære har veldig lite med reptilene å gjøre. Er liksom min greie det.
Så han venter utolmodig på at vi skal flytte til et sted det er lov til å ha pelsdyr, evt vårt eget hus, så han kan begynne å skaffe seg hunder og katter og gud veit ikke hva han skal ha.. Vi har sammen utarbeidet en liste over dyr vi skal ha i vår lille (som ser mistenkelig ut som om blir vår stooore) familie: *Leopard gekko *Kornsnok *Akvarie (det var det vi har nå, over til fremtidige anskaffelser: ) *Kongepyton *Skjeggagam *Kongeboa *Grønn Iguan *Kameleon av no slag *?Tarantella? (Har litt lyst på, men jeg har veldig eddekoppskrekk, så må se ann) *Hunder *Katter *Grå Jacko *Nymfeparakitt *Ender og koi i en diger hagedam Ja.. Det skulle vel være alt. Foreløpig. hehe. Da skjønner dere vel at jeg verken har tid eller penger til å få no unger med min kjære. Tar nok ganske mange år før familien blir så stor, men gleder meg digert! Kan ikke tenke med no bedre liv enn å ha huset fullt av dyr
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Oslo
Alder: 22
|
Mange flotte bilder, og koselige hjem de har!
Likte fargen på snoken.
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
Sted: Hordaland
Alder: 31
|
Sitat:
Huset fult av dyr, jeg nermer meg 30, men har enda ikke interesse for 2-bente ![]() ...Digget bilde der "godgutten" din slikket seg, nyyydeleg foto.
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
heheTakker Liker det bildet selv.
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Da har jeg fått hjem enda en slange, og enda et familiemedlem
![]() Valget (Etter myyye om og men) falt på en Boa Constrictor. Den er bare helskjønn. Aner ikke hva slags kjønn det er, så inntil jeg får noen erfarne til å poppe den, så er det en jente. Navnet ble Sonata, etter verdens beste band, Sonata Arctica! ![]() Skal få tatt bedre bilder ettehvet, men lar henne være i fred nå, så får bli med dette ene bildet. ![]()
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Nyeste familie medlem | demios | Mine Herptiler | 14 | 09-07-2009 11:15 |
| Hvilken familie tilhører denne her ? | LurkePus | Ekte edderkopper | 11 | 19-06-2008 16:10 |
| 2 nye familie medlemmer! | Ricky-man | Lover og regler | 11 | 24-05-2008 13:42 |
| Nytt familie medlem :D | Crispy | Agamer | 13 | 21-01-2007 12:05 |
| Et nytt familie medlem :) | Chixz | Skorpioner | 7 | 17-08-2005 16:43 |