"

Reptilfreaks.no > Sosialt > Medlemmene Hallo alle sammen!

Medlemmene Les hva medlemmene skriver om seg selv...

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 10-05-2008, 00:05   #1
Reptilfreak

e_razor sin avatar

Medlem siden: May 2008
Sted: Moelv, Ringsaker, Hedmark
Alder: 31
Meldinger: 33
Standard Hallo alle sammen!

Hei alle sammen.
Jeg heter Sivert, har svirret rundt på det velfylte forumet deres i kanskje en måneds tid og snappet opp masse fin info. Om en stigende interesse for taranteller som jeg har utviklet. Det hele begynte vel med at jeg var innom en bekjent som hadde en G. Rosea som jeg ble veldig fasinert av, etterhvert så fikk jeg holde den og da ble gnisten skikkelig tent. Jeg venter nå spent på min første 8 bente venn. Mer spesifikt en Brachypelma albopilosum fra h11te (hvis noen har spesifike tips om denne arten så er det bare å poste dem i denne tråden. Jeg har lest masse rundt, caresheets osv altså. Men bare hvis noen sitter inne med nyttig info er jeg alltid lutter øre.)

Må si dere har et skikkelig fint hangout her, masse hjelpsome folk med utrolig mye kunnskap om det man måtte lure på. Veldig fin tone her, folk er veldig vennlige og ute etter å hjelpe. Har lest om den planlagte messen deres med stor interesse, lar det seg gjøre så skal jeg garantert dit å se

Venter bare på å få min første i hus, skal lage et flott hjem til den også vurdere om jeg skal gå til anskaffelse av en eller to til. Har litt falt for Avicularia versicolor, så hvis noen driver med disse og kanskje skal parre i fremtiden så kunne jeg være veldig interessert å høre om det.

Mvh
Sivert
e_razor er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 10-05-2008, 00:14   #2
Reptilfreak

allan sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 2,047
Blog Entries: 5
Standard

Hei,velkomen til forumet..
Bra valg av tellaer
allan er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 10-05-2008, 00:14   #3
Reptilfreak

Myrabas sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Meldinger: 217
Standard

Holla! Velkommen!

Antar du har tenkt å bruke torv som bunnsubstrat. Den mest brukte torva er Tiur-Torv og den får du på plantasjen o.l. Du kan med fordel blande litt sand i torva, men dette er ikke nødvendig.

Et tips er å få inn torva nå. Det beste er å bløte torva, få den i terrariet og presse den godt sammen. Deretter opner du dørene i terraet og setter det på en varm plass. Dette for å tørke opp torva igjen.

Ett lite tips en sen fredagsaften iallefall
Svar med sitat
Gammel 10-05-2008, 00:48   #4
Reptilfreak

e_razor sin avatar

Medlem siden: May 2008
Sted: Moelv, Ringsaker, Hedmark
Alder: 31
Meldinger: 33
Standard

Allan: Takk takk!

Myrabas:
Stemmer, jeg har gått til innkjøp av tiurtorv fra plantasjen etter talløse poster her. Har skjønt det er bare det som gjelder for veldig mange av tellaene. Et bra tips, jeg skal gjøre som du sa med torven, så den blir litt fast og fin som fundament. Skal se om jeg kommer over noen fine magrove røtter, ellers så har jeg tilgang til 100vis av mål med skog. Se om jeg finner noe spennende der Naturligvis fryse eventuelle funn så de ikke har med seg alskens rusk og rask inn til tellaen da.
e_razor er offline  
Svar med sitat
Svar

Emner
alle, hallo, sammen

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
hu hei alle sammen,ny her. maximus Skorpioner 9 16-07-2008 18:39
Hei Hei alle sammen :) InFlamE Medlemmene 12 14-03-2007 10:22
Hei alle sammen! Spike Medlemmene 6 09-01-2007 17:25
Gratulerer alle sammen! Chixz Småprat 7 29-07-2006 20:28
Hey alle sammen! Spike Taranteller 1 07-11-2003 02:37

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 21:49.