"

Reptilfreaks.no > Sosialt > Medlemmene Hei reptilfreaker! :)

Medlemmene Les hva medlemmene skriver om seg selv...

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 02-09-2008, 19:44   #1
Reptilfreak

Devilizer sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Hedmark
Alder: 28
Meldinger: 1,155
Blog Entries: 4
Talking Hei reptilfreaker! :)

Hei

Ville bare introdusere meg for resten av medlemmene på forumet
Alltid vært litt fasinert av reptiler og edderkopper, men aldri faktisk gått inn for å skaffe meg noe i den duren.
Men for noen dager siden kom det over meg at NÅ var det på tide, så jeg leta litt rundt, og fant ut at det var skorpion jeg ville ha.
Så nå er jeg på vei til å skaffe meg terrarie og forhåpentligvis noe å ha i det

Har sett litt rundt, og fått mye innslag fra Scorpis herfra, og er vel igrunn en keiser jeg kunne tenkt meg. Har også sett litt på Heterometrus longimanus, men dem vet jeg egentlig veldig lite om, så må få litt mer info om den først
Noen som har litt peiling på dem? Noe for en noobie som megselv?

Med det samme jeg skriver denne tråden, vil jeg også takke Scorpis for all hjelpen han har gitt meg, en fremmed person som spammet innboksen hans med en masse rare spørsmål

Forresten, hva anbefaler dere som mat for skorpioner?
Selv syns jeg sirrisser virker best, for kakkiser syns jeg bare er herslige
Scorpis mener dem lukter gammel sjokomelk, mens ei annen jeg kjenner sa dem ikke var så ille *forvirra*

Uansett, supert forum dere har her. Fant igrunn den perfekte plassen for å grave litt i det som (for meg) er mysteriet reptiler
Devilizer er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 03-09-2008, 10:43   #2
Reptilfreak

shelob sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
Meldinger: 1,651
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Har er et fint caresheet for heterometrus arter
http://www.invertebrater.net/SkorpCa...sCaresheet.pdf
shelob er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 03-09-2008, 11:34   #3
Moderator

Jonas sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Sted: Tromsø
Meldinger: 882
Blog Entries: 3
Standard

Jeg ville gått for kakkerlakker (dubia). Sirisser lukter fis, Scorpis har helt rett.
Men husk at hva som er "god" mat for dyrene dine er det litt du som bestemmer.
Friske, sunne og lykkelige hobbydyr er avhengig av at de får friske, sunne og lykkelige fordyr på matfatet (for fordyrene dine godt)
Lykke til med anskaffelse av skorpion, velkommen til et kjempebra forum og hold oss oppdatert.
Selv syns jeg skorpioner er temmelig creepy critters, men etter å ha pløyet gjennom Scorpis og Nagash sine bildetråder begynner jeg å bli litt omvendt.
Jonas er offline  
Svar med sitat
Gammel 03-09-2008, 11:43   #4
Reptilfreak

Androctonus sin avatar

Medlem siden: May 2007
Sted: SkorpionFarmen
Alder: 22
Meldinger: 1,653
Blog Entries: 13
Standard

Bra du setter pris på hjelpen jeg har gitt deg

Heterometrus longimanus er så si nesten lik en keiser, og krever så å si det samme.
Jeg foretrekker kakkerlakker, de er enklere å ha, og dreper ikke hverandre, jeg fikk 200sirisser her førdagen, allerede kanibalisme og mye dødt.
Svar med sitat
Gammel 03-09-2008, 13:20   #5
Reptilfreak

Devilizer sin avatar

Standard

takk for alle svarene

Så da er det igrunn enstemmig vedtatt at det er ekle kakkiser som er tingen?
Da får jeg bare bite i det sure eple og bruke dem
Men kan jo prøve med litt forskjellig
Skorpioner er vel like glad i variert kosthold som oss, eller vil den kun ha det den er vandt til?

Så da var det, keiser eller longimanus.. hmm. er vel igrunn det samme for min del. er tøffe begge to

@Jonas:
Ja jeg hadde igrunn samme tankegang. Edderkopper, skorpioner og slanger har alltid vært litt sånn "uæææ"-tema for meg, men jeg syns dem er veeeeldig fasinerende. Og den beste måten å studere dem og bli kjent med dem er jo å ha dem i nærheten
Så lenge jeg slipper å våkne midt på natta av noe 8beinet noe som kryper over ryggen

Har fått tak i et lite terrarie nå. Mulig jeg skal hente det imårra. Så da var det bare å finne tilbehøret

Forresten, fattern ringte idag og tilbød meg 500kr om jeg kjøpte meg en hvit mus istedet for skorpion Lite aktuelt

EDIT: skal slenge opp noen bilder så fort jeg får gjort klart terrariet

Sist endret av Devilizer; 03-09-2008 kl 13:21. Begrunnelse: La til mer
Devilizer er offline  
Svar med sitat
Gammel 03-09-2008, 14:19   #6
Moderator

Jonas sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Sted: Tromsø
Meldinger: 882
Blog Entries: 3
Standard

Sitat:
Ja jeg hadde igrunn samme tankegang. Edderkopper, skorpioner og slanger har alltid vært litt sånn "uæææ"-tema for meg, men jeg syns dem er veeeeldig fasinerende. Og den beste måten å studere dem og bli kjent med dem er jo å ha dem i nærheten
Slanger og edderkopper elsker jeg, jeg har 5stk tellaer selv, men skorpioner gir meg gåsehud helt ned til tærne Go figure.
Det høres ut som om du stuper inn i hobbyen med de beste og rette intensjoner. Lykke til med skorpionjakten
Jonas er offline  
Svar med sitat
Gammel 03-09-2008, 15:45   #7
Reptilfreak

Devilizer sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Jonas Vis post
Slanger og edderkopper elsker jeg, jeg har 5stk tellaer selv, men skorpioner gir meg gåsehud helt ned til tærne Go figure.
Det høres ut som om du stuper inn i hobbyen med de beste og rette intensjoner. Lykke til med skorpionjakten
Hehe, hos meg er det motsatt. er edderkopper som får håret til å reise seg det og veps.

Har fått tak i skorpion også nå Snille shelob var villig til å selge meg en
Ble en longimanus da. eller langemagnus som jeg kaller dem
kommer til å ta en laaang stund før jeg lærer meg de latinske navnene
Devilizer er offline  
Svar med sitat
Gammel 03-09-2008, 15:59   #8
Reptilfreak

shelob sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Meldinger: 1,651
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

hehe. jeg sliter også med de ordentlige navnene.
Chromatopelma cyaneopubescens kommer jeg aldri til å klare å uttale. hehe
shelob er offline  
Svar med sitat
Gammel 03-09-2008, 20:02   #9
Reptilfreak

Renor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Sted: Bærum. Uhuhu.
Meldinger: 456
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av shelob Vis post
hehe. jeg sliter også med de ordentlige navnene.
Chromatopelma cyaneopubescens kommer jeg aldri til å klare å uttale. hehe
Nei, det navnet sliter jeg også noe enormt med...

Gratulerer med inngangen til en fantastisk hobby, Devilizer! Jeg tviler på at dette blir det siste "spennende" dyret ditt, men alle må jo starte et sted.

I likhet med de fleste andre her vil jeg påpeke at jeg synes dette er en flott rekkefølge å gjøre det på: Først finne info, så skaffe terra, og SÅ skaffe dyret. Stå på!
Svar med sitat
Gammel 03-09-2008, 22:09   #10
Reptilfreak

Androctonus sin avatar

Medlem siden: May 2007
Sted: SkorpionFarmen
Alder: 22
Meldinger: 1,653
Blog Entries: 13
Standard

Som Renor sier, dette kommer ikke til å bli din siste, og det er litt skummelt egentlig å bli "bitt" av basillen, og man må "BARE" skaffe flere sånn som jeg, og sikkert mange andre her på forumet og i verden

Vet ikke om du har sagt til deg selv, at det er nokk med en? men det gjorde jeg, holdt ikke lenge det gitt før jeg måtte ha meg flere
Svar med sitat
Svar

Emner
reptilfreaker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 22:02.