"

Messer og utstillinger Her kan du legge inn informasjon om messer og utstillinger.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 30-12-2007, 11:14   #1
Reptilfreak

bendick2112 sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 2,233
Standard kjøpe syke dyr ?

tanken slo meg inn for en liten stund siden at hva som skjer hvis man kjøper et dyr på en messe, som enten er sykt eller dør raskt. siden (som oftes ihvertfall) messene er et stykke unna, og ikke arrangeres så ofte, så er det jo nesten umulig å "klage" til selgeren. kansje man får tlf.nummeret til selgeren, men jeg som ikke har vært på noen messer enda, lurer på om det er noen slags "få nytt dyr tilbake" eller "pengene tilbake" hvis det plutselig skjer noe veldig trist med dyret! selvom folkene som selger dyr på messer, sikkert er veldig erfarene og sikkert ikke selger dyr, men det er jo selvfølgelig en risiko da! hadde vært fint og vite dette evt. før jeg kjøper et dyr på en messe, selvom det også er avhengig av selgeren.
Svar med sitat
Gammel 30-12-2007, 12:00   #2
Reptilfreak

twinker sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: norge
Alder: 26
Meldinger: 365
Standard

Kan nok fortelle deg saapass at du sitter med skjegget i postkassa da.
Er ikke noe som heter penga tilbake der, om man ikke kjoper fra seriose folk, men for dyr under 5ooo er de nok ikke mye aa hente.
Vil og tror de gjelder norge da dette er svartemarked deluks.
Men om dyret dor 2 dager etter du har faat de, kan de jo vere haap her og, men da maa de som sagt vert kjopt av seriose folk.
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 30-12-2007, 14:10   #3
Caffeinism
Admin

_Nagash_ sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
Meldinger: 5,364
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Jeg tror det kommer litt ann på hvordan dyr du kjøper også. Kjøper du en form for herptil, er det ikke mulig for selger å sende deg en erstatning i form av et dyr, om f.eks han holder til i Tyskland. Leddyr og innsekter kan derimot stort sett sendes med vanlig post, og om selger er seriøs, vil han forhåpentlig sende deg en erstatning. Jeg vet også om selgere som har lovet folk nye dyr om de møtes på messe i fremtiden. Uansett vil jeg oppfordre deg til å få takmi navnet på selger. Noter ned dette, og eventuellt land han kommer fra. Du kan høre med han om han har en epost adresse eller hjemmeside. På denne måten blir det i hvertfall mulig fo deg å kontakte han om ønskelig, og du kan også forhøre deg med andres erfaringer om selgeren.

Mvh
Robin
Svar med sitat
Svar

Emner
dyr, kjøpe, syke

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Kjøpe tv Gibbs Småprat 30 11-09-2008 22:09
Terralaging!/kjøpe? sibbern Terrarier 4 12-08-2007 22:11
Kjøpe slange? atrox_maba Boa og pyton 20 21-07-2007 21:42
Syke priser! Tarantellen Småprat 3 06-07-2007 00:13
syke, eller? leijanna Pinnedyr 3 19-04-2005 21:40

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 20:33.