"
Gammel 10-02-2009, 16:03   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Aug 2005
Sted: østfold
Alder: 31
Meldinger: 38
Standard Min lille snik

Hei alle sammen.
Tenkte jeg skulle legge ut noen bilder av Tversoverstripa von snoko..
Leser at dem liker seg trangt. Den har en tendens til og klatre oppunder taket på terrariet. Der toppen på isoporbagrunnen er. ser nesten ikke ut som om den får presset seg under kanten der, men den skal opp der uansett. Er vel ikke for at den ikke liker seg nede på bakken?
Om det er noe galt med bunnstoff el. Kjøpt bunnstoff på dyrebutikken i sverige og de sier det er beregnet på snok. (Dem bruker visst det samme selv)

Ellers har den en vannskål, pinne og klatre i, en form for rot den kan gjemme seg under og en del plastblomster på sidene av isopor bakgrunnen. Men selv om den i starten grave og gjemte seg under torva, ble under der store deler av dagen skal den på liv og død legge seg under taket.. Ser ut som den liker seg der oppe bare, men er jo litt bekymret. (skal se om jeg får tatt et bilde, ikke noe problem siden den ligger der oppe hele tiden)
Bakgrunnen er ikke inne på alle bildene pga av litt modifisering, men den blir der permanent nå og alt står på samme sted hele tiden for å ikke stresse den.
Kommer mer etterhvert..

Her er noen bilder.

Sist endret av Frogger; 10-02-2009 kl 20:26. Begrunnelse: Fixet billedlink
ffsnonickleft er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 10-02-2009, 16:11   #2
Reptilfreak
Admin

Jabbe sin avatar

Medlem siden: May 2006
Meldinger: 1,721
Standard

En flott sinaloan du har

Det at den skal opp å legge seg på isoporen er ikke noe å bekymnre seg for De liker det trangt, og der oppe er det trangt, samtidig som den kan få ett ovreblikk.

Når jeg brukte exo-terra til sinaloen min, skjedde akkuratt det samme. Men han datt også ned i mellom glasset og isoporen hele tiden, da han datt ned i sprekkene eller presset seg mellom. Så det endte med at jeg fjernet hele bakgrunnen.
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 10-02-2009, 17:30   #3
Reptilfreak

Standard

Takk for det. Er veldig fornøyd.
Det er godt og høre at jeg ikke trenger og bekymre meg over at den stadig vekk skal opp der. Jeg har tettet de hullene som kablene skal gå i. På toppen og i bunnen for den har alt vært nedi der. Kilt den fast så den skal ta litt for å komme seg bak, selv om de er noen jævler på å snike seg.. Vil ikke ta bort bakgrunnen, den gjør seg godt bak der.
Den får vel et problem med og gjemme seg der etterhvert som den vokser.

Ang å lage nytt og større terra. Er det en ide og gjøre det så likt som mulig den gamle plassen, eller blir den lettere vant/ mindre stresset etterhvert som den blir større?

(Topic skulle være snik, Jabbe For den virker som en liten snik )
ffsnonickleft er offline  
Svar med sitat
Gammel 10-02-2009, 17:49   #4
Reptilfreak
Admin

Jabbe sin avatar

Medlem siden: May 2006
Meldinger: 1,721
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av ffsnonickleft Vis post
Takk for det. Er veldig fornøyd.
Det er godt og høre at jeg ikke trenger og bekymre meg over at den stadig vekk skal opp der. Jeg har tettet de hullene som kablene skal gå i. På toppen og i bunnen for den har alt vært nedi der. Kilt den fast så den skal ta litt for å komme seg bak, selv om de er noen jævler på å snike seg.. Vil ikke ta bort bakgrunnen, den gjør seg godt bak der.
Den får vel et problem med og gjemme seg der etterhvert som den vokser.
Problemet jeg fikk var at snoken kom seg mellom glasset og isoporen, for så å ikke komme seg løs igjen. Jeg brukte dobbeltsidig teip og festet isoporen skikkelig, men neida, noen timer etterpå lå han bak der igjen

Sitat:
Opprinnelig postet av ffsnonickleft Vis post
Ang å lage nytt og større terra. Er det en ide og gjøre det så likt som mulig den gamle plassen, eller blir den lettere vant/ mindre stresset etterhvert som den blir større?
Hvis du har muligheten til å gjøre det så og si likt, så ville jeg gjort det. Men det trengs ikke.
Når du flytter den inn til nytt terra, vil den merke at det er ett nytt område, og den vil sjekke opp alt sammen, lære seg hvor ting er. Så om du lager et likt område eller ett nytt ett, er egentlig mer opp til deg
Svar med sitat
Gammel 10-02-2009, 18:08   #5
Reptilfreak

Standard

Da må jeg prøve å lage et litt mer "fancy" sted.. Selv om den kanskje ikke er så opptatt av hvordan det ser ut sånn sett..
Takk for kjappe svar
ffsnonickleft er offline  
Svar med sitat
Gammel 10-02-2009, 18:52   #6
Reptilfreak

Soli sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Alder: 25
Meldinger: 387
Blog Entries: 4
Standard

Nydelig melkesnok du har fått deg

Sitat:
Opprinnelig postet av Jabbe Vis post
Problemet jeg fikk var at snoken kom seg mellom glasset og isoporen, for så å ikke komme seg løs igjen. Jeg brukte dobbeltsidig teip og festet isoporen skikkelig, men neida, noen timer etterpå lå han bak der igjen

Hehe, akkurat samme problemet hadde vi her med melkesnoken vår og bakgrunnen i exo terra, vi har også tatt ut bakgrunnen
Soli er offline  
Svar med sitat
Gammel 10-02-2009, 20:04   #7
Reptilfreak

Enigma sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: Trondheim
Alder: 27
Meldinger: 186
Standard

Gratulerer med kjempefin snok ja! (misunnelig)
Hadde det samme problemmet med en constrictor juvenil.... han satte seg fast bak der flere ganger om dagen men nå er han for stor

Sist endret av sveinjo; 11-02-2009 kl 14:17.
Enigma er offline  
Svar med sitat
Gammel 11-02-2009, 13:10   #8
Reptilfreak

Talking

Åh joda, til og med etter mating skulle han opp der.. Så det var litt artig på morran i dag at slangen lå oppunder taket og den ene buen med maten i hang enkelt på utsiden..
ffsnonickleft er offline  
Svar med sitat
Gammel 11-02-2009, 13:14   #9
Reptilfreak

mandarin sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Barteland
Meldinger: 196
Standard

Oi, den var nydelig! Hvor gammel er den?
mandarin er offline  
Svar med sitat
Gammel 11-02-2009, 13:50   #10
Reptilfreak

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Sandnes
Meldinger: 34
Standard

Et lite tips hvis du har exo-terra er at den kan presse opp lokket og stikke av. Det gjorde min, nå står det en stein oppå.

Sist endret av sveinjo; 11-02-2009 kl 14:14.
jonnybrun er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Lille ackie... CamStatic Mine Herptiler 18 04-03-2010 22:42
Vår lille Askepott Dahlia Mine Herptiler 12 21-09-2009 21:20
Lille Dilbert vår er syk. Niclas134 Skilpadder 32 05-02-2009 09:43
hjelp snik er blitt for stor for terrarie sitt. milo Helse og sykdommer hos reptiler 2 23-09-2008 20:22
Min lille Jolene! vipera Snoker 5 11-01-2007 18:44

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 20:54.