| Mine Herptiler Her kan du vise bilder av dine reptiler. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Mar 2009
Alder: 22
|
Ca 6 måneder og kom til meg for et par dager siden bare.. men han har kommet godt tilrette allerede. Den oransje boksen er bare en nødløsning for øyeblikket, men skal ut å kjøpe mer ting til han til uken. Syns også 'terrariet' som kom med var relativt lite til han, når han blur fullvoksen blir det alt for lite!
Skal ordne et større et etterhvert også så han har bedre plass. Har en UV lampe på 40W som står på hele dagen og en varmelampe på 100W.. men vil bytte til en "alt i et", hvilken styrke er fin da tror dere? Bare ha en UV på 100W? Eneste er at varmelampen hans kan ikke stå på for lenge av gangen, for da blir det for varmt for han igjen ![]() Men her kommer noen bilder i allefall
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Junior Member
Medlem siden: Mar 2009
Alder: 22
|
![]() ![]() ![]()
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2008
Sted: Østlandet
Alder: 29
|
Hvis det blir for varmt med en 100W så bør du få fikset deg en "lavere" variant. Skjeggisen din må ha mulighet til å sole seg når han så ønsker i løpet av dagen
Helt umulig for deg å ha kontroll over rytmen hans.Og hva for type UV lampe? De må ha både UVA og UVB for å virke som de skal Har dessverre ikke noe erfaring av "alt i et" lampe, så det får noen andre svare for ![]() Utfra bildene så ser han jo fin ut da
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
zoomed har en pære som er solspott og UVA og B i. Den bruker jeg i det ene terra mitt og det funker veldig bra. Det blir også sagt at denne pæren er noe av det bedre man kan bruke til skjeggiser. Skjeggisene blir mere aktive å ha den pære + de kan selv velge hvor mye uv dem vil ha i løpet av en dag. Den koster litt mere en rør, men den har lengere virkning med tanke på UV..
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| skjeggagam | Mailen | Småprat | 10 | 19-04-2009 23:23 |
| Skjeggagam.. | quagmaier | Gekkoer | 11 | 25-10-2007 15:14 |
| Syk Skjeggagam? | Adriano | Helse og sykdommer hos reptiler | 21 | 01-10-2007 15:57 |
| Syk skjeggagam? | DaffyDuck | Agamer | 12 | 23-04-2007 14:27 |
| skjeggagam, egg på vei? | doubble-vaage | Agamer | 7 | 25-08-2005 08:30 |