| Messer og utstillinger Her kan du legge inn informasjon om messer og utstillinger. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Nær Hønefoss
|
Ja, da er det to dager til messen, penger er vekslet, batterier til kamera er ladet,
Natt til lørdag dytter jeg Nagash og Nidhogg i bilen og setter kursen for Malmø, føler meg rimelig klar for 130 mil i bil.... Tenkte vi skulle prøve og få til ett reisebrev , med masse bilder fra turen vår i denne tråden her... Har bestilt "noen" T's som skal hentes der, regner også med at det dukker opp noen som ikke har vært på noen forhåndslister.... Har skjønt at det er flere fra forumet her som har tenkt seg nedover, til dere vil jeg si GOD TUR!!!
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
|
130 mill :O å da hade jeg død på meg
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2006
|
jeg kan desverre ikke, og jeg misunner dere som skal sååå mye, !
Får se om jeg kan dra på neste messe da..
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
|
skulle gjerne dratt jeg også, men det blir alt for langt.. må jo kjøre 140mil bare for å komme meg til oslo.. men god tur folkens!! misunner dere virkelig.. skulle jo egentlig vært der og sett etter en mertensii han.. men men..
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2005
Sted: Oslo
Alder: 24
|
Hvor stor er messa i forhold til Expo-Syd i Strömstad og er det hovedsaktlig Reptilmesse eller Leddyr?
Kan desverre ikke komme jeg heller, må jobbe fredag til 19.00 og Lørdag morgen. Har også eksamen over helga så må lese til den også. Ta mange flotte bilder da. God Tur
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
den er nok myyye større enn den i strømstad.
|
|
|
#8 | |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Sitat:
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
det hadde jeg satt kjempestor pris på!! hvis du finner 1.0 og gidder å ta den med, så kjøper jeg den tvert. finner ingen steder. venter på svar fra holte og aquarius har jeg pratet med, han var tom. har lagt ut annonser litt over alt, uten hell.
|
|
|
#10 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Heisann!
Da var vi tilbake fra vår lille tur til Malmö, kun 128 mil, tur/retur Det var jo planlagt et reisebrev med masse fine bilder av dyr og lignende, men det lot seg dessverre ikke gjøre. De fleste dyrene lå i bokser som var umulig å ta bilde gjennom, og flere selgere nektet deg å ta bilder av dyrene. Likevel fikk vår superfotograf telia, tatt noen få bilder. Turen Klokken 03.30 fikk jeg en tekstmelding fra telia, om at nå var de på vei. Fikk ordnet det viktigste, og klokken 04.05, rullet det en bil inn i oppkjørselen min. Der ble jeg møtt av to glade gutter, med stort reisehumør og Jonny Cash i full gang på stereo`n. Vi kjørte ganske jevnt, med unntak av noen absolutt nødvendige morgen røyke pauser ![]() 05.46 Svinesund Dette var tidspunktet vi nådde grensa. Turen hadde så langt gått bra, og vi økte sakte men sikkert farten herfra. 07.30 Göteborg På veien hit, observerte vi en Ãrn/Falk, som satt på et vegskilt. Dessverre var vi for trege til å få noe bilde av den. Det var i tillegg ca et års forbruk av veipizza langs E6. 10.17 Malmö Endelig!! Men neida, tror du vi fant veien da? Vi stakk innom første og beste bensin stasjon etter å ha kjørt litt på måfå. Her møtte vi en biker figurm som hadde fått Lemmy til å skamme seg. Han spurte, akkurat som oss, om vegen til âStadiumgatanâ, så vi regnet med at dette var en med samme sinnslidelse som oss. Telia konkluderte med at han definitivt ikke var kommet med fly, da han hadde en halv jernhandel i tryne, og vi forstod vi var rett i nærheten. Kl.10.58 kjørte vi inn på parkeringen til messa ![]() Da jeg stod utenfor sammen med Nidhogg, og tok den siste røyken på noen timer, merket jeg spenningen steg, og jeg var virkelig klar for en shopping tur. Køen inn, startet rett utenfor døren, og buktet seg som en fin slange innover i lokalet. Etter 10 min venting, og litt sniking, var vi endelig inne. Vel inne, så vi at det var en betraktelig større messe enn Strømstad, og vi gikk sakte ,men bestemt hver vår retning på jakt etter diverse. Jeg ventet litt på et medlem fra kryp forumet, som jeg hadde reservert to dyr av. ![]() Etter å ha kikket litt, fant jeg ut at det var 4 bord som var av stor interesse for meg selv. Det var Bugoholic.se, Herwig Kahlenberg, kryp og Herr & fru Assberg. Bugoholic.se hadde som vanlig litt Death stalkere, sorte enker, noen spesielle taranteller & slik snacks. Kryp hadde litt skolopendere, taranteller, tusenbein og slikt. Familien Assberg hadde flere slag taranteller, og jeg lurer på om ikke de også hadde en gul anakonda for salg. Herwig Kahlenberg var noe for seg selv, han hadde et riktig koldtbord av et utsalg. Prisene var nokså stive på enkelte taranteller, men han hadde i tillegg til taranteller, skolopendere, tusenbein, et godt utvalg knelere, Nephila senegalensis og sikkert mere, som lommeboka har tvunget hjernen til å fortrenge. ![]() (Herr & Fru Assberg + fredrik_m fra kryp ) Noen få av Herwig Kahlenbergs dyr ![]() ![]() ![]() Noen steder solgte de kun fordyr. Her så jeg gresshopper oppe i 20cm+ størrelsen, STORE sirisser(6-10cm et sted),og masse vanlig Det fantes jo selvsagt en drøss med reptiler her også. Så blant annet ferdig innredede terrarier med noen små gecko arter for 500 kr og lignende. De hadde masse fine varaner, python, boa, gift slanger(beit ikke merke i hvilke arter) drøssevis med leopard geckoer, andre arter med geckoer, skjeggiser ( 1 satt i det fri). De hadde jo også en haug med âdesigner pythonsâ fra 2000-60000.Etter 3 timer med løping frem og tilbake og litt hilsing og shopping, var vi omsider ferdig med handelen. Hva vi fikk med oss, kan du seher ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Turen tilbake gikk veldig fint, og neste punkt i reisen, var en stopp i Strømstad, for å levere noen dyr vi hadde tatt med til Imthelovedoctor. Da vi kom frem til Strømstad, og fikk hilst på Imthelovedoctor, fikk vi beskjed om at de hadde kontroll på grensa. Vi satt å klødde oss litt i hodet, og lurte på hvordan vi nå skulle gå frem. Planen ble at vi tok alle dyr i vår bil, mens Imthelovedoctor kjørte over i forveien for å speide. Vi hadde hverandre på telefonen, som igjen stod på høyttaler(ut i rommet). Da vi kjørte ut fra svinesund, og oppover bakken, fikk vi beskjed om at Imthelovedoctor var over, og alt klart. Telia var litt i tvil, og spurte om han ikke kunne kjøre litt lengre inn i landet, da det hendte de stod der også. I det vi begynner å se tollstasjonen hørte vi noen skrike stopp stopp inn i telefonen. Vi sakket forsiktig ned farten , før vi tok en pen og pyntelig usving, tilbake til svinesund. Etter å ha slappet litt av, og roet nervene litt, kjørte Imthelovedoctor tilbake over grensa. På denne turen møtte han bilen som hadde stått der første gangen han kjørte over. Vi tok da sjansen, og kjørte over. Det gikk heldigvis veldig greit å vi var nå endelig tilbake i Norge. Etter en liten stund, var jeg hjemme igjen, og telia og nidhogg tok turen videre. Vi takke gutta for en veldig hyggelig tur. Det gikk fortere enn forventet, og messa var super. Alle bilder tilhører telia *oppdatert med bilder* Mvh Robin
|
![]() |
| Emner |
| malmø, messen |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| E.I.-MESSEN | marcel | Messer og utstillinger | 53 | 05-06-2008 02:58 |
| Roskilde messen 2008. | _Nagash_ | Reisebrev | 3 | 21-04-2008 16:08 |
| SKal du til Malmø? | telia | Småprat | 29 | 21-10-2007 18:32 |
| Malmø messefangst | telia | Småprat | 15 | 27-05-2007 20:49 |
| Tropikmessen i Malmø | Ghia | Messer og utstillinger | 10 | 01-06-2005 05:33 |