"

Reptilfreaks.no > Sosialt > Medlemmene Litt om meg og mine

Medlemmene Les hva medlemmene skriver om seg selv...

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 04-09-2008, 15:20   #1
Reptilfreak

Christer sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Sted: Oslo
Meldinger: 99
Blog Entries: 1
Standard Litt om meg og mine

Kan vel begynne å fortelle litt om meg først da...
Jeg kommer opprinnelig fra Oslo, men bor nå rett nord for byen (Lillestrøm/Rælingen).
Jeg er relativt ny innen denne typen hobby, og ble tidlig i fjor rimelig hekta på å skaffe meg en tarantella.
Det ble mye lesing på dette forumet, og bestilte meg en bok om emnet før jeg endelig gikk til anskaffelse av en egen tella, og jeg må si at interessen ikke har avtatt noe etter at jeg fikk den første, så ikke så lang tid etterpå kjøpte jeg min andre tella.

Min første tella kjøpte jeg av H11te her på forumet, og det ble en 0.1 Brachypelma smithi juvenil, hun var vel 5cm når jeg fikk henne sånn ca (Er litt større nå da). Denne tellaen er jeg blitt veldig glad i, tar meg selv i å stå i lange perioder av gangen og bare titte på henne og alt hun driver med. Veldig aktiv denne tellaen.
Hun er mye fremme og har faktisk aldri vært "gretten" mot meg til tross for ryktet som hårsparker. Aldri noe sparking mot meg selv om jeg har vært inne i terra flere ganger for å fjerne matrester ol.

Min andre tella, som jeg nylig har skaffet meg er en Grammostola pulchra sling. Dette er en tella jeg har ønsket meg lenge (faktisk den aller første jeg lette etter), men den var ikke så lett å få tak i, så jeg har på en måte avventet litt for å se om det dukket opp noe. Tidligere denne uka fikk jeg jammen napp, og da var det bare å løpe

Er allerede på jakt etter tella nummer 3 og 4, men har ikke heelt bestemt meg ennå. Jeg er rimelig sikker på at det blir en Chromatopelma cyaneopubescens ( GBB ) og en Avicularia Avicularia.

Har forøvrig også hatt et par andre Brachypelma (vagans og auratum) arter innom her, men av en eller annen grunn så har et par kompiser blitt bitt av basillen også når de har vært på besøk, så de har alltid overtalt meg til å selge videre... (Noe jeg forøvrig aldri kommer til å gjøre med min kjære smithi og pulchra, rukket å bli knyttet til disse to) ;P

Skal poste noen bilder av mine små nedover

Sist endret av Christer; 04-09-2008 kl 17:23. Begrunnelse: Rettskriving + lagt til info
Christer er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 04-09-2008, 16:01   #2
Moderator

Jonas sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Sted: Tromsø
Alder: 34
Meldinger: 882
Blog Entries: 3
Standard

Et forbilledligt eksempel på hvordan man ønsker folk skal entre hobbyen på
Velkommen igjen Christer. Gleder meg til bilder!
Mvh
Jon@s
Jonas er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 04-09-2008, 16:22   #3
Reptilfreak

Christer sin avatar

Standard

Takk for det Jonas Hyggelig å høre!

Først noen bilder av min B.smithi

Her titter hun ut av hulen etter¨å ha holdt seg godt skjult i en og en halv måned. Det var hamskift på gang

"Litt lenger ut kanskje"... Forsiktig dame dette her

Så en dag bestemte hun seg for å komme helt ut å vise sin nye drakt

Svar med sitat
Gammel 04-09-2008, 16:31   #4
Reptilfreak

Christer sin avatar

Standard

Etter å ha ventet en ukes tid etter hamskift tok jeg sjansen på å slippe inn en liten godbit, som jeg hadde fora skikkelig opp på gulrot, div andre grønsaker og frokostblanding en stund i forveien for at den skulle være mest mulig full av vitaminer og mineraler når hun fikk den. (Regnet med at hun kom til å ha behov for litt etter et hamskifte)

Det ble ikke akkurat "upopulært", hun brukte 2 sekunder på å kaste seg over den

Svar med sitat
Gammel 04-09-2008, 17:33   #5
Reptilfreak

Christer sin avatar

Standard

Etter hamskiftet har hun blitt tydelig mer og mer aktiv...
Før hun gravde seg ned i hulen sin, var hun høyt og lavt - Og nå ser det ut til at hun har funnet igjen sitt "gamle jeg"

En ting jeg synes er litt komisk er at hun tydeligvis har fått kick etter å klatre opp ned i taket...
Noen som kan tenke seg hvorfor hun gjør dette av og til?
Er mellom 50-65% fuktighet i terra, så jeg tror ikke det er pga for høy fuktighet...
Kan det være varmen fra armaturet over terra som er så behagelig?
Bruker ikke sparepære, så den utviker litt varme (Ellers i terra er det mellom 25-30 grader)

Nærbilde (Hun er i alle fall ikke lett i hekken, denne frua)
Svar med sitat
Gammel 04-09-2008, 17:48   #6
Reptilfreak

Kris10an94 sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Sted: rogaland
Alder: 17
Meldinger: 720
Standard

nydeli b.smithi
Svar med sitat
Gammel 04-09-2008, 18:32   #7
Reptilfreak

Dendroaspis sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Meldinger: 809
Standard

Og pulchrababyen?
Svar med sitat
Gammel 04-09-2008, 18:44   #8
Reptilfreak

Christer sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Dendroaspis Vis post
Og pulchrababyen?
Den kommer den og, må bare få tatt noen bilder som er OK først
Svar med sitat
Gammel 04-09-2008, 19:06   #9
Reptilfreak

Christer sin avatar

Standard

... Og her kommer et par bilder av "Harry" (Harry er til tross for navnet fortsatt ukjønnet. Oppkalte den etter oldefar og synes navnet var morsomt til en tella)
Tok et par bilder i går kveld av den som ble temmelig greie. Den er såpass liten at jeg må kjøre på med macro på digitalkameraet for å få frem noen gode detaljer.
Kommer flere bilder etterhvert som den vokser seg til og ting skjer

Første bilde av den lille krabaten:

Ett til:

Her poserer den så flott med sin nyfangede micro-siriss. Temmelig glupsk denne Harry-rakkeren, sirissen rakk knapt å treffe substratet i boksen før den ble middag
Svar med sitat
Gammel 04-09-2008, 20:06   #10
Reptilfreak

E.Spider sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 17
Meldinger: 256
Standard

fine dyr men det ser ut som du har powerfeeda Smithien litt se åssen abdomen henger i taket...
hehe
Ellers fine bilder

Mvh Espen
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Litt om meg og mine dyr. ^^ Zatii Medlemmene 170 03-11-2008 08:26
Litt om meg og mine mange dyr ;) master92 Medlemmene 114 12-08-2008 02:45
Litt om meg og mine dyr :) Androctonus Medlemmene 30 03-09-2007 21:08
Pinne mat: hele planten eller litt og litt?? Trude Fôrdyr 4 18-03-2006 16:28

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 22:02.