| Mine Herptiler Her kan du vise bilder av dine reptiler. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2009
Alder: 28
|
Da har jeg fått meg to nye skilpadder, etter at forrige forsøk endte på tragisk vis ( les "Min syke skilpadde" ). Uansett har jeg denne gangen tatt enda flere forhåndsregler, og har nettop bygd ferdig et stort åpent bord, med alt som trengs av gjemmesteder, vanntilgang, lys og ventilasjon. Har og satt inn noe vegetasjon, to forskjellige kaktuser, en oregano en mynte og noe gressløk, så det er her spørsmålet mitt er, er disse plantene trygge for de, kan de flytte inn ? Skal legge ut bilder etter jobb i morgen ! Håper uansett disse vil få det bedre, de er fra samme kull men er langt større, kvikkere og langt mer sultne, så det lover meget bra!
God sommer til alle !! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Grimstad en plass
|
om det er kaktuser med pigger er vel ikke det særlig lurt og ha oppi der?
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Er nok ingen pigger på de nei, og når jeg kom hjem fra jobb i dag lå den minste og spiste på litt den ene kaktusen, håper det smakte og ikke var til skade. Her kommer noen bilder av oppsettet mitt og de små, håper på innspill angående plantene jeg har satt inn
![]() ![]() ![]() Planteartene er såvidt jeg vet følgende: -Origanum / Bergmynte, ganske standard oregano vil jeg tro, sterk i smak. -Monarda / Temynte / Hestemynte / Wild Bergamot -Gressløk De to kaktusene kjenner jeg ikke til, så noe innspill der hadde vært flott, her er bilde av de, det er den største den spiste av: ![]() Og til sist et overblikk: ![]() Forresten så veier de 21.4g og 34.5g, men er fortsatt uten navn og definerte kjønn, tips ? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
fett opsett og dritfine skilpadder^^ nå fikk jeg skikkelig lyst på selv!
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2006
Sted: Østfold
Alder: 21
|
fete ^^ er nok desverre litt tidlig å fastsette kjønn enda.. (trur jeg?)
bendik, detta er vel bare stress for deg detta?
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Takk takk, skal innrømme jeg er passe stolt over oppsettet! De er i alle fall meget aktive, skal få opp ei varmelampe til, i og med at det er så vanskelig å varme opp hele det store bordet med den jeg har, så blir det nok enda litt mer action !
Fant forresten ut at oregano er helt ok, Aristoteles gjorde visst en observasjon om at skilpadder som spiste giftige slanger spiste oregano etterpå som motgift, kloke dyr ![]() Kjønn får jeg vel ta litt med tiden, men kunne likt å gi de navn nå for det da
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2008
Sted: Bergen
Alder: 35
|
og kjempefint terrarie
![]() det jeg har lært med mine er at jeg skal være forsiktig med ting de kan sette seg fast i,evnt ramle ned av(på rygg)de er ganske så aktive og liker å klatre om de er fra samme kull så tror jeg det er mulig å se forskjell på kjønn o m de er det.... mine var merket den ene iallefall med jente,men mulig første og er jente,men de er forskjellig kull så det er ikke lett å se kjønn.. håper iallefall jeg har to jenter da,at det er mulighet for familieforøkelse evnt en gang
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Javisst, det hadde vært skikkelig ålreit, er litt skeptisk til at de er forskjellige kjønn, men tanke på at gener helst skal spres. Ellers har jeg skjønt det med faren med høyder, den ene landa på ryggen allerede etter et besøk oppe på trestammen, så spørsmålet er, lærer de av det ?
Ellers er plankene rundt impregnert, kan det bety problemer mon tro ? Når det kommer til den kaktusen så eter begge to massevis av den, så det kan neppe være noe problem
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2008
Sted: Bergen
Alder: 35
|
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Et spm om russiske landskilpadder ! | Waterboy | Skilpadder | 4 | 24-02-2009 14:03 |
| landskilpadder | pianogutten | Skilpadder | 21 | 15-10-2007 17:39 |
| Homofile landskilpadder?? | iceball | Skilpadder | 14 | 04-02-2007 22:28 |
| landskilpadder? | Trollemor | Skilpadder | 2 | 04-03-2005 08:15 |