"

Messer og utstillinger Her kan du legge inn informasjon om messer og utstillinger.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 23-10-2008, 00:25   #1
Reptilfreak

Androctonus sin avatar

Medlem siden: May 2007
Sted: SkorpionFarmen
Alder: 22
Meldinger: 1,653
Blog Entries: 13
Post Utstilling i Molde.

Hei!

Jeg, Blodstrupmoen, Zatii og NFredrik skal prøve å få ordna en liten utstilling av diverse leddyr til neste mnd her i Molde, og kansje en rundt juletider i Ålesund.

Jeg og Blodstrupmoen snakka litt om dette på vei hjem fra Hønefoss messa, og har fått tilbake tankene på dette nå. Og har fått med oss (eller jeg) har fått med Zatii og NFredrik på dette.
Vi har tenkt hovedsaklig bare på en liten utstilling av diverse arter, og bare for å dele var interesse med "den vanlige mann i gata".
Også kommer vi til å skrive ut noen generelle fakta-ark, som vi kan dele ut til de som interessert i det.

Vi kommer til å stille ut de mest normale i hobbien, og såklart av de litt mer uvanlige.

Så det jeg lurer på:

#1: Hva skal man si til de vi skal leie/låne lokale av? vil jo såklart være ærlige. Men hva er lurest å si?
#2: Må man ha tillatelse fra andre enn de vi skal leie/låne av? (f.eks mattilsynet og lignende?)
#3: Hvordan kan man reklamere best for dette?
#4: Når er det best å ha det? (kan tenke helgene er best)
#5: Hva er beste tiden på dagen å ha det på?

Ellers så takker jeg for andre tips og råd fra andre som har stelt i stann sånt før, og gjerne del litt erfaringer med det

Ps.
Navne forslag på utstillingen takker jeg også for!
Svar med sitat
Gammel 23-10-2008, 12:33   #2
Reptilfreak

Androctonus sin avatar

Standard

Og en ting til:
Hvordan skal man få en poster til å fange oppmerksomhet til dette? Altså, hva burde man skrive på den?
Svar med sitat
Gammel 23-10-2008, 14:13   #3
Reptilfreak

allan sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 2,047
Blog Entries: 5
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Androctonus Vis post
Og en ting til:
Hvordan skal man få en poster til å fange oppmerksomhet til dette? Altså, hva burde man skrive på den?
DØDELIGE SKORPIONER
Den duger nok,men sikkert ikke helt riktig budskap.

Kansje Eksotiske insekter er en bedre overskrift...
allan er online nå  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 24-10-2008, 00:58   #4
Reptilfreak

Androctonus sin avatar

Standard

Det er jo ikke insekter vi skal stille ut (kansje noen hvis vi får tak i, eller får lånt) mest taranteller og skorpiser

Tenkte kansje på terrariedyrutstilling, men det kan også bli litt langt.
Er litt frem og tilbake her, jeg får heller ikke gjort noe stort mer med postern, siden jeg ikke er sikker på hva jeg skal skrive
Svar med sitat
Gammel 24-10-2008, 12:02   #5
Caffeinism
Admin

_Nagash_ sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
Meldinger: 5,364
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Androctonus Vis post
#1: Hva skal man si til de vi skal leie/låne lokale av? vil jo såklart være ærlige. Men hva er lurest å si?
Si dere er interresert i å leie et lokale til en hobbydyr utstilling. Ønsker de at dere fordyper det, ville jeg lagt det frem som det er. Sjansen er STOR for at de finner ut hva som foregår der, siden dere antagelig skal reklamere for den.

#2: Må man ha tillatelse fra andre enn de vi skal leie/låne av? (f.eks mattilsynet og lignende?)
Jeg tror ikke dere trenger dette, men er jo likegreit å sende avgårde et brev. Pressiser at dyrene ikke skal ut av terrariene og det burde gå veldig bra.

#3: Hvordan kan man reklamere best for dette?
Henge opp mange plakater leeenge før. Ta kontakt med lokal avis,radio etc.

#4: Når er det best å ha det? (kan tenke helgene er best)
Lørdag. Ukedagene er unger på skole og eldre jobber. Fredag er alle slitne etter lang arb/skole uke. Søndag skal sikkert alle i kirka. ..... Søndag kan også funke

#5: Hva er beste tiden på dagen å ha det på?
10-12 tia og noen timer utover.

Mvh
robin

Sist endret av _Nagash_; 24-10-2008 kl 19:39.
_Nagash_ er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 24-10-2008, 16:32   #6
Reptilfreak

Androctonus sin avatar

Standard

Takker for utfyllende info, ble plutselig litt mer sikrere på dette nå!
Svar med sitat
Gammel 26-10-2008, 10:24   #7
Reptilfreak

telia sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Sted: Nær Hønefoss
Meldinger: 866
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (3)
Standard

Tror nok det kan være greit og hente inn noen tillatelser. På Hønefoss hadde vi tillatelse både fra Mattilsynet og Direktoratet for naturforvaltning(DN).

Praktiseres nok litt forskjellig rundt om, men skal visstnok være litt streng justis på dette med dyreutstillinger. Så for og ha ting på det tørre er ett lite brev veien og gå, Og det kan fort ta litt tid og få svar(statlige etater er ikke akkurat kjent for og være kjappe.............)

Uansett......LYKKE TIL.....

The best ones are half eaten..........
telia er offline  
Svar med sitat
Gammel 01-12-2008, 17:05   #8
Reptilfreak

Zatii sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Sted: Møre og romsdal
Alder: 21
Meldinger: 677
Blog Entries: 28
Standard

Utstillingen ble lørdag den 29. November, og ble (etter min mening) svært vellykket. Kom innom en masse folk både med og uten barn for å se. Og de fikk muligheten til å holde både tarantell og knelere. De fikk også bli med på fôring av dyr, og fikk svar på hva enn de måtte lure på, pluss litt til. Vi fikk nesten bare positive tilbakemeldinger, og til og med de fleste som var litt redd i starten turte og holde "Tarantulla" (G.rosea'en min) til slutt. Hun vandret fra hendene til både små barn, voksne menn og engstlige husmødre gjennom dagen. Tror vi fikk omvendt mange den dagen ja!
Mange fant sin favoritt i utstilingen, særlig orkidè-knelerne var godt likt.
Samlet seg en liten gjeng foran terrariet til ene kneleren mens de fulgte intenst med på om kneleren skulle klare å fange flua som den hadde fått. Og når den fanget den ble det glade rop og stor stas. Hørtes ut som det ble scoret mål på en fotball-pub. Hehe..

Håper vi kan gjøre noe slikt igjen snart, for dette var utrolig gøy!

Sist endret av DanFekar; 02-12-2008 kl 17:47. Begrunnelse: Se pm
Zatii er offline  
Svar med sitat
Gammel 01-12-2008, 17:27   #9
Reptilfreak

Blodstrupmoen sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sted: I Kristiansund igjen for ett års tid..
Alder: 29
Meldinger: 488
Blog Entries: 10
Standard

Helt konge Androctonus, Zatii og Miroxx!! =)

Skillelig drit at jeg ikke fikk vært med denne gangen, MEN jeg skal komme sterkt tilbake ved neste anledning..

Dere har gjort en knall innsats.. "Two thumbs up"
Svar med sitat
Gammel 01-12-2008, 17:54   #10
Reptilfreak

allan sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 2,047
Blog Entries: 5
Standard

FLOTT JOBBET!!

God repotasje med mange bilder, det var kult
allan er online nå  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Skal vi lage messe/ utstilling? telia Taranteller 97 31-08-2008 17:06
utstilling-salg på karmøy Kris10an94 Messer og utstillinger 3 16-07-2008 14:05
Utstilling i Kristiansand? Fattail Messer og utstillinger 1 13-04-2008 16:58
Edderkopper fra barnehage i Molde, art? Viridovipera Ekte edderkopper 2 10-08-2007 18:24

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 20:44.