| Medlemmene Les hva medlemmene skriver om seg selv... |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Oslo
|
hei
jeg lurer på om det er lurt og velge en Brachypelma boehmei som første tarantell. er den vanskelig og ha rømmer den lett :numberone: |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 21
|
les å les
Brachypelma arter er veldig rolige og er fine nybegynnere. Om den rømmer lett vet jeg ikke, da jeg ikke har hatt den selv, men Chixz veit helt sikkert det ![]() Den er ikke så veldig vanskelig å ha å er passe hardfør. Søk på google etter caresheets å les masse å se bilder av den Så er det bare å spørre ^^
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Sted: Sør-på sånn ca.
|
hallo.
Tror dette er en fin nybegynner tarantell, siden de trenger kun 50-60% luftfuktighet(må nok ha mer når den molter), og 25 grader. Tror ikke klarer å rømme hvis du har lukka terraet da, og den er ikke så liten eller rask. Den har jo også fine orange bein!
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
den er fin ja. jeg har sett en del bilder og litt sånt. vet du hvem Eggy er ??
hae er broren til vennen min og han har en |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
åssen mat kan de spise når de er ca 5 cm
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 21
|
melormer går jo bra
eller du kan klippe opp zobhobas. eller gi dem hele.. Kommer litt annpå hvor matglad den er. Pinheads går vel også
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
hvor stor blir den???
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Bergen
Alder: 23
|
Dette er en kjempe flott begynner tarantell
Denne kan være litt mer nervøs en en G. rosea, men de er stort sett veldig rolige og flotte dyr. Og i motsetning til G. rosea tar disse sjelden spisepauser på flere måneder. Så lenge du er flink med å lukke terrariet behøver du ikke å være redd for at den skal rømme, men noen tella'er har det med å kunne klare å åpne skyvedører, så hvis det viser seg at din har lært seg denne kunsten kan det lønne seg å sikre dørene med litt tape eller en terrarielås (enten hjemmelaget eller en du kjøper i dyrebutikken). Du finner en caresheet for denne arten her -> http://www.spiderfreaks.org/Forum/Pe...et/sid=28.html Lykke til med kjøp av tarantell Og et lite tips: Kjøp privat og ikke kjøp noe mindre enn en juvenil, slings kan være litt vanskelige for nybegynnere og få opp. Og ettersom denne arten vokser veldig sent, kan det også bli litt kjedelig for noen i lengden ![]() Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#10 | ||
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Bergen
Alder: 23
|
Sitat:
Sitat:
![]() Les caresheeten jeg ga deg, der finner du det meste av informasjonen du trenger. Så får du bare spørre meg om det er noe mer utover den du lurer på
|
||
|
|
|
![]() |
| Emner |
| tarantella |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|