| Medlemmene Les hva medlemmene skriver om seg selv... |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Moderator
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Tromsø
Alder: 34
|
Tenkte jeg også skulle lage en bildetråd med mine dyr.
Jeg har ikke så mange enda, men med tid og stunder blir d nok flere. Først min kjære Grammostola rosea Fluffy. ![]() Så nyanskaffelsene. Fikk de i går fra Lillepetter. Brachypelma boehmei. Den er ikke så mye å se på enda og hadde problemer med å få et godt bilde av den. ![]() Brachypelma albopilosum ![]() Grammostola aureostriata. Denne var virkelig nydelig. Igjen. tusen takk til Lillepetter! ![]() Dett var dett. Regner med det blir noen bilder fremover
Sist endret av Jonas; 10-08-2008 kl 13:23. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Sted: hedmark
Alder: 33
|
det starter som regel med en tarantell. så en til, en til og enda fler. blir fort hekta på disse facinerende krypa.
fine bilder av fine dyr.. den g. aureostriata var spesielt flott
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Nær Hønefoss
|
Gratulerer med flotte dyr Jonas.
G.aureostriata'n blir svær(om 20 år) Er det Brachypelma og Grammostola det skal gå i?
|
|
|
#5 | |
|
Moderator
|
Sitat:
![]() Vel... Jeg er jo foreløpig ganske ny i hobbyen så jeg tenker jeg tar det rolig til å begynne med. Lære meg å beherske disse "enkle" og "rolige" artene først før jeg finner meg noen mer eksotiske (les: hissige afrikanere og asiatere). Da jeg skaffet min første må jeg innrømme jeg var ganske skvetten, nervøs og fortsatt litt redd for disse vakre dyrene. Men Grammostola- og Brachypelma artene lærer meg dag for dag å være litt mindre redd og nervøs rundt dem. Så er de jo noen "smykker" av noen taranteller ![]() Takk til Kris10an94 og tamara for de vennlige ord. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2008
Sted: Akershus
Alder: 38
|
Utrolig nydelige tellar du har
![]() Har ikke sett Grammostola aureostriata før, den var flott med gule striper. Blir nok mange flere på deg, er veldig lett å bli "hekta" .
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Moderator
|
Sitat:
Det blir nok flere ja. Kanskje en fremtidig Tordisdatter/sønn?? Og den aureostriataen jeg fikk er nydelig ja. Klarer ikke helt å fange det opp med mitt bedritne kamera. |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2008
Sted: Moelv, Ringsaker, Hedmark
Alder: 31
|
Kjempefin samling! Du har nok broren/søsteren til min B. Albopilosum. Er bildet av den akkurat? min er mye mer svart enn den der ser ut som. Akkurat moltet den da. Misunner deg å ha en av litt voksen størrelse også. Jeg har bare to småtasser foreløbig. Aldri sett G. aureostriata før faktisk, den var spesielt fin. Er den like rolig og til tider kanskje kjedelig som enkelte Grammostola arter? Skikkelig kul var den
|
|
|
#9 | |
|
Moderator
|
Sitat:
Så gøy da! Om du har fått din fra Lillepetter så er nok sjansen stor for at de er søsken Bildet ble tatt i overigår så det er helt nytt. Min har fått en ganske solid skallet flekk på abdomen (som kan sees på bildet). Når denne blir sort så er det nok ikke lenge til min og bytter klær.G. aureostriata er ganske lik rosea i lynne. Den er veldig langsom i bevegelsene og viser (foreløpig) absolutt ingen tegn til å være aggressiv. Den er mye penere i virkeligheten! Har lest at disse nok er litt mer aktiv enn rosea, og min korte erfaring med arten gjør meg tilbøyelig til å være enig. Det kule er at denne kommer til å bli ganske diger etterhvert
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2008
Sted: Moelv, Ringsaker, Hedmark
Alder: 31
|
Min B. Albo kommer fra h11te, men ganske lik i størrelse ser det ut som. Min så omtrent sånn ut når den ankom også, en skallete flekk bakpå. Den moltet sånn et par uker etterpå, ble veldig svart på slutten. Etter molten var ferdig hadde den en skikkelig kul blåfarge et par tre dager. Den gikk gradvis over til å være svart som den er nå. Min er ganske sjenert og foretrekker å være i hula si stort sett alltid. Den ville endelig spise litt etter 10 dager post-molt omtrent. Man kan si hva man vil om roseaer, at de er kjedelige lite aktive, sultestreiker osv. Men jammen er de snille og da, utrolig hardføre og fine å ha med å gjøre.
|
![]() |
| Emner |
| krek, mine |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |