| Medlemmene Les hva medlemmene skriver om seg selv... |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
|
vert oppe i natt, vet at mi rotte didi er gammel, ho var runt3 og halvft år gammel, å jeg hadde min siste tid med ho, koste med ho i senga her, så ho hadde problemer å at ho sin tid var slutt om ikke lenge til, så sat jeg ho i buret etter 1 time og 30 min ca, å jeg tittet til ho før jeg skulle lege meg, runt kl 3:40 så jeg ho, å ho pustet ikke
så min didi var død didi er ho brune til venstre der, å veninna nede til høyre ![]() ![]() men jeg tok ho ut å titta litt på ho å sa hadde til ho, å jeg ser nøyere på hode henes, å jeg ser no små kryp der på størelse med midd, så jeg trode det var midd, men tenkte, vordan kunne de komme så fort, så begynte jeg å tenke på lus :S fant frem førstørelse glass greia mi å tita nermere, å jeg ser lus nedi der :S:S så ho andre rotta vill vell ha lus nå ?? vordan kan jeg få lusene vek fra ho andre rotta ? å om disse lusene kan leve på menesker ? det finnes nok forskjelige arter av lus å, jeg har hat lus 1 gang å de var en del større en de som var på rotta. men bør jeg ta lus midel på meg ? å gjerne mer info om dere har no på lur. ja jeg fant en av de lusene på armen min :S
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
|
ja, å vis disse lusene kan vere på mennesker, vor kan de vere ?, kan de vere i håret ? i skritet, på legene, armhulene osv ?
eller dør de om de ikke er i hode håret ?
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Møre og romsdal
Alder: 21
|
Du må til dyrelegen med rotta! Den må få sprøyte for lusene. De smitter heldigvis ikke over på mennesker, så du behøver ikke bekymre deg for det. Men lusene suger blod fra rotta, så om den ikke blir behandlet vil den få blodmangel om en stund, og bli svakere og i verste fall dø..
Den må mest sannsynlig få to eller tre sprøyter før den er helt frisk, så bare kom deg til dyrelege så raskt som mulig. Kondolerer forresten. Trist å miste et dyr man er glad i. R.I.P Didi.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2007
Sted: sørlandet
Alder: 30
|
Jeg mistet en utrolig trivilig liten rotte pga lus for mange årsiden.. jeg fikk behandlet resterende rotter, så de ble heldigvis kvitt lusene. Men de forsvinner nok ikke bare av seg selv, så ring dyrlegen.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
så det kan faktisk ha vert lus å ?
vet rotter pleier å bli 3 år, men mi blei gammlere men var forsat sprek. ho kløde på venstre sia av magen så ho var helt skalla der, nok lus som har sotte der så har ho klød. så greit ikke disse kommer på mennesker
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Møre og romsdal
|
Bare ta de med på dyrelegen å få det sjekket. Kan godt hende at hun hadde levd enda lengre dersom hun hadde blitt behandlet for lusene dersom det var det hun hadde. Det er sikkert svært utmattende og plagsomt for rottene om de har lus også, så uansett om de har det eller ikke, så ville jeg ha sjekket det. Bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite.
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
|
Først å fremst, trist med rotta de
men, du skriver att du har sett at den har klødd seg hårløs.. hvorfor har du ikke dratt til dyrlegen før? ring dyrlegen med en gang å få time. Lus behandles som regel i 3 omganger med en sprøyte hver gang. etter dette må de til kontroll. Når den andre rotta de er konstatert frisk igjen syns jeg du skal se etter en ny rotte, så den du har nå ikke er alene. Men ikke før den andre er frisk igjen ![]() lykke til ^^
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
miroxx: jeg viste ikke at rotter kunne få lus jeg, å alle kan jo klø av å til, så jeg trode ho mistet hår sia ho var gammel.
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Oslo
|
Kondolerer!
|
![]() |