"

Reptilfreaks.no > Ut i verden > Messer og utstillinger Expo Alba - reisebrev + masse bilder!

Messer og utstillinger Her kan du legge inn informasjon om messer og utstillinger.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 11-05-2009, 12:48   #1
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,725
Blog Entries: 12
Standard Expo Alba - reisebrev + masse bilder!

"What kitty wants, kitty gets" passer vel utmerket i denne sammenhengen her. Egentlig var det slik at vi ikke skulle på messe før i slutten av August, men så var det nå disse nydelige to små crested gekkoene jeg så for salg som jeg bare mååttte ha, og de kunne hentes i Norrköping.. Litt trygling og be-ing så endte det med at Xull og jeg kjørte bortover en lørdags morning klokka fem slik at vi rakk messen.

rundt 5-6 timer brukte vi vel bortover, moren min advarte at vi måtte kjøre pent fordi det er så mye elg ute rundt disse tider på morgningen... men jeg er cursed. Jeg får aldri se elg, jeg, men vi fikk derimot sett mye tranefugler og hauker som enten gresset eller satt utkikk langs veien på stolper. Vakre dyr!

Etter å ha reist på x antall messer, så begynner man å bli rimelig lei av å se endeløse veier mens GPSen sier at det er 1,5 time til neste gang du skal gjøre noe...

Men man ser jo mye rart, da. Jeg mener, hva i helvete?

Klokka elleve var vi fremme, og messen åpnet 12. Det ga oss god tid til å finne minibank og ribbe den for noen tusenlapper. Men FY så vanskelig det var å finne minibank! Hva skulle vi GJORT uten GPS?

Etter å ha fått fatt i en slags frokost på mcdonalds (milkshake i mitt tilfelle - jeg vet, jeg og mitt fryktelig sunne kosthold!), så skyndet vi oss til messelokalet, og fikset oss parkeringsplass før alle andre kom. Er alltid så morsomt å se bilene som kommer. Mange av utstillerne har jo gigantiske biler og tilhengere som de frakter alt styret i.

Klokka tolv, og dørene åpnes. Vi var nesten først i køen. <3 Spenningen stiger!

Selve lokalet, var ikke gedigent svære greier, men det var ikke så altfor ille allikevel. :)

Mest populære området var to steder - og for første gang så var det ikke reptilcenter som stakk av med populæriteten!
Gekkoavdelingen på toppen, ved Lottiz og de som solgte mye crested og gargoyle gekkoer stjal mest oppmerksomhet.

leoser etter leoser...

Tilogmed fått litt høstfarger blandet inn i boksene sine? :p

Bordet ved siden av Lottiz hadde fryktelig mye rart og merkelig. Vi fant blant annet en liten snapper-skilpadde på størrelsen med en babyhånd. Denne blir jo svær som et monser som voksen, og har ei kraftig klype man helst ikke vil stikke fingrene inn i..

Skjeggiser er et must. :) Denne tror jeg var en dverg-skjeggagam, om jeg ikke tar helt skammelig feil på hukommelsen? Det er jo lett å forstå hvorfor folk kjøper med seg skjeggiser på messer, da - som bebiser er det jo noen helt nydelige hjerteknusere!

Denne rare saken fikk oss til å rynke på nesen. Latinske navnet var noe ala "kameleon anole" opplegg, vil jeg tro? Den så helt weird ut. Jeg har aldri sett noe liknende!

Er usikker om disse hadde hensikt som mat eller kjæledyr, men man fikk iallefall kjøpt vaktel-kyllinger! Sprell levende! Helt nusselige. ^^ Vet om flere på svenske forum som tok med seg et par stk som kjæledyr. :p

En art jeg absolutt vil ha i eie før eller siden, men valgte å ikke kjøpe nå fordi jeg vet de ikke er nybegynnerdyr og jeg er litt usikker på hva de krever av stell. Men de er absolutt helt RÅE!

Dette er en kinesisk gekko av et slag, om jeg ikke husker feil? Utrolig nusselig sak!

Enda en liten artig gekkoart jeg ikke vet hva er for noe.. :p

En av gargoylene jeg siklet litt på.. stripet. ^^

Så etter vi var ferdige med den raden på toppen av standbord, så bevegde vi oss bort et platå.

På veien så vi dette bordet, som hadde noen interessant snoker tilsalgs. Har søkt på det latinske navnet når jeg kom hjem, men jeg fant ingenting?? :huh:

Matbord. :p huff.

Og, jeg skal jo ærlig innrømme at jeg er litt motstander av giftdyr i private hjem - men det er jo ikke å legge skjul på at de er veldig interessante og pene dyr fordet. Og for en lyd da vi entret giftrommet! Flere titalls illsinte klapperslanger som raslet noe helt villt med halen!

Liten del av Phalargorn's bord. :) Insekter og slikt!

Husker jeg ble veldig fascinert av disse her.. nydelige dyr. Bare så forbanna synd de er giftige. :/

Liten luring. Tørr ikke å tippe på art, da giftdyr er overhode ikke noe jeg kan mye om i det hele tatt.. en klapperslange av en slags raring?

Bitteliten tarantella-beeebis! SÅ SØT!

En noget misfornøyd klapperslange..

Og siden giftrommet var det andre mest populære stedet på hele messen (ALLE må jo titte, ikke sant? ;) ), så var det igrunn ikke så lenge man orket å være der og trenge seg blant masse folk. Så vi ruslet videre, og fant et bord med diverse gekkoer, deriblant de eneste som solgte tokays.

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3

Sist endret av CamStatic; 11-05-2009 kl 12:52.
CamStatic er online nå  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 11-05-2009, 12:50   #2
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Standard

Og til min store glede så ser det ut til at Guyana kongeboaer har plutselig blitt hyperpopulært i Sverige? Eller er det jeg som ikke har lagt merke til det tidligere? Uansett, så fantastisk nydelige dyr! Jeg elsker guyanas!!

Så Reptilcenter's bord. Det var noget stusselig i år. Men jeg antar bebisene deres ikke har begynt å klekke for fullt riktig enda..
Bare så synd at Reptilcenter har noen helt vanvittige priser på dyra sine.. Hvem i all verden drar på messe med 20 000 kr i lommeboka liksom? syns også ofte at kvaliteten på morphene de selger er noe labert. Men jeg antar det bare er en personlig smak.

De hadde en pen ghost til salgs, da. Til en pris som man vrir seg litt i magen av.

De hadde også en nydelig albino.

Samt noen fine kongeboa morphs, dette er en anery (om jeg husker korrekt)

Zoomet inn på halen, fargene (eller grånyansene) var så utrolig flotte på denne!

Tigerpyton bebis. Fantastisk liten sjarmør som vokser seg til å bli et monster på så altfor få år.

Det er faktisk få kongeboa morphs jeg personlig syns er vakre - men DENNE var nydelig! Snow! Bildet viser overhode ikke fargene bra nok her, den var altså omtrent nesten kritthvit!

Mer njudelige tigerpyton og kongeboa bebiser <3

Og til min store ergelse, så ser jeg min første blodpyton på messe som er til salgs - men til den kjipe prisen. Arrgh. Har hatt lyst på en slik en i sikkert snart 2 år nå, men til en slik pris så klarer jeg fint å vente litt lenger..

Litt mer kongepyton bebiser, fra reptilcenter.

Og så så det ut som at reptilcenter har begynt å avle leopardgekkoer? wtf?

Så var det vivarium-bordet, disse har STILIGE ting til vivarier altså! Hadde jeg hatt mer penger, ville jeg garantert ha kjøpt litt snacks hos disse! Men det får jeg ta til gode til neste gang, eventuelt bestille online..

Slik blir det seenes ut etter en måned-ish?

Og slikt blir det etter ca 6 måneder. Nydelig, ikke sant?

Happy gecko!

De hadde også en liten utstilling på messen med diverse slanger og øgler - pluss denne snapperskilpadda. Äkta fingrane...!

Eksisterer ingen svensk messe uten masse kornsnok!

Var også en modig mann som turte å ta ut en trädgårdsboa, og den var ikke mye blid... hogg i lufta og var helt bajas. D: Plutselig så satt den i armen hans, og mannen bare smilte "Det gjør ikke vondt, altså!"

Så nærmet klokken seg halv to, og vi måtte tenke på å komme oss hjemover før det ble for sent. Vi fikk storm på veien hjem, blåste noe så vanvittig - men vi kom oss helskinnet hjem med alle dyr i behold.

Så hva var fangsten?

Først de to jeg hadde bestilt, crested gekkoene. En harlequin som er rundt 3-4 måneder gammel:

Og en patternless dalmation, trolig gutt, rundt 8 måneder gammel:

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er online nå  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 11-05-2009, 12:50   #3
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Standard

Så ble det jo noen "bare MÅ ha" kjøp, som det alltid blir. En gargoyle gekko:

En superliten vakker kornsnok jente, motley albino morph:

*posere pent*

Og, til min store overraskelse, så endte vi opp med en slik raring også. Ceratophrys cranwelli, eller lettere kjent som "pacman frosk". Den er jo helt forbanna råkul!! xD

samt så fikk vi med oss 200 gram zophobas til den stygg-lave prisen 60 svenske kroner. Det er sikkert snakk om 100 zophobas tilsammen. 100 zophobas tilsammen i området hvor jeg bor så ville det kommet på en pris til ihvertfall 300-350 kr! Om ikke mer!! Og nå sitter jeg her og forbanner over at vi ikke kjøpte mye mer når vi først hadde sjansen til så lave priser... men det er jo alltid sånn..

Xullegutten fikk også endelig kjøpt sine 3 exo terras som gekkoene mine bor i enn så lenge (midlertidig løsning frem til vi har fått vivariet vårt gående!). De er opprinnelig til pokisene hans, men de er enda aaaltfor små til å bolte seg på en 30x30x45x

Så absolutt, en veldig vellykket messetur. Jeg er veldig fornøyd!!

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er online nå  
Svar med sitat
Gammel 11-05-2009, 13:13   #4
Reptilfreak

bendick2112 sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 2,233
Standard

Æææsj, nå er jeg missundelig på deg igjen !! Crested, gargoyle og pacman! Så ut som en fet messe da, har ikke noen flere bilder av vivarium bordet som du kalte det(epiweb bordet) ? Takker for bilder!
Svar med sitat
Gammel 11-05-2009, 13:41   #5
Reptilfreak

Medlem siden: Nov 2008
Alder: 29
Meldinger: 322
Standard

Bra reisebrev Får håpe det blir messe i nord-Sverige en gang så det blir kortere avstand for oss i nord
smittsmule er offline  
Svar med sitat
Gammel 11-05-2009, 14:02   #6
Reptilfreak

Nikazo sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Sted: buskerud
Meldinger: 541
Blog Entries: 2
Standard

nå ble jeg litt misunnelig kjenner jeg,hehe

den pacman frosken var kjempefin!
hvor masse betalte du får den??

Sist endret av Nikazo; 11-05-2009 kl 14:06.
Nikazo er offline  
Svar med sitat
Gammel 11-05-2009, 14:16   #7
Reptilfreak

TwixXxy sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Sted: Troms
Alder: 22
Meldinger: 148
Blog Entries: 6
Standard

Aha så det var noen norsker der. Så ingen norske biler
Jeg, Jaz og holken85 var også på messa. Laaang kjøretur, men det var verdt det 175mil en vei
Svar med sitat
Gammel 11-05-2009, 14:19   #8
Reptilfreak

Christoffer sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Bergen
Meldinger: 1,633
Blog Entries: 3
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (17)
Standard

Å FY FAEN! Har ondt i magen av misunnelse nå!
Døds tøffe bilder, og de dyrene du fikk med deg hjem var !!!
Sånn pacman frosk hadde min far for et par år tilbake, den var ikke så fargerik men fy søren hvor glupsk den var

Common names are very much like children that stare at you, pay no attention to them.
Christoffer er offline  
Svar med sitat
Gammel 11-05-2009, 14:21   #9
Reptilfreak

leo77 sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 1,671
Standard

Kult med bilder Cam`en
Fine cresteds du har fått tak i også.
leo77 er offline  
Svar med sitat
Gammel 11-05-2009, 14:31   #10
Reptilfreak

Devilizer sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Hedmark
Alder: 28
Meldinger: 1,155
Blog Entries: 4
Standard

Takk for et kjempefint reisebrev!
Hadde kjempelyst til å reise dit selv, men akk ja.. Lommeboka's tale var klar!
Får se hvordan det blir med Lidkjøping's-messa

Poecilotheria-fan!
Devilizer er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
En ny skapning! Og MASSE diverse bilder! Androctonus Skorpioner 3 27-03-2009 15:15
reisebrev fra afghanistan Azazil Reisebrev 4 23-07-2008 12:48
masse fine bilder Løven31 Andre insekter 16 30-10-2007 16:22
Expo-syd BILDER!! Chibi Messer og utstillinger 20 29-09-2007 16:44
Oslo Reptilpark besøk, masse bilder =) CamStatic Andre øgler 11 23-07-2007 05:17

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 19:40.