| Mine Herptiler Her kan du vise bilder av dine reptiler. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
I dag da jeg tittet inn i terrariet mitt så jeg at det har det begynt å blomstre i terrariet mitt, kjempe morro
![]() ![]() Kattene mine var idag mer masete enn vanlig. Da jeg fotograferte litt av blomstene i terrariet skjønte jeg plutselig hvorfor - Gekkoen min hadde stukket av! Da jeg hadde rengjort i terrariet i går hadde et blad av en sansiveria lagt seg mellom døren og rammen på terrariet noe som hadde ført til 1cm åpning.. Letingen begynte, men heldigvis så visste kattene mine svært godt hvor den var.. Den satt trygt plassert oppå en trafo helt oppunder taket og tittet ned på meg. ![]() Etter litt tenkearbeide fant jeg raskt ut at så lenge den satt der oppe ville jeg ikke ha en sjanse for å få fatt i den.. Pirket litt på trafoen med en pinne og den pilte bortover veggen for å gjemme seg bak et annet terrarie.. ![]() Nå var det en lett match å få fatt i den.. Fjernet forsiktig terrariet den gjemte seg bak og fikk lurt den inn i et akvarie jeg hadde stående og brakt den forsiktig inn i terrariet sitt hvor det ventet frisk frukt og noen sirisser..
Sist endret av Frogger; 04-03-2009 kl 16:14. Begrunnelse: skriveleif |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2006
Sted: norge
Alder: 26
|
Hehe de var da bra du fikk fanga den før kattene=)=)
Ser og at den har vokst enormt siden sist jeg så på den=)
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Admin
|
Ja den har vokst noe sykt.. kanskje 3 ganger størrelsen av hva den var da du så den sist
Tror egentlig ikke kattene ville brydd seg så mye mer om den enn å lukte på den.. de har vært på jakt etter andre dyr tidligere med samme "positive" resultat hver gang, de forteller hvor dyret er. Dyr med pels får forøvrig frem andre reaksjoner hos dem..
Sist endret av Frogger; 04-03-2009 kl 16:24. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Barteland
|
Så nydelig den var! Det var vel kjekt med en tur kan jeg tenke meg
![]() Hva slangs Gekko er det?
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Trondheim
Alder: 25
|
Må si du har en veldig fin gekko der, frosken
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Hehe, kanskje jeg burde skaffe meg en katt, sånn for sikkerhets skyld. Om gekkoene mine stikker av, kommer jeg ikke til å merke det med det første
Den er blitt skikkelig flott, standingi'en din. Spennende å se hvor mye av fargene den beholder senere
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Admin
|
Vel, den har kvittet seg med det verste av baby mønsteret så jdet er ikke umulig at den vil holde på fargene slik de er nå.. Har sett eldre (4-5 år gamle) Standingier med samme fargene..
Saken er at omgivelseslyset, temperaturen og fargene den blir omgitt med bestemmer veldig hvilken farger du får se.. Fra siden ser du den virker mye gråere.. Sist endret av Frogger; 04-03-2009 kl 18:51. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
hehe fin liten storry Frogger