| Medlemmene Les hva medlemmene skriver om seg selv... |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Mar 2008
Sted: Det skulle du likt å visst.......
Alder: 24
|
HEi alle sammen !!
Jeg har hatt blant annet 11 taranteller å 4 scorpioner fra jeg var 13 år gammel. Har nemlig alltid interesrt meg for dyr, jeg maste på mine foreldre i flere år før jeg fikk min første tarantell . jeg husker min første tarantell, eller det var en trap-door spider (Bothriocyrtum californicum) , den bestilte jeg av Roy Holte , uten at mine foreldre visste det, denne hadde jeg i skjul i ca 3 mnd til en dag min mor så en siriss oppe i et lite plast terrarie, hun lurte i helvete jeg holdt på me å hun ropte på min stefar, min stefar kom inn så sier han : slapp av det er bare en liten gresshoppe å vips før han fikk sagt ferdig setningen så fyker Trapdoren opp å plukker me seg sirisen ned igjen i tunnelen, alt skjedde på 2 sek, å min mor å min stefar løp i hundre å helvete ut i hagen, hehe husker d som d var i går. så ringte de til meg å hylte å skrek, jeg kom hjem 5 min etterpå å de satt utenfor trappen å nektet å gå inn, de sa eg måtte fjerne den me en enste gang eller så måtte eg flytte ut, jeg ble lei meg seff, å gjorde alt for å beholde den, til slutt klarte jeg å overtale de, å de sa at jeg skulle få beholde den på en betingelse, å det var at jeg skulle aldri mer spørre etter et dyr igjen , å jeg fikk ikke mate den me insekter så jeg måtte me hånden på hjertet love å bare gi den grønnsaker hehe , " jada seff" sa jeg, men men. jeg begynte i hvertfal å få god kontakt me holte å fikk stadig oppdaterte lister av han , jeg begynte å intresere meg kraftig for dette , kjøpte til å med slange terrarie me skyve dører, til engnet for Phyton slanger, tenk då , til en liten trapdor spider som du fikk kanskje se en gang i mnd visst du var heldig, menmen jeg ble i hvertfal veldig glad i denå bestemte meg for å samle. jeg har ADHD å på den tiden var jeg svæært urolig å små kriminel, men etter dette begynte jeg å lese mer , sluttet å skulke , å fikk bedre karakterer. Dette så min mor å de så en dag så sa de at jeg kunne få kjøpe meg en til å jeg kunne få velge hvilken som helst, jeg ble seff i ekstase og prøvde å utnytte muligheten mest mulig, så jeg sa at okei " jeg lover å aldri mase mer å jeg skal fra nå av gjøre alt dere sier å d gjelder rydde hjemme å hjelpe mer til hjemme osv Visst jeg får en Liten Slange ?" d var min største drøm..... jeg fikk ikke bare et NEI!!! jeg fikk en stefar på legevakten me et kylling bein i halsen, Det var svaret jeg fikk , så jeg sa til meg selv at den dagen jeg flytter for meg selv, det første jeg skal gjøre er å kjøpe en slange , å d sto jeg fast på 15 år gammel, men videre , jeg snakket me holte å gjorde et fint kjøp, jeg bestilte en T. blondi Adult 0,1 - B. Emilia semi- adult 0,1 - og 2 meget giftige scorpioner. A, Australis semi-adult 1,0 og P, leiosoma adult 1,0 husker den dagen de kom i posten i en norges-pakke . alt var klart hadde kjøpt 2 pyramide terrarier til Scorpisene, et svært til Goliathen å et standard til emiliaen , det første jeg gjorde når dyrene var på plass var å kjøpe sirisser og 2 levende mus 1 baby mus som kunne gå og hadde pels, den andre var 1 år gammel.fram me film kameraet å først gikk den store musen ned til Goliathen jeg filmet å hjertet mitt banket å pulsen gikk i 360 musen vandret rundt i buret i ca 20 sek, goliathen rørte seg ikke, helt til musen var 5 cm unna da kjørte den de 2 cm lange tennenne inn i strupen på den, musen hadde hadde krampe i 3 sek så var den ferdig, men jeg hadde jo ikke sett dette før, så jeg visste ikke hvor lang tid den ville bruke på den, hehe dette tok litt tid så jeg ville gå videre til neste så fikk mus ungen seg en liten tur til Australisen, d tok heller ikke lange tiden før den vanvittig svære\ feite hallen sto i magen på musen , den løftet musungen me hallen å spaserte rundt i terrariet me den den, men den klafrte ikke å spise den pga de små klypene, så dette tok jo evigheter og, hadde jo ikke peiling på hva jeg gjorde , å ja det fikk eg merke. dere kan tenke dere på et10 kvadrat rom , 5 tropiske dyr det va nesten damp i rommet å ca 35 grader, jeg gikk å la meg å våknet neste morgen,av at min mor å de var helt , hysterisk, blondien holdt fortsatt på me musen , den var bare en rød rosa ball, å australisen sin var det bare et hull i magen å litt blod, men uansett dette luktet noe jæævli å vi måtte pusse opp rommet mitt etter det, jeg klarte fortsatt å grine meg til flere dyr, å begynte å skifte bur å styrte på, jeg endte i hvertfall opp me 11 pyramide terarier og 3 runde spesial lagde terarier , rommet mitt var rett å slet en dyrebutikk, d så ut som en messe, alt sto i stil. jeg hadde då disse artene : T.Blondi , A Geniculata , A avicularia , A,metalica , B,emilia. G,Rosea, Trapdor spider. P,Murinus, P, Irminia. B, Vagans . og H,lividum , Så hadde jeg 4 scorpioner A,Australis ,P,leiosoma og 2 stk P, cavimanus , de haddde jeg i samme bur. men jeg begynte å vokse til å dette begynte å bli litt kjedelig, jeg ville ha reptiler , men d kunne jeg bare glemme, så jeg solgte alle dyrene , så jeg gikk tok å kjøpte meg en B,Smithi men den døde etter bare et par uker ,å begynte å ruse meg, det begynte smått så her for et år siden måtte jeg på avrusning der var jeg i 7 mnd , jeg fikk den nydelig kjærsten menst jeg var der inne, hun var seff ikke der inne då, men jeg fikk orden på livet mitt å her for en uke siden flyttet vi inn i den flotte leiligheten å nå har jeg endelig fått meg en kornsnok, endelig!!! denne dagen har jeg ventet på lenge det er en 2 år gammel snowcorn, 1,0 . nå er i hvertfall alt på stell, håper i hvertfall dere kan hjelpe meg visst det er noe jeg lurer på angående slangen. Uansett , den skal få det veldig bra her hos oss. Mvh Marius Sist endret av ArachnoKing; 05-04-2008 kl 02:59. Begrunnelse: ADHD skrive vansker , lol |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Grattis ja
![]() Men et lite tips,,rediger inlegget ditt å lag endel mellom rom,så slipper man å bli så sliten i øya av å lese dette,hehe
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
Medlem siden: Mar 2008
Sted: Det skulle du likt å visst.......
Alder: 24
|
Done, takk for du sa i fra.... ser nå at d er masse skrive feil
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Trondheim
Alder: 25
|
grattis med slange
bare å legge ut bilder når du får tatt
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 21
|
Hahaha!!
jeg kjenner meg bra igjen historien med ikke så veldig happye foreldre. fikk nei mange ganger på min første edderkopp jeg å, men nå kan jeg stort sett ha hva jeg vil! mamma liker faktisk skjeggagamen å sitter å snakker med han å stryker han på hodet;P Velkommen hit, å legg ut bilder
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
|
Flott historie, lykke til videre!
Uendelig mye bedre å ruse seg på gleden over å studere alle de kule krypene i hobbyen vår
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
|
gratulerer og velkommen