| Mine Herptiler Her kan du vise bilder av dine reptiler. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2005
Sted: østfold
Alder: 31
|
Hei alle sammen.
Tenkte jeg skulle legge ut noen bilder av Tversoverstripa von snoko.. ![]() Leser at dem liker seg trangt. Den har en tendens til og klatre oppunder taket på terrariet. Der toppen på isoporbagrunnen er. ser nesten ikke ut som om den får presset seg under kanten der, men den skal opp der uansett. Er vel ikke for at den ikke liker seg nede på bakken? ![]() Om det er noe galt med bunnstoff el. Kjøpt bunnstoff på dyrebutikken i sverige og de sier det er beregnet på snok. (Dem bruker visst det samme selv) Ellers har den en vannskål, pinne og klatre i, en form for rot den kan gjemme seg under og en del plastblomster på sidene av isopor bakgrunnen. Men selv om den i starten grave og gjemte seg under torva, ble under der store deler av dagen skal den på liv og død legge seg under taket.. Ser ut som den liker seg der oppe bare, men er jo litt bekymret. (skal se om jeg får tatt et bilde, ikke noe problem siden den ligger der oppe hele tiden) Bakgrunnen er ikke inne på alle bildene pga av litt modifisering, men den blir der permanent nå og alt står på samme sted hele tiden for å ikke stresse den. Kommer mer etterhvert.. Her er noen bilder.
Sist endret av Frogger; 10-02-2009 kl 20:26. Begrunnelse: Fixet billedlink |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: May 2006
|
En flott sinaloan du har
![]() Det at den skal opp å legge seg på isoporen er ikke noe å bekymnre seg for De liker det trangt, og der oppe er det trangt, samtidig som den kan få ett ovreblikk. Når jeg brukte exo-terra til sinaloen min, skjedde akkuratt det samme. Men han datt også ned i mellom glasset og isoporen hele tiden, da han datt ned i sprekkene eller presset seg mellom. Så det endte med at jeg fjernet hele bakgrunnen.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Takk for det. Er veldig fornøyd.
Det er godt og høre at jeg ikke trenger og bekymre meg over at den stadig vekk skal opp der. Jeg har tettet de hullene som kablene skal gå i. På toppen og i bunnen for den har alt vært nedi der. Kilt den fast så den skal ta litt for å komme seg bak, selv om de er noen jævler på å snike seg.. Vil ikke ta bort bakgrunnen, den gjør seg godt bak der. Den får vel et problem med og gjemme seg der etterhvert som den vokser. Ang å lage nytt og større terra. Er det en ide og gjøre det så likt som mulig den gamle plassen, eller blir den lettere vant/ mindre stresset etterhvert som den blir større? (Topic skulle være snik, Jabbe For den virker som en liten snik )
|
|
|
|
|
|
#4 | ||
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: May 2006
|
Sitat:
Sitat:
Når du flytter den inn til nytt terra, vil den merke at det er ett nytt område, og den vil sjekke opp alt sammen, lære seg hvor ting er. Så om du lager et likt område eller ett nytt ett, er egentlig mer opp til deg
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Da må jeg prøve å lage et litt mer "fancy" sted.. Selv om den kanskje ikke er så opptatt av hvordan det ser ut sånn sett..
Takk for kjappe svar
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
Alder: 25
|
Nydelig melkesnok du har fått deg
![]() Sitat:
Hehe, akkurat samme problemet hadde vi her med melkesnoken vår og bakgrunnen i exo terra, vi har også tatt ut bakgrunnen
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Trondheim
Alder: 27
Meldinger: 186
|
Gratulerer med kjempefin snok ja! (misunnelig)
![]() Hadde det samme problemmet med en constrictor juvenil.... han satte seg fast bak der flere ganger om dagen men nå er han for stor Sist endret av sveinjo; 11-02-2009 kl 14:17. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Åh joda, til og med etter mating skulle han opp der.. Så det var litt artig på morran i dag at slangen lå oppunder taket og den ene buen med maten i hang enkelt på utsiden..
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Barteland
|
Oi, den var nydelig! Hvor gammel er den?
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
Sted: Sandnes
|
Et lite tips hvis du har exo-terra er at den kan presse opp lokket og stikke av. Det gjorde min, nå står det en stein oppå.
Sist endret av sveinjo; 11-02-2009 kl 14:14. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Lille ackie... | CamStatic | Mine Herptiler | 18 | 04-03-2010 22:42 |
| Vår lille Askepott | Dahlia | Mine Herptiler | 12 | 21-09-2009 21:20 |
| Lille Dilbert vår er syk. | Niclas134 | Skilpadder | 32 | 05-02-2009 09:43 |
| hjelp snik er blitt for stor for terrarie sitt. | milo | Helse og sykdommer hos reptiler | 2 | 23-09-2008 20:22 |
| Min lille Jolene! | vipera | Snoker | 5 | 11-01-2007 18:44 |