| Medlemmene Les hva medlemmene skriver om seg selv... |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2005
Sted: Finnmark
|
Hei hå alle sammen, nyfrelst gekkomaniker her
![]() Kjøpte nettopp en leopardgekko etter 2 års lengten etter en slik ![]() Så nå trenger jeg alle mulige slags tips og hjelp.... Har anskaffet et terrarium på ca 80x30x50 (BxDxH), varmelampe, for og varmematte. Trenger litt tips og råd om hvordan man får lagd et fuktig område til rakkern i første omgang... Vel, bilde av Gollum som jeg har kalt ham, finnes her: Gollum |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Norge
Meldinger: 1,891
|
Heisann!
og vælkømmin te gards! sånn for å si det med en gang: det er bare å rødde ut det du eier og har, for du kommer te å få løst på mer! ![]() gollum ser kul ut! har han "uorginal" hale? når det gjelder fuktighet så har jeg bare en skål med vann hos mine som holder et greit nivå på luftfuktigheten.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Halen er orginal ja, den har ikke mistet den så vidt jeg vet.... Må jo spørre siden du spør, om hvorfor du spør? Ser halen "feil" ut?
Jeg har foreløpig en skål med vann i terrariet, men har lyst å få bygd ei fuktig hule som han kan kose seg i. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
Medlem siden: Feb 2005
Sted: Bergen
|
den så litt merklig ut
pga den hadde sånn svær klump der
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
Medlem siden: Feb 2005
Sted: Bergen
|
altså midt på halen... men er sikkert ingen ting gale med den
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
halen har en tendens te å miste en god del av sitt farge- og mønstersprak når den ikke er orginal, men den funker like fett for det
![]() har sett bilder hvor den uorginale halen ser helt freaky ut, men det trur jeg er ganske sjeldne tilfeller.... gollum sin ser så fin ut atte, så bare ikke helt orginal ut
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Halen ja, det er nok bare kameravinkel+måten han ligger på. Det første jeg fikk vite på dyrebutikken var at halen er feit og myk fordi den samler fett og vann der... Og sett mot andre bilder ser halen bra ut
)Fargen er også lik mønsteret ellers på kroppen Kan fikse et bilde når han er strekt mer ut, så kan dere eksperter komme med kommentarer
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
vil nok vedde ei nyre på at den ikke er orginal... (ikke at dette er no negativt)
med tanke på at de svarte markeringene ikke er like distinkte som på resten av kroppen, og den er litt kuleformet etter der "slipp-punktet" er. heller ingen andre fargenyanser på den nye utveksten. stemmer at den samler hovedsaklig fett der, og en uorginal er like vanntett som en orginal vet du hvor gammal den lille rønner'n er?
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Usj, håper da virkelig ikke det er erstatningshale... Hvordan kan man lett se om den har sluppet halen?
Så vidt jeg vet er han noen måneder. Leengden er ca 10-12 cm fra snute til haletipp. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Junior Member
Medlem siden: May 2005
Sted: Bodø
|
Hvor kjøpte du den?