"
Gammel 10-02-2005, 08:46   #1
Junior Member

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Steinkjer
Meldinger: 9
Standard Meg!

Hege heter jeg, har to grammostola rosea hunner som jeg har hatt i ett par år, og fikk for to dager siden "slengt" en Australsk blå-tunge skink i fanget...

Roffen, skinken ja, er en tilsynelatende velfødd(feit?) fyr, men var veldig matt i skinnet da han kom. Etter vasking med bomullsdotter og vann, og MASSE kos, ser han litt friskere ut.
Han er rundt 35cm lang.

Jeg kan ingen ting om skinker/øgler, men saumfarer internett for å finne ut hvordan jeg best kan gi krabaten et verdig liv. Kommer nok til å spørre en del her inne, og håper dere kan hjelpe meg litt fram...
koma er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 10-02-2005, 08:48   #2
Guest

Meldinger: n/a
Standard Re: Meg!

grattis da ,, bare å spørre i vei..

Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 15-02-2005, 05:06   #3
Reptilfreak

robert sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: steinkjer
Meldinger: 656

Så det finnes faktisk flere på Steinkjer som holder edderkopper? Velkommen til forumet forresten.

Mvh
Robert
robert er offline  
Svar med sitat
Gammel 16-02-2005, 11:20   #4
Junior Member

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Steinkjer
Meldinger: 9

Heisann Robert!
Jo da, vi er iallefall to som liker "kryp" :wink:
Aldri tenkt tanken på å anskaffe meg edderkopper, men da jeg fikk nyss i at en venn av en venn måtte kvitte seg med (les; avlive med skohælen...) en av sorten, var jeg ikke sen om å heller ta den hjem. Hadde null peiling på stell og håndtering, men leste meg til en del.
En mnd senere fikk jeg enda en "slengt i fanget"...

Erling og Teodor(som mest sansynlig er hunner...) lever nå i beste velgående i hvert sitt terrarie på stua her. Kjempekjekke husdyr da, ikke skal de luftes hver morgen kl 6, ikke bråker de, og ikke spiser de meg ut av huset
Håndterte de i starten, men de kasta en del hår, som sendte meg til legen en gang, så det utgikk fort! Uansett har jeg de ikke som hverken kjæledyr eller leketøy, de er bare rett og slett fascinerende!

Har du mange 'kopper?

Nå er jeg da og blitt "barnepasser" for en Australsk blå-tunge skink, og det er ikke bare bare... Han har stått til "pynt" og bare fått ananas å spise, så han er feit, litt asosial og gretten. Og feilernært...
En skikkelig utfordring kan man si!

Ha en fin dag!
koma er offline  
Svar med sitat
Gammel 16-02-2005, 23:37   #5
Reptilfreak

robert sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: steinkjer
Meldinger: 656

Sitat:
Opprinnelig postet av koma
Heisann Robert!

Har du mange 'kopper?

Nå er jeg da og blitt "barnepasser" for en Australsk blå-tunge skink, og det er ikke bare bare... Han har stått til "pynt" og bare fått ananas å spise, så han er feit, litt asosial og gretten. Og feilernært...
En skikkelig utfordring kan man si!

Ha en fin dag!
Hei

Litt "kopper" har det da blitt. Har litt i overkant av 100 akkurat nå, og en del oppdrettsforsøk på gang. Så vi krysser fingrene for at det blir noen flere i fremtiden.

Forresten en morsom historia om hvordan du endte opp med dine "kopper" Og er glad du reddet de fra skohælen

Kan dessverre ikke hjelpe deg noe med din blå-tunge skink Har ikke noe erfaring med den type øgle. Men det høres da ut til at den er kommet til ett godt hjem, og håper at det går bra også med denne.

Mvh
Robert
robert er offline  
Svar med sitat
Svar

Emner
meg

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 00:40.