"

Reptilfreaks.no > Sosialt > Medlemmene Havskilpadder og reptilpark

Medlemmene Les hva medlemmene skriver om seg selv...

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 12-09-2007, 16:14   #1
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 4,310
Blog Entries: 4
Standard Havskilpadder og reptilpark

Inger jobber i prosjektet Save My Babies som er en en idealistisk og ikke-kommersiell forening for personer med miljøverninteresse og abeider for å bevare havskilpadder i det Tyrkiske Middelhav og andre steder, samt drive fram utviklingen av økologisk jordbruk, foredling, samt kildesortering og resirkulering.
Videre formål er å oppnå forståelse og gjensidig toleranse mellom mennesker på tvers av kutur og landegrenser.

Hun har skrevet litt i bloggen sin fra oppholdet sitt i Tyrkia som jeg tenkte vi også kunne legge ut her. Etterhvert vil Inger fortsette med å legge inn mer om prosjektet.

Sitat:
Havskilpadder og reptilparkHei
Mannen min og jeg drifter et havskilpaddeprosjekt i Tyrkia www.greenpower.as
Vi har vurdert å lage en reptilpark i tilknytning prosjektet men vet ikke så mye om disse vesenene...
Idag var vi i en by i nærheten og så to ganske store øgler? i et bittelite bur. De var til salgs. De var ca 70cm lange, ganske fargerike. Mannen min lurte på om de kunne være klonet. Skjer slikt?
Jeg tok bilde, men det er ikke så veldig bra.
Kan noen tenke seg å ta en titt på det og komme med kommentarer så send oss en mail til smb @ tyrkia.com
takk takk
Frogger er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 12-09-2007, 19:31   #2
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Noen bilder av mor og baby
Frogger er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 27-09-2007, 18:07   #3
Reptilfreak

inger sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Sted: tyrkia/hurum
Meldinger: 110
Standard Re: Havskilpadder og reptilpark

Reptilpark i Tyrkia - drøm eller virkelighet?
Noen konkrete opplysninger:

På den stranden hvor vi holder til og der havskilpaddene kommer opp for å legge egg om natten, er det et stort tomt fri-område ca 1 km langt - bredde omtrent det samme.
Her ønsker vi å anlegge parken - ca 70 m fra havet.

Parken kan vokse i størrelse etterhvert
P.g.a klima er det sannsynligvis ikke behov for tak (annet enn hos de dyrene som kan rømme)

Vi har
- en positiv kommune
- turistnæring som ønsker nye prosjekt

Imidlertid - penger er ikke på plass enda - og inntil da går allting tregt. Men i mellomtiden lever vi nøkternt og bruker tiden på å lære og knytte kontakter.

Havskilpaddene er en utrydningstruet reptil og det er ønsket å ta vare på flere reptiler fra IUCN's røde liste, men også dyr som ikke er på listen .

Vi ønsker kontakt med folk som kan samarbeide og som vil være med å
- detaljbygge dyre-areal
- gi informasjon vedr hold av de forskj dyrene

Parken skal være en attraksjon og en inntekskilde for prosjektet forøvrig.
Ønskes ferdigstillet mai 2008.

MEN - planen må godkjennes av Tyrkiske myndigheter. Det er 2 departementer som skal innvilge godkjenning - disse snakker vi ikke med før vi har penger

Sist endret av inger; 31-01-2008 kl 14:07. Begrunnelse: ikke lenger aktuelt
inger er offline  
Svar med sitat
Gammel 27-09-2007, 23:18   #4
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Tyrkia er jo kjent som "transitthavn" for flere truede dyreraser. Har selv vært på markeder i Izmir, Ankara og Istanbull hvor jeg har sett mengder med reptiler og andre dyr (sjimpanser, bjørner osv) som man normalt ikke finner i handelen andre steder. Om jeg ikke husker helt feil finnes det bl.a en engelsk forrening som prøver å hente ut truede dyrearter fra disse markedene og få dem plassert i dyrehager bl.a i England hvor de kan få skikkelig pleie. Både Animal Planet og Discovery Channel har hatt programmer om dette prosjektet. Hva med å sammarbeide med dem? Dere har egentlig felles interresse.. De vil redde pelskledde dyr, men sliter med å få dem ut av Tyrkia, Dere er i Tyrkia og ønsker reptiler som allerede er på markedet der nede i deres reptilpark.
Frogger er offline  
Svar med sitat
Gammel 28-09-2007, 13:25   #5
Reptilfreak

inger sin avatar

Det var egentlig ikke overraskende - Tyrkia er et transittland for så mye , men hadde ikke tenkt på det ..
Det betyr sannsynligvis at det kan bli "enkelt" for oss å skaffe dyr ..
Vi har ingen problemer med å tenke pelskledde dyr også (bl.a. er bjørnene forferdelig å se) men bør nok ta en ting ad gangen...
Takk for tipset om den eng. foreningen...
Går litt på tomgang for tiden, så har tid til å lete på nettet.
Var du i Tyrkia pga dyr?
inger er offline  
Svar med sitat
Gammel 28-09-2007, 13:45   #6
Reptilfreak

Olliw sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Akershus
Alder: 19
Meldinger: 695

Spennende prosjekt da ^^

Lykke til!
Svar med sitat
Gammel 28-09-2007, 15:59   #7
Reptilfreak

inger sin avatar

Ja - det er det
Takk, takk

Skrev litt i gjesteboka di
inger er offline  
Svar med sitat
Gammel 28-09-2007, 17:35   #8
Reptilfreak

Løven31 sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: Østfold
Alder: 34
Meldinger: 560

Sitat:
Opprinnelig postet av Frogger
Tyrkia er jo kjent som "transitthavn" for flere truede dyreraser. Har selv vært på markeder i Izmir, Ankara og Istanbull hvor jeg har sett mengder med reptiler og andre dyr (sjimpanser, bjørner osv) som man normalt ikke finner i handelen andre steder. Om jeg ikke husker helt feil finnes det bl.a en engelsk forrening som prøver å hente ut truede dyrearter fra disse markedene og få dem plassert i dyrehager bl.a i England hvor de kan få skikkelig pleie. Både Animal Planet og Discovery Channel har hatt programmer om dette prosjektet. Hva med å sammarbeide med dem? Dere har egentlig felles interresse.. De vil redde pelskledde dyr, men sliter med å få dem ut av Tyrkia, Dere er i Tyrkia og ønsker reptiler som allerede er på markedet der nede i deres reptilpark.
Her vill det være viktig og sammarbide som du sier Frogger med Animal planet etc. hvis man begynner og kjøpe dyrene støtter man jo bar opp under den ulovlige handelen.
1.0 Python Regius (Konge Python)
"sportsfisker? www.team-pirates.no
Løven31 er offline  
Svar med sitat
Gammel 29-09-2007, 07:26   #9
Reptilfreak

inger sin avatar

Ser at anskaffelse av dyr er et tilbakevendende tema; hente fra naturen, hvem man kjøper av...
Dyr er desverre en handelsvare (med restriksjoner tydligvis og heldigvis/beklagligvis - alt ettersom i en del land) - ca 150 år siden det ble slutt på menneskehandel.
Menneskets ondskap og evne til alltid å sparke nedover er ubegripelig - man får gå inn i seg selv for å forstå deler av det...
Om fattigdom skaper mer ondskap, dårligere behandling av nederste ledd - dyrene, antar jeg uten å vite.
Om Tyrkia er veldig mye verre enn tilsv land, vet jeg heller ikke - men det er mye trist å se her.
Om hinduene (India) som har et karma-forhold til dyr, er bedre, tviler jeg på...
Det er veldig mange tanker som kommer for en gammel nybegynner.
At vi velger gode forhandlere og gjør mange undersøkelser først, viser seg å måtte bli grunnleggende...
Takk for tips - vi tar gjerne imot flere
inger er offline  
Svar med sitat
Gammel 01-10-2007, 11:23   #10
Reptilfreak

inger sin avatar

Kanskje var jeg litt for kjapp m å gå ut med tall (ble nok revet med en stund her)
Fikk en nyttig info om Eco park i Tyrkia - (takk takk) - et kjempeprosjekt som gikk konkurs og mange dyr (også utr.truede) som døde bl.a. pga vann- og matmangel.

Vi har ikke råd hverken til å Tape penger el at dyr skal dø - så sannsynligvis starter vi mye lavere; noen få "enkle" dyr der deltakere i prosjektet bor - kanskje vegeterianere som ikke krever kostbar komplisert mat, som er relativt enkle å holde - så får tiden vise...

Jeg vet ikke hvilke tanker jeg egentlig hadde på forhånd når det gjaldt reptileiere - men det som slår meg er hvilken enorm omsorg folk her inne har for dyr og natur - kjempefine sider å komme til...
Vår egen hj.side er for tiden cræsja, men jeg håper at den snart er på plass igjen.
inger er offline  
Svar med sitat
Svar

Emner
havskilpadder, reptilpark

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Charlottenberg Reptilpark 17 mai? Kakon Småprat 3 16-05-2008 21:42
oslo reptilpark parahybana_freak Småprat 13 21-06-2007 10:05

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 21:23.