"

Reptilfreaks.no > Sosialt > Medlemmene Freddy's Zoo!

Medlemmene Les hva medlemmene skriver om seg selv...

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 14-05-2008, 23:13   #1
Reptilfreak

Freddy90 sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
Meldinger: 1,202
Blog Entries: 2
Cool Freddy's Zoo!

Heisann, har lenge vært en omstreifer på dette forumet, uten og skrive så utrolig mye, og registrerte meg i 2005 eller noe, og tenkte nå at det var på tide og presentere meg for dere andre!

Det kan hende dere kjenner meg igjen fra repti.net, der jeg også kaller meg Freddy90, eller Reptilweb.no - der jeg kaller meg Freddy (meget inaktiv på reptilweb, men..)

Jeg er da en 17 år gammel gutt, snart 18 som bor utenfor Trondheim og jobber på dyrebutikk for tiden. Jeg bor sammen sammen med en skjeggagam, tre salamandere av artene: cynops orientalis og pleurodeles waltl, samt en japansk trefrosk (hyla japonica). Har også tidligere hatt to sumpskilpadder (Frida - som jeg hadde i 7 år før jeg solgte henne, og Pondus som ikke passet med Frida så jeg ble nødt til å gi han bort til en kompis).

Bjarne Brøndbo, skjeggagam Pogona Vitticeps

Han så du kanskje på TV2 - Dokument2 Slanger i Paradis, hos trønderen med skilpadda og frosken.. Han bor i et 150*50*50 akvarium som brukes som terra her på rommet mitt, med en fin-fin bakgrunn som forrige eieren lagde. Han er ca. 2-3 år gammel, alder er noe ukjent..

Så har du min tidligere Frida, som er en gulbuket terrapin, trachemys scripta scripta.

Hun ga jeg bort til en passende eier for et par uker siden, og hun stortrives enda. Fikk henne som 10-11 åring en gang i 2000, og har levd med meg helt fram til for et par uker siden i et 150*50*50 akvarium hun og, med spesiell plexiglass plattform laget hos glassmester.

Flipp og Flopp, kinesiske ildbuk salamandere, Cynops Orientalis.

(Flipp^)

Flopp^)
Ser kanskje gult ut vannet, men i de boksene de stod i på et tregulv lakkert med et eller annet hvitt/gult, fikk det til og se litt annerledes ut. Nå når jeg har de i kjelleren så er vannet krystallklart!

Frigge og Frogge (R.I.P Frigge)

[IMG]http://s214.photobucket.com/albums/cc243/Freddyherptile/?action=view&current=Afrana20amieti_29003.jpg[/IMG}
(Frogge^)

(Frigge^)

Har også en pleurodeles waltl hann ved navn "Flathau" altså Flatthode, da denne arten har et ganske spisst hode grunnet at de skal klare og grave seg under steiner osv i vannet.

(Flathau^)
han er noe mørk på det bildet da det var litt vanskelig og få lyset skikkelig til.. Men han er ca. 20 cm lang og spiser mark som bare det! Beklager bildekvalitet, men denne karen klarer ikke og holde seg i ro!

Har også en nymfeparakitt, to marsvin, en elghund.. Og forhåpentligvis om et par måneder en varanus acanthurus eller to!

Beklager hvis dette ble langt, men men..

[/Freddy out]

Sist endret av Freddy90; 14-05-2008 kl 23:15. Begrunnelse: Skrivefeiler x1000
Freddy90 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 15-05-2008, 00:01   #2
Reptilfreak

Martink sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Utenfor Haugesund.
Alder: 30
Meldinger: 899
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (8)
Standard

Fine dyr du har! Så dere på Tv2 ja
Martink er online nå  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 15-05-2008, 01:03   #3
Reptilfreak

Medlem siden: Jan 2008
Sted: sandefjord
Meldinger: 245
Standard

mange fine dyr du ha freddy ..søt skjeggis du har og^^
MVH SHISHA
shisha er offline  
Svar med sitat
Gammel 15-05-2008, 03:04   #4
Senior Member

sofokles sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sted: Akershus...
Alder: 20
Meldinger: 296
Standard

kule dyr du har
Svar med sitat
Gammel 15-05-2008, 05:08   #5
Reptilfreak

Freddy90 sin avatar

Standard

Takker for fine ord ja legger like så gjerne med et bilde av fuglen min, Bernhard, som er en lutino nymfeparakitt som nekter å bli tam: (her sitter han på hylla på rommet mitt!)

Freddy90 er offline  
Svar med sitat
Gammel 15-05-2008, 11:16   #6
Reptilfreak

Sharkie sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Sted: Trondheim
Alder: 25
Meldinger: 749
Standard

flotte dyr du har å må få si din bjarne brøndbo er finere enn bjarne brøndbo i dde ;P
Svar med sitat
Gammel 15-05-2008, 15:43   #7
Reptilfreak

Freddy90 sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Sharkie Vis post
flotte dyr du har å må få si din bjarne brøndbo er finere enn bjarne brøndbo i dde ;P
Haha, jo takk, og han er nok en kjekkas han karen her ja.. (Min Bjarne altså^^)
Freddy90 er offline  
Svar med sitat
Svar

Emner
freddy, zoo

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 21:50.