| Mine Herptiler Her kan du vise bilder av dine reptiler. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2008
Sted: Østfold
Alder: 23
|
Er det egentlig så lurt å poste bilder av herptilene mine her inne ?
Kan ikke MT, eller hvem enn de har til å leke drittsekk, bare spore IP-adressa mi og ta meg for ulovlig dyrehold ? Eller er det noe lover mot slikt ? Har allerede bilder her, bare lurer. Visste ikke helt hvor jeg skulle skrive detta, så putta det der jeg mente det passa inn. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Som nevnt, så er ikke Mattilsynet på noen heksejakt etter oss. Hvis de var, så ville nok 95% av oss allerede hatt besøk og fått beslaglagt dyra for leeeenge siden.
|
|
|
#3 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Det pleier som regel å skulle ganske grov kriminalitet til før ipadresser og informasjon fra nettleverandør slenges ut til de som måtte ønske det. Tror ikke grunnen om at de skal beslaglegg en kornsnok eller lignende er god nok.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Trondheim
Alder: 25
|
Det skal temmelig mye til. Dessuten, så skal er ikke selve IP-adressen det som kan avsløre deg, i hovedsak. Du kan jo fornye IP når du vil, som oftest. ISP er det som spesifiserer nærmere HVEM du er. Med andre ord, får du en anmeldelse mot brukeren din, politiet får IP av frogger, ved godkjent papirarbeid, de får da ISP, så må de få hvem som eier ISP med din nettleverandør, om jeg har forstått rett når jeg har surfet rundt på nettet og Forum - Diskusjon.no i dag.
Det kan så klart komme til det at folk anmelder deg, og politiet kommer og krever utlevert IP. Men med de svake ressursene til politiet vil ikke dette bli prioritert! Det er mye arbeid, og liten gevinst. Men om du f.eks. skulle gjort noe mer kriminelt, og skrytt av d på nettet, la oss si innbrudd, narko, eller væpnet ran, så ville du nok fort fått politiet på nakken. Jeg ville ikke vært redd for dette, for som sagt tidligere, jeg tror det hadde vært veldig få folk på repti, reptilfreaks og reptilweb, av folk som bor i Norge, som hadde hatt et eneste reptil igjen om dette hadde vært prioritert
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2008
Sted: Østfold
Alder: 23
|
Jeg måtte nesten spørre.
Jeg aner jo ikke hvor gira de er på å ta oss, også har jeg sett at mange velger å ikke legge ut bilder av dyra sine, så da ble jeg nysgjerrig. Men da er'e jo ikke no problem
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
de som ikke legger ut er nok pga noia.. pluss at de vil holde det hemmelig, i tilfelle en nabo skulle kjenne igjen noe som kommer med på bildet..
Diverse IP-tracere, som f.eks. brukes i warcraft3, før man startet game, kan kun spore IP adressen, og land, dette er vel det nærmeste en helt vanlig person kan finne ut av deg, så at d står "østfold" på hvor du bor er nok mer avslørende. ;p
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: May 2006
|
Dette har også blitt tatt opp flere ganger før
Bl.a: skal si folkene her har "gutz" å bli tatt av politi for reptilhold
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
takker Jabbe ^^
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Enda flere bilder fra reptilparken (Mange Bilder 31.03.07) | hell | Småprat | 8 | 02-04-2007 08:56 |