| Mine Herptiler Her kan du vise bilder av dine reptiler. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: By gutt;)
|
I dag har jeg flyttet leosene mine ifra sove rommet og inn til stua på sove rommet var det kalt å leosene mine har hatt en dvale periode tror jeg.. Det har vært helt nede i 17 grader i terra..
Å de har ikke vilt spise eller noe. Men i stua er det varm å jeg håper å få se litt mere av de å varmen stiger som bare det Har handlet noen nye ting ifra webzoo.netLegger legger ut noen bilder av det nye hjemmet til mine to søte leoser ![]() I dag fant jeg to egg oxo, men de hadde ligget får lenge så nå skal jeg prøve å være klar til de neste kommer OM ikke lenge håper jeg ![]() Håper de begynner å spise igjen snart ass ![]() Vis ikke vet jeg ikke hva jeg gjør
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 21
|
Det så da ikke værst ut!
Har du bilde av leosene i sitt nye hjem også da ?
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Sitat:
Konstant temp på 17 grader er en typisk dvale temp(kan faktisk gå litt under også da) å hvist du har tilbudt leosene dine mat så er det fy fy med stor F.. Man skal ALDRI gi mat under en så lav temp eller når man dvaler,du kan faktisk ta livet av leosene dine. Tingen er at dem ikke greier å fordøye maten når dem ligger i dvalen å maten vil/kan råtne inne i magen til leosen. Velger man å dvale så skal dette gjøres gradvis over flere uker (justere tempen gradvis ned). Det samme skal gjøres når man "vekker" leosene etter dvalen (tempen skal gradvis justeres opp,å man skal ikke hive innpå med mat med en gang). |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Det skal jeg få gjort vettu
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Jeg har ikke bevist latt den synke dent har vært sykt kalt her bare jeg har hatt den på rommet, er gamet hus å jeg bruker varmekabler i buret. (Bestilte varmemate i går) Leosene har ikke dvalet tror jeg får den har vært ute å gått å ligget på steinen sin osv. men jeg har ikke fått opp varmen (har hatt løen rå) å jeg har fått med meg at noen her har sakt det er greit at den er nede på 15 en gang i året så jeg tengte det var greit til jeg fikk meg penger. har vært melormer i terra hele tiden å to tre sirriser.. (av å til har liksom tatt de ut å inn pg de ikke spiser) Men hunnen min spiser bare sand å dritter bare sand. gradene har bare vært nede i 17 en gang trur jeg den ligger på ca 20 til 25..
|
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Sitat:
Hvist tempen i leo terra skal være nede på ca 15 grader en gang i året så skal det være når leosen(ene) skal dvales. Å som sakt over her,det skal gjøres over en kortere tid (ned trapping av tempen) leosene skal få tømt seg helt før dem har nådd en så lav temp. Burde det da ikke ringe en bjelle hos deg BredoHansen ? Fjern hu fra sanden å finn en annen løsning for guds skyld. Hvist jeg ikke husker feil så har du nevnt dette tidligere ?? Hva venter du på,at hu skal få en forstoppelse å dø ? (Ikke meninga å være røff i ord bruken men merker jeg blir litt oppgitt over å lese dette). altfor lavt,,få den opp på hvertfall 30 grader på dagtid (varme siden). |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
oi oi oi..
hunnen din spiser sand, og allikevel fyrer du på med mer sand.. trist. Og siden hun spiser sand, får de det de trenger av vitaminer og kalsium? Har du i det hele tatt fuktboks? Kan ikke se noen på de bildene du har lagt ut..
|
|
|
#8 | |||
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Sitat:
Har ikke lyst til at de skal gå runt på kunstgrass eller aviser heller.. Er jo ikke noe fint det.. Heler det en døden seff men tror du ikke hu slutter å spise når varmen kommer opp igjen? Sitat:
Noe annet jeg kan gjøre nå a imens jeg venter? ( Terra er 110x50x60 ca. )
- bREdO hANsEn - Sist endret av Frogger; 19-02-2009 kl 04:19. |
|||
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 21
|
er det sand? Så virkelig ut som en matte. Men ser det nå.
Du fjerner hunnen din fra sanda pronto, får opp varmen. Neste gang du ikke har penger så låner du eller slikt. Det skal ikke gå utover dyrene! |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
ja, jeg syntes også det så ut som en matte.
Hva som bekymrer meg, er at hunnen din legger egg midt oppi dette her mens hun eter sand og har hatt det altfor kaldt. Dette høres IKKE sunt ut.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Godt Nytt År!! | Jabbe | Småprat | 4 | 31-12-2007 19:34 |
| Nytt familiemedlem!! | Marie | Skilpadder | 20 | 31-10-2007 05:58 |