| Medlemmene Les hva medlemmene skriver om seg selv... |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Møre og romsdal
Alder: 21
|
Jeg har visst ikke presentert med skikkelig her enda. Da får jeg vel ta å gjøre det..
![]() Jeg er en jente på 17 år fra en liten bygd på sunnmøre. Jeg er, som sunnmøringer jo er kjent for, ganske gjerrig på pengene mine. Jeg låner ikke bort penger, da jeg vet jeg som oftest ikke får dem tilbake. Men når det kommer til bestevennene mine, kjæresten og dyrene mine, da forsvinner lønnen fort på gaver og nye ting til dyrene. Jeg er ikke flink til å spare penger, men ganske flink til å bruke dem på gaver til mine, og typens dyr. Dyr generelt er min største interesse. Noen av mine "favoritter" er hunder, rotter og taranteller. Jeg har alltid vært interessert og fasinert av alt som kan krype og gå. En gang da jeg var liten hadde jeg en liten frosk som jeg matet med fluer noen dager før jeg slapp den fri. Jeg var den av ungene som tok med meg fugleunger, skadde flaggermus og smågnagere hjem. Helt siden jeg ble født har vi hatt hunder. Pappa hadde to briarder som jeg lekte med når jeg var baby. Dessverre måtte den ene avlives, da det viste seg at han var barnevond. Den andre hadde vi helt til han ble gammel, og til slutt måtte avlives på 8års dagen min. Da jeg var 2 eller 3 år fikk jeg/familien min kaniner. De ble veldig tamme og snille. Jeg og søsteren min trillet dem rundt i barnevogner og lekte med dem. Vi fikk mange kull på dem. Vi hadde 1 hanne og 4 hunner. De hadde et stort skur som var bygget om til et digert utebur. Vi hadde også fulger, nymfeparakitter. Da jeg var 8 år fikk jeg min første rotte. Før det hadde vi hatt en rotte som het Fredrik. Han var en kjempetam albinorotte som au pair'en vår kjøpte seg. Da hun dro tilbake til Tyskland, tok hun han med seg. Han ble kjempegammel, rundt 3-4 år om jeg ikke husker feil. Siden det har jeg hatt rotter jevnt og trutt, helt til jeg ble 16. Da hadde jeg ikke tid lenger pga videregående skole og jobb. Nå har jeg en hund, en nydelig bearded collie, som heter Sico. Og foreløbig 6 taranteller. Vi har også en papegøye(grå jaco) i hus, han heter Baloo, og det passer han på å si hver eneste dag. Flere ganger. Det var ikke planlagt at vi skulle få en papegøye. Foreldrene mine hadde nettopp overtatt en dyrebutikk. Jeg husker ikke hvor han kom fra, men en dag hadde vi ihvertfall en papegøye på butikken. Han stod i et stort bur og skalv. Det var tydelig at han var redd og usikker. Han begynte etter en stund å nappe av seg fjær, så vi tok han med hjem så han fikk roet seg. Han har aldri helt sluttet med å nappe seg, men han har sine perioder da han ikke gjør det. Ihvertfall, da han var kommet hjem til oss, var det gjort. Han har et sånt sjarmerende vesen at det ikke kunne falle oss inn å bli kvitt han. Han snakker som bare det, men han vet nok ikke hva alt han sier betyr enda. Han blir 5 år i år. Så han er bare en baby enda. ![]() Her er et bilde av han. Som dere ser er han litt fjærløs enkelte steder. Men han kommer seg etterhvert. ^^ ![]() Og her er hunden min Sico. Han er kjent for sine spørrende øyne og vennlige vesen. Han er en enfonlig liten sak. ^^ ![]() Her leker han med bestevenninnen sin, Chana. En portugisisk vannhund. ![]() Så over til tarantellene mine. Jeg fikk interessen da jeg fikk sjangsen til å studere dem på nært hold, og skaffet meg litt generell info om edderkopper og taranteller. De er noen av verdens mest fasinerende vesner synes jeg. Jeg kjøpte min første tarantell, en G.rosea, i fjor vår. Nesten et år siden. Hun het først Tarantellus, men så ble det klart at hun var en jente, og fikk navnet Tarantulla (orginalt eller hva?). Og i høst fikk jeg T. blondien min, Golle. Han er en stor gutt på nesten 20 cm. Så, etter nyttårsskiftet, fikk jeg L. parahybanaen min, Hugo. Jeg tror han er en gutt. Får nok vite det sikkert etter neste hamskift. Så, for en liten uke siden, fikk jeg tre nye i hus samtidig. En G.rosea "rcf", h*n har ikke fått noe navn enda, da jeg ikke vet hvilket kjønn den er. Så har vi E. truculentus, en liten juvenile med nydelige farger. Til sist har vi en E. pulcherrimaklaasi (forhåpentligvis, da denne er ganske sjelden og noen ganger viser seg å være Homeomma sp.) Her kommer en liten bildeserie av tarantellene mine. Enjoy.Nå må det bare bli sagt at jeg ikke håndterer tarantellene, men Tarantulla får en sjelden gang komme ut. Hovedgrunnen til at jeg ikke håndterer noen av dem er rett og slett fordi jeg er redd dem. Og så stresser det dem jo å bli håndtert. De fortjener respekt, og det gir jeg dem. ![]() Her er et litt søtt bilde av Tarantulla på en hjertepute. ^^ Måtte bare ta det med. <3 ![]() Her er ett til av henne. Dette var før hun skiftet ham, så hun er litt blass i fargene. ![]() Og her er ett av en nymoltet Golle. ![]() Og her er Hugo. Min nydelige, nydelige L. parahybana. Han ser for tiden ut som han skal til å skifte ham, selv om han skiftet for bare to måneder siden. ![]() Her er da "rcf"en. Dette bildet tok jeg samme dagen han kom. Han står for tiden i en petboks, men skal få et 30x30x30 terra når han blir litt større. ^^ ![]() Her kaster han seg over en siriss. ![]() ![]() Her er E. tuculentus'en. Hoppet etter pinsetten for å få tak i melormen. ^^ "Stop feeding your dog unhealthy products!" ![]() Så til slutt, (igjen), E. pulcherrimaklaasi. ![]() ![]() Håper dere satte pris på denne noe lange presentasjonen. ^^ Skal prøve å holde den oppdatert.
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Oslo
Alder: 17
|
Fine dyr!
Vi får håpe samlingen din vokser da
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: May 2006
|
Kjempefine dyr. Sico virket veldig uskyldig
hehe.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Bærum. Uhuhu.
|
Flotte dyr!
Vi har en grå jacko på jobben, pratsom som bare fy! Han liker ikke jenter, så han ser stygt på meg når jeg nærmer meg. Men når jeg er inne på dyrerommet og ikke vier ham oppmerksomhet, prøver han å få tak i meg. Drittkjerring, sier han. Og så blir jeg sint på ham. x) Uansett. Stilige dyr. ^^
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
![]() Ja, de er virkelig spesielle dyr. Vår liker ikke meg heller, men jeg er visst OK så lenge jeg har noe godt til han. ^^ De er ganske glupe. En dag han var ute på buret, klatret han helt ned på kanten og ropte på hunden. "SICO, SICO! Kom her!" Så kom Sico logrende bort, og papegøyen satte nebbet i snuten hans: "Fyyy, Gå i senga sa jeg!" Haha! Etter det har Sico sluttet å reagere når han roper på han. ^^
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Oslo
|
mange fine dyr! kansje min samling blir like stor som din, he he. bare tulla.
mvh powerboy
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Etter å ha snakket med Rick West, og sendt han bilder av E. pulcherrimaklaasien min, kunne han bekrefte at det er en E. pulcherrimaklaasi og ikke en Homeomma sp.
![]() Så da kan jeg bare si at jeg er den stolte eier av the real deal. ![]() (Denne arten er visstnok ganske sjelden)
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Bærum. Uhuhu.
|
Gratulerer ^^
Papegøyer er kule, men jeg er litt redd for dem...
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Bare når jeg skal plukke han opp fra golvet om han har hoppet ned. Jeg tror han vet litt av hva han sier. ![]() Han svarer f.eks når telefonen ringer. xD "Hallo. Hallo?" Og han vet sann ca. hvem som heter hva. ^^ De er søte selv om de er rampete. xD
|
|
![]() |
| Emner |
| dyr, litt, meg, mine |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Litt om meg og mine | Christer | Medlemmene | 15 | 25-10-2008 21:27 |
| Litt om meg og mine mange dyr ;) | master92 | Medlemmene | 114 | 12-08-2008 02:45 |
| Litt om meg og mine dyr :) | Androctonus | Medlemmene | 30 | 03-09-2007 21:08 |
| Pinne mat: hele planten eller litt og litt?? | Trude | Fôrdyr | 4 | 18-03-2006 16:28 |