"

Medlemmene Les hva medlemmene skriver om seg selv...

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 27-06-2008, 09:42   #1
Reptilfreak

smørblomst sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: sørlandet
Alder: 30
Meldinger: 670
Blog Entries: 7
Standard Mine kryp.

Hei! nå er det lenge siden jeg har vært aktiv her inne. (Mye fordi vi fikk et nytt familemedlem for 4 mnd siden.. så nå er jeg blitt 2 barnsmamma koselig.. men veldig tidkrevende med 2 barn hjemme da hehe) Sikkert ikke så mange som husker meg lengre, var veldig aktiv en periode i fjor..
Jeg er jente 81 mod. bor sørpå og deler hus med mann, 2 unger(4mnd og snart 3år), 2 Hunder, Taranteller og nå også pinnedyr. Jeg har desverre ikke noe særlig stor samlingen av taranteller lengre da. Desverre mistet jeg en hel gjeng av nydelige tellar i vinter pga min mann satte varmevifte inn på rommet der dyra står pga vannskade, han tenkte ikke på det ble for varmt ...
Men nå er hobbyen igjen begynnt og brenne litt.. så blir nok en del tellar igjen her etter ferien.

Mine dyr består nå av :

0.0.1 Avicularia Versicolor
0.1.0 Lasiodora parahybana
1.0.0 Nhandu Colloratovilosus
( Hadde en hoe også, men mistet pga varmeuhellet i vinter )
0.0.1 Bracypelma emila
0.0.1 Poecilotheria Regalis
0.1.0 Grammostola rosea Rcf
0.1.0 Hysterocrates ederi

noen bilder av de som lot seg fotografere her i dag..

Bracypelma emila ( juv. ca 6cm bs)

Poecilotheria Regalis, denne ble kjøpt som hoe... men er ganske usikker på nå hva h*n er av kjønn. ca 12-14 cm bs. syntes den er blitt ganske pjusk og mager, mistet en del av fargen også.. bilde tatt gjennom skittent glass, derfor så uklart. denne skal egentlig flytte over til nytt terra, men av en eller annen grunn blir flyttingen stadig utsatt

og min Lasiodora parahybana (ca 22-24 bs)som har fått nytt terra, og føler seg ikke helt hjemme enda... så bestemte seg for og ta saken i egene bein, og prøve og komme seg ut.... må sikkres bedre dette terra ja hehe.

nye innflyttere denne uka, en liten gjeng på 9 stk av arten Extatosoma tiaratum , disse er min sønn sine.. og kan tro han syntes de er spemnende og studere!

Og denne norske(?) edderkoppen( har ikke funnet ut hvlken art denne kan være) gav sønnen min en ubehagelig opplevelse ved og bite han i fingeren. beklager litt dårlig bilde.. og desverre ble eddisen skadet av hendelsen.... Men nå har guttungen antageligvis lært og holde fingerene unna disse småkrypa, så aldri så galt det ikke er godt for noe.

Sist endret av smørblomst; 27-06-2008 kl 09:45.
smørblomst er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 27-06-2008, 14:57   #2
Reptilfreak

Zatii sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Sted: Møre og romsdal
Alder: 21
Meldinger: 677
Blog Entries: 28
Standard

Fine dyr.
Husker at du var ganske aktiv her før ja. Velkommen tilbake.
Ser frem til flere bilder av resten av dyrene dine, og gratulerer med ungen!
Svar med sitat
Gammel 27-06-2008, 20:50   #3
Reptilfreak

Viridovipera sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
Meldinger: 2,423
Blog Entries: 25
Standard

En bra gjeng med dyr du har der Velkommen tilbake!

Member of:
-Miroxx fanclub- og -Kverulantene-
Viridovipera er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 27-06-2008, 21:46   #4
Reptilfreak

allan sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 2,047
Blog Entries: 5
Standard

Bra samling så langt

Har du noen bilder av Hysterocratesèn??
(går vel under H.gigas alle disse nå?)
allan er offline  
Svar med sitat
Gammel 27-06-2008, 22:25   #5
Reptilfreak

smørblomst sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av allan Vis post
Bra samling så langt

Har du noen bilder av Hysterocratesèn??
(går vel under H.gigas alle disse nå?)
Ja blir nok noen nye tellar før kulda setter inn vil jeg tro
Jeg har bare gamle bilder av henne, hun er fryttelig sky.. holder seg for det meste godt nede i hulen sin. Men skal skifte torv og fikse på hjemmet hennes en av dagene, så får benytte muligheten og knipse noen nye bilder av den da. Er usikker om det går under H.Gigas? er det noe nytt de har kommet fram til nylig?

Her er et eldre bilde av henne, hun har hatt minst 3 hamskifter siden den gang.. . Kan tenke meg hun er mellom 13-15 i bs nå. Har ikke sett henne annet enn i det hun forsvinner ned i hula om man nærmer seg terra siden jeg kjøpte henne i fjor en gang hehe..
smørblomst er offline  
Svar med sitat
Gammel 28-06-2008, 11:35   #6
Reptilfreak

allan sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 2,047
Blog Entries: 5
Standard

Flott tella du har der
Tror det er en del H.gigas som har blitt solgt som H.hercules og H ederi.
Alt etter hvor stor de er.. samt at de har en rimelig stor fargeforandring mellom hamskiftene,kan det bidrat til forvirringen . (Men det vet vel du bedre enn meg )

Jeg ville laget en kunstig hule,når du skal skifte substrat på den,
slik at du kan se den
allan er offline  
Svar med sitat
Gammel 01-07-2008, 18:42   #7
Reptilfreak

smørblomst sin avatar

Standard

Da var det på tide og skifte på min H.ederi... lettere sagt enn gjort når tellan har gravd seg godt ned i terra under 15- 20cm hard torv.

Her bor hun (gunnhild som min mann har døpt henne )

Etter og ha gravd seg ned et stykke gjennom torven ( som var blitt steinhard i overflaten etter 1 år) så plasserte jeg hele terra i en svær balje. Tok en sjanse og veltet hele terra forsiktig over på siden.. siden gunnhild satt slik til at hun ville ikke komme i klem.

Ble med en gang engstlig for at jeg hadde gjort noe dumt, siden tellan plutslig var borte. Kasnje lå hun i klem under den store klumpen med torv?
Men da jeg rotet litt forsiktig rundt, så fant jeg hun der jeg håpte hun ville havne

Den siste rest av torv, bak der ligger hun og gjemmer seg,,

Etter en liten jakt rundt om i terra så fikk jeg nå lurt henne inn i en kanne m /lokk..

Det nye hjemmet, siden hun her er en skikklig ombøbelerings tarantell, så satte jeg bare inn en rot og masse torv, lagde en begynnelse på en hule under roten, så får hun fikse resten selv..

lokket til boksen jeg brukte og flytte henne med.. gjemmer seg der man kan. Så hun var langt fra og være noe særlig aggresiv.

og der var hun i sitt nye hjem...

syntes hun har forandret seg mye siden jeg kjøpte henne, så nå er jeg nyskjerrig om hun er en H.ederi eller H.gigas? beklger ufokuserte bilder..

kan fortsatt vokse seg stor.,,
smørblomst er offline  
Svar med sitat
Gammel 31-07-2008, 00:39   #8
Reptilfreak

smørblomst sin avatar

Standard

Bare noen nye bilder herfra, ønsker meg fortsatt marco objektiv til kamera, så blir ikke så all verdens med bilder av dyra, tar bildene med mitt gamle kompakt kamera som ikke er helt oki og bruke..

Det har kommet en del nye slings her nå

Her er 2 av dem..

Liten B.smithi ( ved siden av en fyrstikk til sammenlingning)

Og en av mine 6 knøttesmå C.elegans( som kommer fra oppdrett til Robert her på forumet) , disse er små de!!
Denne lille tassen klarte og løpe ut av boksen sin da jeg skulle ta bilde i en kjempe fart, heldigvis så var det handen min den rømte oppå så jeg fikk fort tak i den og på plass i boksen igjen.. disse er så små ,at den ville jeg nok aldri funnet den igjen om den kom ut av syne et sekund på gulvet.

nye G.rosea RCF sub-adult gutt.. som jeg håper og få parret med min rosea RCF dame.

Min nydelige og STORE L.parahybana dame.

Et siste bilde av p.regalisen gutten ,som nå har flyttet til Robert her på forumet..

A.versicolor
Min lille blå er ikke sååå liten mer og utrolig vanskelig og få bilde av, lynrask denne ja!

B.emilia koser seg med en kakerlakk.

Jeg trakk ut en gasnke utørket ham av boksen til B.emilia , og det var ganske ødelagt.. men syntes alikavel det kunne se ut som en hoe dette? eller er jeg helt på jorde nå.. er jo gasnke ødelagt, men syntes jeg ser tydelig denne "klaffen" der den skal være hvis det er en ho? Får kansje være rask og fjerne hammen neste gang med en gang for og se det bedre...

Sist endret av smørblomst; 31-07-2008 kl 00:58.
smørblomst er offline  
Svar med sitat
Gammel 31-07-2008, 00:55   #9
Reptilfreak

Kris10an94 sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Sted: rogaland
Alder: 17
Meldinger: 720
Blog Entries: 1
Standard

nydelige t`s du har likte den parahybanaen godt og den c.elegansen var liten
Svar med sitat
Gammel 31-07-2008, 09:12   #10
Moderator

Jonas sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Sted: Tromsø
Alder: 34
Meldinger: 882
Blog Entries: 3
Standard

Kjempeflotte bilder av nydelig dyr.
Misunner deg særlig den parahybana damen. Neste på ønskelista for min del er en av kjempene og parahybana er flotte taranteller.
Fortsett med de flotte bildene
Jonas er offline  
Svar med sitat
Svar

Emner
kryp, mine

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Kryp&Kräl - Dårlige nyheter. Viridovipera Media 8 01-09-2008 21:20
Sebbe's små kryp! :o Sebastian Medlemmene 7 27-08-2008 20:13
meg og mine kryp tamara Medlemmene 27 11-06-2008 17:51
insekter og kryp med andre dyr??? master92 Småprat 7 21-05-2008 21:54
Nye kryp inn :) (tusenbein) Thor Håkonsen Myriapoder 28 20-01-2008 20:51

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 21:54.