| Messer og utstillinger Her kan du legge inn informasjon om messer og utstillinger. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2007
Sted: Mysen
Alder: 22
|
Fikk en mail på repti fra en som angivelig jobber i tollvesenet ang min etterlysning på repti etter en rosenboa til messa. Han påstod at det ikke var spesiellt lurt av oss normenn å kjøpe på messa, da det vil bli politi, mattilsyn og tollvesen der. Hva faen? Skal de stoppe handel i sverige og nå? Dette ser ikke lovende ut for en såkalt positiv liste!
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
|
Har nå hatt ute et par annonser på repti som jeg søkte til strømstad messen. har ihvertfall ikke fått noe mail jeg men om jeg ikke husker feil så det vel noe snakk om det hadde vært tollere på forrige strømstad messe på et av reptil forumene husker ikke hvilket.
Det kan jo være en som ikke har mye sans for herptiler og prøver å skremme nordmenn fra å reise til strømstad eller noen som vil tipse om det. Trodde ikke norske myndigheter hadde noe myndighet der men kan jo være et samarbeid med svenske myndigheter . |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
|
Tror ikke du skal tenke for hardt på at det er tollvesen, politi og mattilsyn på messa. Du kan kjøpe hva du vil på messa, ingen av forannevnte har noen myndighet i Sverige uansett.
Tror faktisk ikke Norsk Politi har lov å operere i Sverige. Det medfører at politiet bryter Svensk lov ved å være på messa. Og det er rimelig utenkelig. Var en tråd på repti.net om noen som mente tollerene hadde spanere på messa. Denne påstanden kom de med etter at de ble stoppa på grensa. Hvorvidt dette er sant, vet jeg ikke. Det er uansett en smal sak å ta litt forhåndsregler. F.eks ikke parkere altfor nærme døra til messa, kjøre hjem dagen etter ...
I was right in the middle of a fucking reptile zoo, and somebody was giving booze to these goddamn things. Won't be long now before they tear us to shreds... -Raoul Duke, Fear and Loathing in Las Vegas. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Men det har vel ikke så mye å si, når strømstad messa er avlyst?
Mvh Robin
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 21
|
uansett, om de gjør det eller ikke.. bor mange normenn i sverige
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Mattilsynet tviler jeg sterkt på at er der, men tollvesenet og politiet kan sikkert ha spanere der. De bryter jo ikke svensk lov med mindre de faktisk gjør noe der. Om de bare spaner, tror jeg det er fritt fram.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
Mener jeg hørte rykter om at det var tollere på Strømstad messa i fjor.. Men nå er den avlyst, så det har ikke noe å si..
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Skjønner egentlig ikke problemet. Om politiet og tollmyndighetene har spanere på plass så er det fremdeles helt lovlig å kjøpe reptiler i Sverige, også for nordmenn. Det eneste de kan gjøre er å tipse evt. grense overganger om at det kommer norske biler med reptiler over grensen og få de stoppet. Man kan da heller tenke på om det er smart å reise tilbake direkte etter messen eller å vente en dag om man ha mange kryp i bagasjen.
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2006
Sted: Østfold
Alder: 21
|
det gjelder å være på messene når det åpner og dra fort igjen.
vis du kommer når de åpner, har man også mligheten for å få de dyra og tinga man vil ha tak i, og samtidig komme seg over grensa føre de begynner å tolle
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Hordaland
Alder: 23
|
Har hørt om tollere som kjefter på arrangører og selgere fordi de ikke nekter nordmenn å kjøpe(husker ikke om det var Malmø eller Strømstad)... Blir bare latterlig...
|
![]() |
| Emner |
| hva, messa, purk |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| hvem skal på messa? | tamara | Messer og utstillinger | 58 | 24-09-2008 07:46 |
| Kjøpe for til to kornisser på messa. | Olliw | Fôrdyr | 8 | 25-08-2007 11:37 |
| Strømstad messa | Miroxx | Småprat | 0 | 15-02-2007 12:18 |
| messa si det, gitt! | straymond | Media | 4 | 14-05-2006 09:50 |
| Trenger skyss til messa i morra! | finna | Messer og utstillinger | 0 | 24-02-2006 10:29 |