"

Reptilfreaks.no > Ut i verden > Messer og utstillinger hvem fikk med seg hva fra strömstad

Messer og utstillinger Her kan du legge inn informasjon om messer og utstillinger.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 05-03-2005, 17:02   #1
Reptilfreak

straymond sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Norge
Meldinger: 1,891
Standard hvem fikk med seg hva fra strömstad

få høre hva fangsten blei!

sitter her og argrer meg gul, grønn, rød og blå
for at jeg ike tok med meg kongepytonen eller tegus-paret jeg sikla på...

noen som fikk besøk av toll, forresten?
Svar med sitat
Gammel 05-03-2005, 18:10   #2
Junior Member

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Østfold
Meldinger: 4
Standard Re: hvem fikk med seg hva fra strömstad

Sitat:
Opprinnelig postet av straymond
få høre hva fangsten blei!

sitter her og argrer meg gul, grønn, rød og blå
for at jeg ike tok med meg kongepytonen eller tegus-paret jeg sikla på...

noen som fikk besøk av toll, forresten?
golinn er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 05-03-2005, 18:19   #3
Junior Member

Sorry!Kopierte visst innlegget over Desverre fikk vi besøk av tollen,de hadde hatt spanere innpå messa som hadde fulgt etter oss.
Vi prøvde å ta bakveien ved Bullerbyggda og inn til Halden.Og når vi endelig var kommet over grensa ser vi dissa gule vestene stå og vinke!FAEN!Dermed ble dyra tatt,det var bare to men jævlig kjipt alikevel!!!!!
Sitter nå og er SKIKKELIG forbanna.
Men men,bedre lykke neste gang!
golinn er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 05-03-2005, 19:47   #4
Reptilfreak

straymond sin avatar

har tollerne seriøst ikke bedre ting å finne på???

hva slags dyr var det?
og spørsmålet som sikkert mange lurer på:

hva blei straffen?
Svar med sitat
Gammel 05-03-2005, 20:42   #5
Junior Member

Det var en leopard gekko med egg og en meget etter lengtet indisk dabbagam til fruen.Straffen vet vi ikke noe om,da tollen bare anmelder oss til politi distriktet vi bor i så er det opp til dem hva de gjør!!!!Så vi har en tung kveld,sitter og lurer på om vi bare skal flytte til Svergie.Hvorfor vil noen heller at dyra skal DØ en at de har det bra og godt hos oss,idiotiske regler!Tollerne fortalte meg at de hadde to spanere på messa bare for og ta nordmen som handlet dyr,hva med å heller bruke den tiden og krefter på noe fornuftig..........
golinn er offline  
Svar med sitat
Gammel 05-03-2005, 20:49   #6
Reptilfreak

straymond sin avatar

jeg føler så absolutt med dere begge...
er helt ute og kjøre at de legger inn mer ressurser på å ta dyr som ikke kan gjøre noen skade enn å ta større "fisk".
ELENDIG brukte skattekroner....

keep on hangin' in there!
Svar med sitat
Gammel 06-03-2005, 08:14   #7
Member

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Danmark
Meldinger: 57

Hei og kondolerer!

Jeg kan godt forstå frustrasjonen, men nå er det engang sånn at det er forbudt med hold av reptiler og amfibier i Norge. Dette er loven, og noe tollerene altså skal forholde seg til. Vi er alle klar over at det er forbudt å holde dem, og det er selvsagt ergerlig, men det visste dere før dere kjøpte dyrene. Det var altså en kalkulert sjanse, som denne gangen ikke gikk i deres favør.

Misforstå meg rett: Jeg er for at hold av reptiler og amfibier skal lovliggjøres i Norge!! Jeg har selv bodd i Norge - MED krypdyr. Men etter mange diskusjoner med blant annet dansker, har jeg fått et litt annerledes syn på dette.

Det er forbudt, og dermed nytter det ikke å klage om man blir tatt på grensen (tysting er en HEEEEELT annen sak - det er bare latterlig!!!! ) når man VET det er ulovlig. En annen ting, som jeg selv slett ikke tenkte på da jeg bodde i Norge, er at kompetente krypdyrsveterinærer ikke akkurat vokser på trær!!! Med andre ord, er det altså en større risiko for at folk bare lar dyrene være syke / dø, på grunn av de to faktorene; at det ikke finnes kyndige veterinærer der de bor og av frykt for å bli meldt til politiet.

Ja, så kan man altså velge å bruke energien på å klage over lovverket.... Heldigvis er det også noen som velger å bruke energi for å endre lovverket, på lovlig vis. Norsk Herpetologisk Forening gjør her et kjempestykke arbeid, og det finnes interessegrupper med samme formål. Jeg anbefaler alle her å melde seg inn i Norsk Herpetologisk Forening, og på den måten støtte en endring av lovverket.

Så vil jeg til sist gjenta min kondolasjon, for jeg vet hvor surt det der kan være.
Svar med sitat
Gammel 06-03-2005, 17:46   #8
Reptilfreak

Sted: Oslo
Meldinger: 34

Det er fryktelig leit å høre at dere ble tatt golinn.

Har politiet vært på hjemmebesøk hos dere i etterkant av at dere ble stoppet i tollen?

Mvh
obeligz
obeligz er offline  
Svar med sitat
Gammel 06-03-2005, 21:18   #9
Junior Member

Hei obeligz!Har sendt deg en e-mail,hadde noen ting jeg ville spørre om.
Nei,vi har ikke hatt hjemmebesøk enda,men det har bare gått en dag.Så nå sitter vi litt på"nåler"krysser fingre og håper de føler de har plagd oss nokk for denne gang.
Men vet du eller andre om det er vanlig at de kommer på hjemmebesøk sånn i etterkant?
golinn er offline  
Svar med sitat
Gammel 07-03-2005, 07:31   #10
Member

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Danmark
Meldinger: 57

Har du muligheten for å få dyrene passet, til faren er over?
Svar med sitat
Svar

Emner
fikk, fra, hva, hvem, med, seg, strömstad

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
fikk ny skorpion i dag madsarn89 Skorpioner 5 23-02-2008 08:29
Hva fikk du til jul? telia Småprat 14 29-12-2007 05:15
Øgle fikk røykskader Frogger Media 6 29-11-2007 05:30
Fikk min nye tarantella i dag =) RuneMoen Taranteller 22 15-04-2007 18:47
reptilmessa i strömstad 5/3 -05 straymond Messer og utstillinger 7 02-03-2005 13:20

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 20:28.