"

Reptilfreaks.no > Herptiler (reptiler og amfibier) > Mine Herptiler Tunisiske Landskilpadder, 2 av de!

Mine Herptiler Her kan du vise bilder av dine reptiler.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 15-06-2009, 23:50   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Mar 2009
Alder: 28
Meldinger: 42
Standard Tunisiske Landskilpadder, 2 av de!

Da har jeg fått meg to nye skilpadder, etter at forrige forsøk endte på tragisk vis ( les "Min syke skilpadde" ). Uansett har jeg denne gangen tatt enda flere forhåndsregler, og har nettop bygd ferdig et stort åpent bord, med alt som trengs av gjemmesteder, vanntilgang, lys og ventilasjon. Har og satt inn noe vegetasjon, to forskjellige kaktuser, en oregano en mynte og noe gressløk, så det er her spørsmålet mitt er, er disse plantene trygge for de, kan de flytte inn ? Skal legge ut bilder etter jobb i morgen ! Håper uansett disse vil få det bedre, de er fra samme kull men er langt større, kvikkere og langt mer sultne, så det lover meget bra!

God sommer til alle !!
Andreaspadda er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 16-06-2009, 10:48   #2
Reptilfreak

jarex sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sted: Grimstad en plass
Meldinger: 186
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

om det er kaktuser med pigger er vel ikke det særlig lurt og ha oppi der?
Svar med sitat
Gammel 16-06-2009, 22:25   #3
Reptilfreak

Standard

Er nok ingen pigger på de nei, og når jeg kom hjem fra jobb i dag lå den minste og spiste på litt den ene kaktusen, håper det smakte og ikke var til skade. Her kommer noen bilder av oppsettet mitt og de små, håper på innspill angående plantene jeg har satt inn

Planteartene er såvidt jeg vet følgende:

-Origanum / Bergmynte, ganske standard oregano vil jeg tro, sterk i smak.
-Monarda / Temynte / Hestemynte / Wild Bergamot
-Gressløk

De to kaktusene kjenner jeg ikke til, så noe innspill der hadde vært flott, her er bilde av de, det er den største den spiste av:

Og til sist et overblikk:

Forresten så veier de 21.4g og 34.5g, men er fortsatt uten navn og definerte kjønn, tips ?
Andreaspadda er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 16-06-2009, 22:32   #4
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,725
Blog Entries: 12
Standard

ååå så fine padder. ^^ Elsker de tunisiske!

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er online nå  
Svar med sitat
Gammel 16-06-2009, 22:45   #5
Reptilfreak

bendick2112 sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 2,233
Standard

fett opsett og dritfine skilpadder^^ nå fikk jeg skikkelig lyst på selv!
Svar med sitat
Gammel 16-06-2009, 23:12   #6
Reptilfreak

gatebil-reptilen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Sted: Østfold
Alder: 21
Meldinger: 718
Standard

fete ^^ er nok desverre litt tidlig å fastsette kjønn enda.. (trur jeg?)

bendik, detta er vel bare stress for deg detta?
Svar med sitat
Gammel 17-06-2009, 17:02   #7
Reptilfreak

Standard

Takk takk, skal innrømme jeg er passe stolt over oppsettet! De er i alle fall meget aktive, skal få opp ei varmelampe til, i og med at det er så vanskelig å varme opp hele det store bordet med den jeg har, så blir det nok enda litt mer action !

Fant forresten ut at oregano er helt ok, Aristoteles gjorde visst en observasjon om at skilpadder som spiste giftige slanger spiste oregano etterpå som motgift, kloke dyr

Kjønn får jeg vel ta litt med tiden, men kunne likt å gi de navn nå for det da
Andreaspadda er offline  
Svar med sitat
Gammel 17-06-2009, 20:59   #8
Reptilfreak

Medlem siden: Nov 2008
Sted: Bergen
Alder: 35
Meldinger: 78
Standard så fine de var

og kjempefint terrarie
det jeg har lært med mine er at jeg skal være forsiktig med ting de kan sette seg fast i,evnt ramle ned av(på rygg)de er ganske så aktive og liker å klatre
om de er fra samme kull så tror jeg det er mulig å se forskjell på kjønn o m de er det.... mine var merket den ene iallefall med jente,men mulig første og er jente,men de er forskjellig kull så det er ikke lett å se kjønn..
håper iallefall jeg har to jenter da,at det er mulighet for familieforøkelse evnt en gang
tunis(ia) er offline  
Svar med sitat
Gammel 18-06-2009, 14:46   #9
Reptilfreak

Standard

Javisst, det hadde vært skikkelig ålreit, er litt skeptisk til at de er forskjellige kjønn, men tanke på at gener helst skal spres. Ellers har jeg skjønt det med faren med høyder, den ene landa på ryggen allerede etter et besøk oppe på trestammen, så spørsmålet er, lærer de av det ?

Ellers er plankene rundt impregnert, kan det bety problemer mon tro ?

Når det kommer til den kaktusen så eter begge to massevis av den, så det kan neppe være noe problem
Andreaspadda er offline  
Svar med sitat
Gammel 18-06-2009, 21:11   #10
Reptilfreak

Medlem siden: Nov 2008
Sted: Bergen
Alder: 35
Meldinger: 78
Standard :-)

he he,tror ikke de lærer,iallefall blir de ikke skremt nok,siden de gjør det igjen
de liker å klatre men er litt skummelt om de blir sittende fast,evnt ramler på rygg uten mulighet å snu seg. her er mine da de var mindre
tunis(ia) er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Et spm om russiske landskilpadder ! Waterboy Skilpadder 4 24-02-2009 14:03
landskilpadder pianogutten Skilpadder 21 15-10-2007 17:39
Homofile landskilpadder?? iceball Skilpadder 14 04-02-2007 22:28
landskilpadder? Trollemor Skilpadder 2 04-03-2005 08:15

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 21:07.