| Medlemmene Les hva medlemmene skriver om seg selv... |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: Nesodden, Akershus
|
hei alle sammen!
nå har jeg skaffet meg 2 nye dyr. Dette er 2stk whites treefrog (Litoria caerulea) en hunn og en hann. disse er så utrolig tøffe! de heter benny og lolita. desverre så har jeg ikke noen bilder av dem nå en jeg skal legge inn så fort jeg har fått tatt noen jeg har de i et terra på 30x30x50 og det synes jeg er i det minste laget til disse dyrene så jeg drar til oslo på lørdag og kjøper meg et exo terra 45x45x60, og fogger (har hørt at det er bra å bruke til amfibiet for å holde fuktigheten oppe, men jeg aner ikke hvordan man bruker den eller hvordan den ser ut ) men skal spørre på dyrebutikken. er det noen andre som har slike tøffe dyr her på forumet? og om de kunne gi meg noen gode råd om hold av disse dyrene?
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Jeg skal ikke påberope meg noen erfaring med White's Treefrog, men har lest litt om dem - og de blir ganske store. Så jeg er litt usikker på på om 45*45*60 er stort nok ?
Ville og anbefalt å gjort en del med det nye terraet i forhold til hold av trefrosker, bl.a bytte ut bakgrunnen til noe som både ser penere ut, og holder på fuktighet (f.eks Xiam eller Xaxim) - som bunnsubstrat så er det vel mange som sverger til tiurtorv, da legger du ett lag med lecakuler i bunn, så duk eller finmasket netting så torva oppå her igjen. Torva og holder godt på fuktighet - så sist men ikke minst - en del levende planter av forskjellige typer... gjerne noe med store blader som trefroskene kan gjemme seg under på dagtid Tipper flere kommer med utfyllende tips etterhvert edit : her er en caresheet på engelsk www.pollywog.co.uk: White's Tree Frog (Litoria caerulea) Care Sheet Den anbefaler forøvrig målene 90*30*40 for terra til dem... antar da at 90 er høyden
www.thorhakonsen.com Sist endret av Thor Håkonsen; 03-07-2008 kl 22:32. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
|
Jepp, exoterraet er aaaaltfor lite.
Selv huset jeg 5 midlertidig i et 100x50x100, og de brukte all plassen godt.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Problemet er jo at det er få eller ingen som har høye frosketerras på lager i Norge...
Men dette ville være ett godt alternativ : www.webzoo.net Din akvariebutikk på nett.....
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Takk for svar
jeg får nesten se hvilke terraer de har i oslo. men den forgie eier hadde tilsvarene terra, som de altid har bodd i. men som plante i midten tenkte jeg meg noe palme lignende med tjukk stamme og store blader, noen ideer for hvilken type plante jeg burde ha?
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 21
|
nå vet jeg ikke om disse er giftige eller ikke. Men de er veldig fine
Ficus microcarpa 'crassifolia' Yucca elephantipes Beaucarnea recurvata
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Ingen av de har store blader som froskene kan gjemme seg under på dagtid...
Det kan jo da være greit å supplementere med f.eks hjerte/gull/sølvranke på bakveggene e.l
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
|
Jeg har surfet litt på nettet og funnet denne hjemmesiden:
Plants: Green Tree Frogs - Litoria caerulea I tillegg har jeg sett et annet sted Madonna Lily (Lilium candidum). Det anbefales også mange lianer å klatre på, hule grener og noe mose på "bakken" noen steder.
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
fant en palme som heter Yucca elephantipes den syntes jeg var veldig fin og den dekker litt mer enn mange av de andre plantene, og de har gode klatre muligheter i den, også tenkte jeg på en litt mindre plante med store blader
og en rot i terraet
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
|
Husk at de er ganske store frosker og har litt fraspark når de hopper. Planten må vare litt sterk.
|
![]() |
| Emner |
| dyr, hans, nye, rickyman |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Jabbe og dyrene hans. | Jabbe | Medlemmene | 163 | 10-04-2012 16:33 |
| holken85 og de små bandittene hans. | holken85 | Medlemmene | 29 | 13-09-2008 12:10 |