"

Messer og utstillinger Her kan du legge inn informasjon om messer og utstillinger.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 19-09-2010, 15:25   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Apr 2010
Alder: 29
Meldinger: 11
Standard Oslo Messer 2011

Hei,

Da håper jeg alle hadde en fin messe opplevelse i Hønefoss!

Og så ønsker vi å fortsette tradisjonen med messer i Oslo, for de som bor i området.

Etter å ha hatt OZE* i noen år på forskjellige dator til stadighet, så vil jeg fast sette at fremtidige OZE* vil avholdes 3 helgen i mars og 3 helgen i September.
Som jeg sa til endel selgere rett etter forrige OZE.

Dette for gjøre det enklere for de av dere som skal handle i Hamm og evnt videreselge i på OZE*, da det er helgen før.

(*Navnet OZE (Oslo Zoologiske Expo) vil evnt forandres!)

Nå er det jo spent tid vi går i møte i forhold til hva som skjer med lovverket rundt reptiler, men jeg har for sikkerhets skyld allerede ordnet en lineup med nordmenn som vil stille med det meste som positivlisten evnt gjør lovlig.

Disse bor for øyeblikket i exil Sverige, osv, men vil komme til oss for å gjøre neste messe så bra som over hodet mulig. Jeg kan garantere at utvalget vil være meget bra innen boids, geckos osv.

Utstillingsbiten, blir noe vi må se på i forhold til lovverket, hva som gjelder utstilling av insekter er en ting ang hva som skjer med loverket for reptiler som utstillingsdyr vil tiden vise!

Om loven forandres, så håper vi på at de blir så mange selgere at utstilling natrulig får mindre fokus.
Utenlandske foreleser fra zoologiske hager, reptil veterinærer og oppdrettere vil også evnt** komme og holde foredrag..
**Da dette er en stor økonomisk risiko involvert, flybilletter, hotel osv.

Så 3 helgen i Mars og September, dvs helgen etter Hamm.
I 2011 vil det bety 19 Mars og 17 September.

For selgere kan det nevnes at innrykk i lokal aviser i hele Oslo vil bli satset på om loven forandrer seg, og med rundt om kring 550.000 beboere i Oslo hvorav 220.000 leser lokalavisen så vil det mest sannsynlig bety massivt innrykk av besøkende og evnt kunder.

mvh
Bård
Velkommen til Zoologika.no
zoologika.no er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 19-09-2010, 16:09   #2
Reptilfreak

Haawie sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Sted: Oslo
Meldinger: 200
Standard

Kult hvor i Oslo skal det være?
Svar med sitat
Gammel 19-09-2010, 16:35   #3
Reptilfreak

Standard

Hei,

Du det spørrs, om loven forandres så er det sted som er mer aktuelt enn noe annet vi har funnet så langt oppe på Nordstrand:
Det har veldig stor gymsal, 3-4 X den vi har brukt på Grefsen.
+ egnet sted til foredrag med projektorer osv.

Om lovendring lar vente på seg, så evnt bruke Grefsen skole igjen.

Skolen skal riktignok rehabiliteres, så det spørrs om vi får låne hallen.
Hvis ikke skal vi finne et annet sted nærme bane/trikk/buss og med parkeringsmuligheter fordi det vi brukte på Sagene ble for lite og hadde tilnærmet ingen parkeringsmuligheter.

mvh
Bård
zoologika.no er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 19-09-2010, 17:24   #4
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 4,310
Blog Entries: 4
Standard

Ingen tvil om at du har satt deg høye mål Bård!
Et arrangenment av den størrelsen du beskriver vil jo uten tvil kreve en del kapital veldig mye arbeid. Jeg er fornøyd om du får gjennomført halvparten!
Får krysse av i kalenderen med en gang
Frogger er offline  
Svar med sitat
Gammel 19-09-2010, 18:25   #5
Reptilfreak

telia sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Sted: Nær Hønefoss
Meldinger: 866
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (3)
Standard

Heisann. ikke meningen og kuppe tråden her...

Dette er tøff satsing. Slikt liker jeg,
Kan jo også bli interresant med 2 messer på samme dato i september
Siden vi arrangerte Norges første messe noensinne 20 september 2008,
valgte vi i år igjen etter utallige oppfordringer fra folk og arrangere igjen med stor suksess...
Så jeg håper og tror det vil være plass til begge......

Men det ser jo ut til at konseptene vil være forskjellig, så det bør det jo være marked for....
Vi satser på og formidle vår spennende hobby til "den vanlige mann" i gata,
med en kombinert stor utstilling, samt selgere av kvalitetsdyr...

Og for ordens skyld : Vi vil fortsatt bruke navnet

Norsk terrariedyrmesse - for hobbyens skyld.......

The best ones are half eaten..........
telia er offline  
Svar med sitat
Gammel 19-09-2010, 18:37   #6
Reptilfreak

Iggemamma sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 611
Standard

Uff.. denne trenden liker jeg ikke.
Hvorfor skal disse arrangeres på samme lørdag? Jeg vil på begge.
Nei, hønefoss på samme dato som før (dvs den lørdagen), OZE uka etter.
Svar med sitat
Gammel 19-09-2010, 19:09   #7
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 4,310
Blog Entries: 4
Standard

Holder det egentlig ikke med to messer i året da? Det er jo ikke så mange som er i denne hobbyen og for mange messer vil vel egentlig bety lavere besøkstall?
Mars/Vår er OZE tid mens Høst/September Norsk Terrariemesse tid?
Det er vel ikke en umulighet at det en dag dukker opp messer på vestlandet eller midtnorge heller.

Sist endret av Frogger; 19-09-2010 kl 19:23.
Frogger er offline  
Svar med sitat
Gammel 19-09-2010, 19:12   #8
Reptilfreak

shelob sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
Meldinger: 1,651
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Helt enig med Frogger
shelob er offline  
Svar med sitat
Gammel 19-09-2010, 19:41   #9
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,725
Blog Entries: 12
Standard

To messer på samme dato blir iallefall veldig sketchy. Tror neppe det er noen suksess?
Største problemet er vel egenlig stands. Fordi stands som har vært på både OZE og NTM har stort sett vært de samme menneskene. Men så klart, er reptiler lovlige innen den tid så blir det jo mer å velge mellom...

Men er godt å se at ting blir planlagt. Ser dere er svært så opportunistiske med den kommende loven, nesten så jeg begynner å tro på lovendring snart også.

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er offline  
Svar med sitat
Gammel 19-09-2010, 20:09   #10
Reptilfreak

Standard

Telia,

Fint at du vil bruke samme navnet, da slipper vi de misforståelsene.

Ingen som har sagt til meg at du skal holde en messe 3d helgen i September i 2011??
Og da blir first come first served på datoer...

Planen er å nå ut til "mannen i gata", og som du sier det burde være mer enn nok til oss alle du i Hønefoss og oss i Oslo. Faktisk var størsteparten av de som til oss forrige gang var faktisk "mannan i gata"

Etter å ha pratet med utallige foreldre i Oslo som ikke viste om messen før etter den var avholdt (venner og bekjente, foreldre i barnehagen etc) så ønsker de å se oss i Lokalavisene i forveien for neste event.
Så de får planlagt helgene sine, så besøkende burde det ikke mangle for noen av oss!

Telia, det er merkbart at vi har en "konkurranse instilling" her, så jeg ønsker deg lykke til!

Frogger,
jeg er enig med deg i at kanskje 2 messer hadde vært det beste.
Men sjangens for at barnefamilier i Oslo drar til Hønefoss for å se og lære av hobbyen er realtivt liten.
Så jeg vil gjennomføre 2 messer i året.
Planen var faktisk å holde en OZE i går, men fordi Telia var kjappere til å "kalle" dagen.
Så kansellerte jeg planen, BTW dette er ikke noe jeg sier for å si det.

Spør evnt Malm han spurte hva slags "dato system" messen skulle kjøres ettes, og da sa jeg spesifikt uken etter Hamm i Mars og September.
Dette passer meg også best i forhold til å evnt hente med meg spesielt fordyr fra Hamm for kortest mulig oppbevaring, dvs om dagens fordyr selgere velger en annen messe enn den vi skal holde.

Det er som du sier et ambisøst prosjekt om jeg skal ha med foredragsholdere fra utlandet, heldigvis har jeg mange bekjente så det står på en norwegian billet og hotell, avisannonsering er rundt 20.000kr , men jeg kunne helt ærlig tenke meg å gjøre dette til noe mer så jeg har endel fortrinn for besøkende jeg jobber med som jeg ikke vil avsløre enda.

Som sagt for at dette eventet skal bli hva jeg ønsker så MÅ loven forandres, ellers er det ikke nok "trøkk" til dekke opp for det.

Ang 2 messer, jeg tror så fort loven forandres så vil det dukke opp messer i mindre skala rundt om. Sikkert i Bergen, Trondheim og i Agder området.. For å nevne Sverige har jo nesten 1 messe i mnd...
Og som selger på messen ønsker jeg å være der den største kundegruppen er og Oslo vil jo absolutt ha størst besøksmasse samt eksponerings mulighet for fremtidige kunder som "detter" innom messen ved en tilfeldighet.

Jeg føler tonen er litt sånn "Noen" gjør det for hobbyen, og jeg beskyldes for å gjøre det for pengene.
Jeg kan si med sikkerhet at så langt har dette vært totalt minus. Noe overskudd har det vært på spesielt forrige messe, men det var frem til jeg dro av 3.50kr(lav statstakst) pr km kjørt og betalte vaffel damene, da var det overskuddet long gone.

Jeg gjør messen for hobbyens skyld, mer eller mindre da jeg har ønsket å få opp kunde gruppen for fremtidig inntjening på salg av diverse. Jeg har mest håpet på at det skulle bli lov med dyr og kunne gjøre penger på de som alle andre.

Hannah,
Valgets kval... Er det ikke slik livet er? En messe en uke etter det funker ikke særlig bra vil jeg tro desverre, om vi kunne byttet uker, så greit for meg.... Om du ser poenget mitt.

Camstatic,
Jeg ble først klar over at Telia hadde planlagt en messe nest år nå, da ingenting har vært skrevet om dette så vidt jeg har sett. Så da blir det jo opp til selgerne hvor de ønsker å stå, eller hvor kundene mener de får best utvalg og valuta for pengene og møter opp.

Alternativt tenkte jeg faktisk på en Norsk Slange Dag, men det er vell bare en drøm, da det i alle fall ikke er kundegrunnlag for det!

mvh
Bård
zoologika.no er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
messer valiant Messer og utstillinger 5 12-05-2010 14:30
messer i oslo området stokken Messer og utstillinger 8 09-08-2009 22:56
Noen messer? Christoffer Messer og utstillinger 2 27-09-2008 01:03
Messer i norge? lazor Messer og utstillinger 9 04-11-2007 19:10
Nye messer.. tijoka Messer og utstillinger 1 25-10-2007 14:23

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 19:59.