| Messer og utstillinger Her kan du legge inn informasjon om messer og utstillinger. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Norge
Meldinger: 1,891
|
få høre hva fangsten blei!
sitter her og argrer meg gul, grønn, rød og blå for at jeg ike tok med meg kongepytonen eller tegus-paret jeg sikla på... noen som fikk besøk av toll, forresten?
|
|
|
#2 | |
|
Junior Member
Medlem siden: Feb 2005
Sted: Østfold
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
|
Sorry!Kopierte visst innlegget over
Vi prøvde å ta bakveien ved Bullerbyggda og inn til Halden.Og når vi endelig var kommet over grensa ser vi dissa gule vestene stå og vinke!FAEN!Dermed ble dyra tatt,det var bare to men jævlig kjipt alikevel!!!!! Sitter nå og er SKIKKELIG forbanna. Men men,bedre lykke neste gang! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
har tollerne seriøst ikke bedre ting å finne på???
hva slags dyr var det? og spørsmålet som sikkert mange lurer på: hva blei straffen?
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
|
Det var en leopard gekko med egg og en meget etter lengtet indisk dabbagam til fruen.Straffen vet vi ikke noe om,da tollen bare anmelder oss til politi distriktet vi bor i så er det opp til dem hva de gjør!!!!Så vi har en tung kveld,sitter og lurer på om vi bare skal flytte til Svergie.Hvorfor vil noen heller at dyra skal DØ en at de har det bra og godt hos oss,idiotiske regler!Tollerne fortalte meg at de hadde to spanere på messa bare for og ta nordmen som handlet dyr,hva med å heller bruke den tiden og krefter på noe fornuftig..........
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
jeg føler så absolutt med dere begge...
er helt ute og kjøre at de legger inn mer ressurser på å ta dyr som ikke kan gjøre noen skade enn å ta større "fisk". ELENDIG brukte skattekroner.... keep on hangin' in there!
|
|
|
#7 |
|
Member
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Danmark
|
Hei og kondolerer!
Jeg kan godt forstå frustrasjonen, men nå er det engang sånn at det er forbudt med hold av reptiler og amfibier i Norge. Dette er loven, og noe tollerene altså skal forholde seg til. Vi er alle klar over at det er forbudt å holde dem, og det er selvsagt ergerlig, men det visste dere før dere kjøpte dyrene. Det var altså en kalkulert sjanse, som denne gangen ikke gikk i deres favør. Misforstå meg rett: Jeg er for at hold av reptiler og amfibier skal lovliggjøres i Norge!! Jeg har selv bodd i Norge - MED krypdyr. Men etter mange diskusjoner med blant annet dansker, har jeg fått et litt annerledes syn på dette. Det er forbudt, og dermed nytter det ikke å klage om man blir tatt på grensen (tysting er en HEEEEELT annen sak - det er bare latterlig!!!! Ja, så kan man altså velge å bruke energien på å klage over lovverket.... Heldigvis er det også noen som velger å bruke energi for å endre lovverket, på lovlig vis. Norsk Herpetologisk Forening gjør her et kjempestykke arbeid, og det finnes interessegrupper med samme formål. Jeg anbefaler alle her å melde seg inn i Norsk Herpetologisk Forening, og på den måten støtte en endring av lovverket. Så vil jeg til sist gjenta min kondolasjon, for jeg vet hvor surt det der kan være.
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Sted: Oslo
|
Det er fryktelig leit å høre at dere ble tatt golinn.
Har politiet vært på hjemmebesøk hos dere i etterkant av at dere ble stoppet i tollen? Mvh obeligz |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Junior Member
|
Hei obeligz!Har sendt deg en e-mail,hadde noen ting jeg ville spørre om.
Nei,vi har ikke hatt hjemmebesøk enda,men det har bare gått en dag.Så nå sitter vi litt på"nåler"krysser fingre og håper de føler de har plagd oss nokk for denne gang. Men vet du eller andre om det er vanlig at de kommer på hjemmebesøk sånn i etterkant? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Member
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Danmark
|
Har du muligheten for å få dyrene passet, til faren er over?
|
![]() |
| Emner |
| fikk, fra, hva, hvem, med, seg, strömstad |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| fikk ny skorpion i dag | madsarn89 | Skorpioner | 5 | 23-02-2008 08:29 |
| Hva fikk du til jul? | telia | Småprat | 14 | 29-12-2007 05:15 |
| Øgle fikk røykskader | Frogger | Media | 6 | 29-11-2007 05:30 |
| Fikk min nye tarantella i dag =) | RuneMoen | Taranteller | 22 | 15-04-2007 18:47 |
| reptilmessa i strömstad 5/3 -05 | straymond | Messer og utstillinger | 7 | 02-03-2005 13:20 |