| Medlemmene Les hva medlemmene skriver om seg selv... |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Bergen
|
jada var det vel min tur til å si litt om meg selv og mine dyr
![]() jeg er en "moden kvinne"...russetid som går siste året på videregående,tar tegning,form og farge og trives sånn helt okei me det.... er forlovet og vært sammen med en veldig grei kar i 2år og skal nå flytte ut sammen gleder meg veldig! Hos meg bor det mange småkryp her er listen over dyr eg har og har hatt: pinnedyr: 0.0.3 Oreophoetes Peruana nymfer 1.2.0 Rhaphiderus scabrosus(rip) 0.2.0 Baculum extradentatum 0.2.6 Carausius morosus+egg 0.0.2 Peruphasma Shultei+egg!knelere: 0.1.0 parasphendale affinis(rip) 1.1.0 Sphodromantis sp.+kokonger 1.1.0 Hymenopus coronatus(rip) 0.0.3 Phyllocrania paradoxa skorpioner: 0.0.1Scorpius maurius tusenbein: 0.0.1Archispirostreptus gigas(Afrikansk) tellaer: 0.0.1 Psalmopoeus pulcher(Panama Blond) 0.1.0(?) Lasiodora dificilis biller: 0.0.8 Pachnoda marginata peregrina(rosebiller)*solgt* annet: div. fluer(hus og banan) sirisser(minimini,medium og XXL)*har til enhver tid* gresshopper(nylig spist opp for øyeblikket )Dessuten er det kommet en søt liten pus ved navn Iris(fra dyrebeskyttelsen)en liten pus inn i heimen nå som meg og samboeren har flyttet sammen!!deilig uten foreldre gitt og alt går helt supert...!! edit:ble bitt av basillen og det har kommet en liten leopardgekko(SHTC morph) ved navn Milo i hus^^søt liten raker på 8månder... uskikker på kjønn, sjekkes så snart den blir vant til meg(litt redd meg enda...dakar liten bilder og presentering av dyra mine kommer etterhvert
Lille Mailo <3 Sist endret av christin900; 06-05-2008 kl 13:44. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
|
Fire pinnedyr arter!!
Jeg må nok gå på shooping snart, har bare en art (og mange egg av E. t.) (får enda en ny art første uke i april!!!) Fint med en presentasjon
MVH Pinnefreaken †Kristian262† Sist endret av Kristian262; 06-03-2008 kl 20:18. Begrunnelse: Glemte at min E. t. var død |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Sted: Oslo
|
de var mange dyr! så mange kommer jeg aldri til å skaffe, hvis ikke jeg kjøper en kneler eggsekk da. gleder meg til bilder!
mvh powerboy
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
første dyr ut:
HELGE tar han med siden han var mitt første ordnetlige kjæledyr. fikk helge da jeg gikk i 7klasse. han var av arten Oreophoetes Peruana og var et type pinnedyr. min mor hadde til da sagt neineinei til alle insekter jeg til da ville ha(var endel ja..) før han hadde jeg hatt en kjempedigerhusedderkopp med navn knutleif, men han var liksom ikke ikke helt skikkelig siden min mor tråkket på ham etter to uker:/ grunnen til at eg kunne få Helge var at han var megakul!tilogmed min mor digget ham, noe som i seg sjøl er helt utrolig siden hun har fobi mot insekter.. hun greide tilogmed å prestere å holde ham! i ca. 2 sekunder.....hehehadde helge i ca. et halvt år...flere år etter helges død fikk jeg vite han kunne sprute gift!oj... ![]() siden dyrebutikken eg fikk ham av ikke viste navnet på arten hans var det vanskelig nok å gjøre reserch på ham. men han er det kuleste dyret eg noen gang har hatt!ble veldig lei meg når han døde.RIP under er et bilde som ligner som en prikk på ham men er hentet fra PSG 84 - Oreophoetes peruana klikk å se..google is my friend ![]() edit: det har kommet noen nye nymfer av denne arten i hus^^ aner ikke kjønnet men det kommer..
Lille Mailo <3 Sist endret av christin900; 06-05-2008 kl 13:42. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
|
den var sykt fin
viste ikke det fantes i den fargen xD eller viste det på en måte da men aldri set :O
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
en av de andre pinnene mine^^
Peruphasma Schultei ![]() en av verdens kuleste arter, fikk en hel del egg fra Danmark av Tom Larsen.. ambefalles, flink fyr som holder det han lover! de nå nyklekkte nymfene lever av oliventre da jeg ikke greier å finne liguster noen som kan hjelpe meg med dette i Bergensområdet?? så kan oliventreet få hvile til vinteren.. ![]() Det er klekket to små krek hittil.. siden de er så små og kameratet mitt kun duger på store ting, så blir det bilder fra google.. her har du dem når dem blir litt eldre ![]()
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
De ser ut som noen dårlige tøy-dukker
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Mjøndalen
Alder: 27
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Trondheim
|
christin900: Mine Peruphasma'er liker vanlig hagesyrin godt, og jeg har holdt liv i hele min koloni i vinter med frosne syrinblader.
MVH Jan Ove
|
![]() |
| Emner |
| christin900, det, med, rare, soverommet |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|