| Medlemmene Les hva medlemmene skriver om seg selv... |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2008
Sted: Hordaland
|
Har fått meg nytt kamera og tenkte derfor at jeg skulle dele de første dyrerelaterte bildene mine med dere
![]() Skjeggis: ![]() ![]() ![]() Korsnsnok: ![]() B. Boehmi: ![]() ![]() B. Smithi ![]() ![]() A. Avicularia ![]() Neida, de er ikke i samme terarie, bare aviculariaen som såsin sjangse til å ta seg en tur når jeg åpnet for å ta bilde ![]() ![]() Senegal papegøye ![]() ![]() ![]() Dvergpapegøyer ![]() ![]() Katt med syke øyne ![]() Tatt i naturen ![]() ![]() ![]()
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: SkorpionFarmen
Alder: 22
|
Kjempe kule bilder! Likte versicolor bildet godt! og ikke minst skjeggisen!
![]() Btw: Vet ikke om "Torsteindale" er rette navnet ditt, men er det det, så ville jeg sendt en PM på frogger å fått navnet endra
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
Flotte bilder!!
Disse papegøyene dine ser ut til å være ute i det fri?? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Scorpis
Takk for det Og nei, Torsteindale er ikke mitt egentlige navn.Gibbs Takk til deg også. Fuglene er håndmatet fra de var noen dager gamle. Så de stikker ikke av og får være ute så lenge det er fint vær. Nagash Takk takk! |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
Sitat:
Er ikke det ganske spess da.. Nå skal ikke jeg lage noe diskusjon på dette, men fugler har en tendes til å fly eller hva...Det gjorde i hvertfall min dvergpapegøye og nymfeparakitt, derfor bruker folk et ekstra bur når dem har sin fugl på f.eks. verandaen..Er du ikke redd for at de skal fly opp i et tre og f.eks bli tatt av en større fugl..Har jo sett folk som kommer gående med papegøye sin på skulderen, men da er vel vingemuskelen klippet eller hva dem gjør? Er dine klippt? |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: SkorpionFarmen
Alder: 22
|
Det er ikke umulig å få en fugel tam, og som ikke flyr sin vei
![]() Vi hadde en halsbåndparakitt som var kjempe snill og var sammen med oss ute om sommeren, uten problemer ![]() Den fløy faktisk ikke utafor terrasse plassen og verandaen. Men den tok seg turen fra innendørs til utendørs til oss som satt på terrassen, og inn igjen i buret sitt når den ville. Hadde den 3-4år, til vi ikke kunne ha fugel lengre. Så det er ikke umulig.
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Nei, jeg synes ikke det er noe særlig spesielt å ha fuglene ute. Som sagt så er disse fuglene håndmatet fra de var noen få dager gamle, derfor ser de på meg som en fugl eller seg selv som mennesker. De flyr heller ikke vekk. Hadde jeg vært redd for at de skulle gjøre det, så hadde jeg heller ikke hatt dem ute.
I tillegg skal det sies at det er rimelig vanlig å ha dvergpapegøyer flygende løs. Dette fordi de har en så god orienteringsevne at flys på samme måte som brevduer. Vingeklipping er jeg i mot. Er ike fuglen tam nok til å tas med ut uten fare for at den stikker, ja da skal den ikke tas med ut
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Sted: nor trøndelag
namsos
Alder: 20
|
Pen papegøye du har
![]() Har papegøye selv (blåpannet amzonas papegøye) og mine foreldre har en (orange topp kakadue)
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Her er en liten oppdatering
Snart kommer makroobjektivet og da lover jeg bilder med skikkelig kvalitet!Aphonopelma Seemanni: ![]() Orkidèkneler, Hymenopus Coronatus: ![]() ![]() Ukjent kneler, noen som vet hva det er? ![]() Extosoma Tiaratum: ![]() ![]() P. Barbarus: ![]() ![]() A. Avicularia
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| nye, nytt |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder