| Messer og utstillinger Her kan du legge inn informasjon om messer og utstillinger. |
![]() |
|
|
LinkBack (1) | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
|
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Det var ikke spesielt mye bilder, men litt ble det. :
Artsnavn vil bli satt på så fort jeg finner ut hvem som er hva. =P (vær gjerne behjelpelig, tarantella-artsnavn er desverre ikke noe jeg er veldig proff på. Theraphosa blondi... En sånn en må jeg ha en gang. ![]() Cyriocosmus + sumthing sumthing? ![]() Acanthoscurria geniculata ![]() EDIT: Aphoopelma bicoloratum ![]() ![]() ![]() ![]() EDIT: 1.0 Grammostola iheringi ![]() EDIT: Grammostola pulchra ![]() ![]() ![]() EDIT: Avicularia avicularia ![]() Aphonopelma seemanni ![]() ![]() ![]() EDIT: Platymeris sp. mombo ![]() EDIT: Scolopendra cingulata ![]() ![]() Må også si at jeg digger terrarie-oppsettene her. Eeeelsk! Dyrene jeg fikk med meg hjem, var: H. lividum, denne er dødelig flott. <3 ![]() ![]() A. seemanni, fra Telia. Nice!! ![]() og en bitteliten sling av arten C. elegans, men den er så vanskelig å ta bilde av. Xull kjøpte da en p.regalis, P. irminia og en p. subfusca, alle bittesmå bebiser. ^_^ Var bare regalis'en som lot seg fotografere. >:/ ![]() Og guttemusen til hjemmeoppdrettet mitt.. ![]() Og når vi kom hjem, var det to glade bikkjer imøtet...
The more people I meet, the more I adore my snakes... Reptilicious Cam <3 Sist endret av Andy; 22-09-2008 kl 15:24. Begrunnelse: La inn noen artsnavn |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Sitat:
![]() Mvh Robin
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Kom hjem for få timer siden, og fikk også tatt endel bilder på messen. Tok mer oversiktsbilder, og ikke detaljerte bilder av arter, så håper disse kan utfylle CamStatic sine. (Jeg nevner ikke navn på avbildede personer, da det er mulig noen ønsker å forbli "et alias").
Repti-Queen og undertegnede kjørte fra Sandnes 02:00 natt til lørdag, og var fremme kl 08:00. Som mange andre var det å finne Hønefoss bare begynnelsen av reisa. Å finne messa, var ikke lett. Fikk telefonhjelp, og var først på "åstedet". Vår vennlige telefonguide ankom som en god nr. 2. ![]() Her er fronten av bygget med inngangen i dørene til venstre, og utgangen i dørene til høyre. ![]() Besøkende ble møtt i døren av vennlige smil som ble bredere og bredere etterhvert som de fikk kloa i stadig flere 20-kroninger. Det skal nevnes at en av karene i døra, helt uten å be om det, ble tilbudt telefon-nummeret til en sprek, voksen dame. Haken var at han da skulle passe på barnevogn inkl unge nede, mens dama var inne på messa. Hvordan dette etterhvert innviklet seg, har undertegnede ikke helt fått klarhet i. ![]() ![]() I andre etasje var utstillingsrommet. Her er endel bilder derfra. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() I første etasje var rommet som inneholdt en liten salgsdel og en liten kafe. Her der en salgsdelen. ![]() En liten kafe med det aller nødvendigste. ![]() "Kakon" (med hjelpere) hadde en god stand. ![]() Salgsdelen ble dominert av "Lillepetter". Dette både i størrelse, utvalg, besøk og en oppstilling som var en fryd for øyet. ![]() ![]() ![]() ![]() Etter messa ble det tid til litt koseprat inne i kafeen, samt utenfor. ![]() Etter messa dro vi til Oslo, og tilbrakte kveld og natt hos en reptil-kompis. Vi fikk med oss "Nye" Oslo Reptilpark, før den laange kjøreturen hjemover. Messa, som vi ser det, var en suksess. Besøket var bedre enn ventet. Utstillingen var fyldig, og det var kompetente personer som kunne svare på besøkendes spørsmål. Salgsdelen var passe sett i forhold til messens størrelse/besøk. Lokalene var greie, men varme. Beliggenheten kunne nok vært bedre. Det var vanskelig for utenbysfra å finne frem. Hadde messa vært holdt på et større sted, hadde nok også besøket blitt bedre, men det er noe arrangørene må vurdere/evaluere. Repti-Queen og undertegnede takker de som har fått dette til, og kommer helt sikkert tilbake neste gang.
Sist endret av sveinjo; 32-13-2010 kl 25:60. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2007
Sted: I Kristiansund igjen for ett års tid..
Alder: 29
|
[QUOTE=CamStatic;91273]
Aphonopelma bicoloratum ![]() Denne er Telia sin, og som jeg er temmelig sikker på har moltet til hanne, men flott er den ihvertfall.
Stolt eier av Poecilotheria metallica Sist endret av Blodstrupmoen; 22-09-2008 kl 00:00. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Se der ja, fikk man fylt inn det jeg glemte å ta bilder av. xD Herlig.
![]() Må forresten si at jeg ble veldig positivt overrasket over denne messa. Jeg fikk tak i det jeg var ute etter, og hadde ikke penga tatt slutt ville jeg kjøpt så utrolig mye mer... ![]() Så var det jo kjempegøy å få litt ansikter på mange nicknames også. Støtter absolutt idèen om å kjøpe nickname- t skjorter til neste gang. Fikk jo 5-6 pm's når jeg kom hjem "HVOR VAR DU? JEG VAR DEN PERSONEN I etc etc etc" D: Parrraaanooiiiaaaaa! xDHører jeg lokaler på Lillestrøm messa i fremtiden en gang? ![]() DET hadde vært grisetøft! (og antageligvis grisedyrt.. D: )
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: May 2006
|
Takk for bilder og historier
Dumt jeg ikke fikk tatt turen
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Nickname-klær er litt skummelt for oss som offentlig her på siden sier en har dyr med mindre enn 5 bein. .. . (Jada. Vet at snegler ikke har bein, Og er lovlige, MEN dere tar cluet!)
Sist endret av sveinjo; 32-13-2010 kl 25:60. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Tyristrand
Alder: 29
|
vil gjerne få takke for titten! tok med meg hele familien min og tittet, og dette falt i smak for både 2åring og 27åring
![]() trodde aldri jeg, med min inngrodde "kopp-fobi" ( ), skulle ønske jeg hadde en 8-bent en i stua selv. håper på flere messer!
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
Sted: Østfold, Fredrikstad
|
Hei, jeg lurer bare på om det er noen som vet hva den helt sorte edderkoppen på bilde-9 kalles?
Otrolig finn liten skapning. Den på bilde over var også utrolig fin. Hva heter det? |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| fra, hønefoss, messer |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.reptilfreaks.no/forum/messer-og-utstillinger/8672-messebilder-fra-honefoss.html
|
||||
| Skrevet av | For | Type | Dato | |
| Repti.net / Reptile forum / Norsk terrariedyrmesse 2010 | This thread | Refback | 13-05-2010 10:46 | |