| Medlemmene Les hva medlemmene skriver om seg selv... |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Bergen
Alder: 23
|
Hei!
Det er da jeg som er Chixz Jeg er vel en sånn person som er interessert i veldig mye. Målet mitt som liten var at jeg skulle vite alt når jeg ble "voksen", men etter hvert har det vel blitt tydeligere og tydeligere at jeg har satt meg et litt for stort mål. Jo mer jeg lærer, jo mer går det nemlig opp for meg hvor lite jeg vet, så derfor må jeg jo prøve å lære meg enda litt til. Man skulle tro at dette var ganske nedbrytende i lengden, men jeg liker det egentlig veldig godt for på den måten er det alltid noe nytt og interessant å lære Som sikkert flesteparten av dere her inne på forumet har fått med dere er hovedinteressen min leddyr og da spesielt dyrene innenfor familien Theraphosidae (taranteller). Innenfor tarantellene igjen liker jeg de gravende artene best, og skal vi gå enda dypere inn i det er det Brachypelma som er yndlingsslekten min Interessen min for leddyr har nok vært der hele tiden. Så mens de andre i barna i barnehagen løp rundt og bygde sandslott, krabbet jeg rundt i gresset og lette etter smådyr, til manges store fortvilelse: "Hva er galt med henne? Små jenter skal jo ikke være interessert i slikt..." Og akkurat den har jeg hengende etter meg ennå, men jeg kan ikke si at jeg bryr meg nevneverdig om det ![]() Akkurat nå går jeg på en videregående skole hvor jeg tar biologi, kjemi og matte. Når jeg er ferdig på videregående ønsker jeg å studere biologi/zoologi på et universitet. Planen er å kunne bli kalt arachnolog en gang i fremtiden Drømmen min er å reise ned til Mexico for å se hvordan Brachypelma spp. lever i det fri. Selvsagt hadde det også vært kjempe gøy og tatt seg en tur for å se på alle tarantellene og leddyrene i Brasil Jeg har som dere sikkert har fått med dere en del barn som jeg er veldig glad i: Kjønn/antall ~ Populærnavn (Artsnavn): Dyrenavn 1.0.0 Kanin (Oryctolagus cuniculus): Lurifacks 0.0.5 Brazilian Bluegreen Pinktoe (Avicularia geroldi): Ea, Eteru, Faia, Mizu, Tsuchi 0.0.1 Metallic Pinktoe (Avicularia metallica): Blomst 1.1.0 Kampfisk (Betta splendens: Katana, Wakizashi 0.0.x Dødningshode kakerlakk (Blaberus sp.): Kakkisene 1.0.0 Curly Hair Tarantula (Brachypelma albopilosum): Teddy 0.0.1 Mexican Orangebeauty (Brachypelma baumgarteni): Yin 0.0.1 Meksikansk Rødkne Tarantell (Brachypelma smithi): Mystery 0.0.1 Indian Violet (Chilobrachys fimbriatus): Ninsoare 0.0.1 Trinidad Dwarf Tigerrump (Cyriocosmus elegans): Chiisai 0.0.1 Chilensk Rose NCF (Grammostola rosea): Powerpuff 0.0.4 Chilensk Rose RCF (Grammostola rosea): Kleopatra, Rosa, Tyansu, Fortuna 0.0.1 Brazilian Salmon Pink (Lasiodora parahybana): Kawaii 1.0.1 Sørgegecko (Lepidodactylus lugubris): Kichuu, Kodoori 0.1.1 Keiserskorpion (Pandinus imperator): Faint, Swoon 0.4.0 Eplesnegle (Pomacea bridgesii) 0.0.1 Ukjent Tarantell (????): Kajin (sannsynligvis Aphonopelma seemani BCF) Dyr jeg har hatt tidligere: 1.0.1 Kanin (Oryctolagus cuniculus): Buster, Duti (het egentlig Kurt-Amaril-Teodor-Filifjonk-Sabeduss-Engelsen-Josefin-Duti-Buster-Buster jr.-Sønn av Buster) 2.1.0 Ildtusenbein (Aphistogoniulus sp.): Claudia, Louise, Lestat 0.4.0 Indisk Vandrepinne (Carausius morosus): Indiana Jones (en av dem) 0.0.2 Macleays Spectre (Extatosoma tiaratum) 0.6.0 Wood Scorpion (Liocheles australasiae): Stingers 0.0.6 Kneler (Mantis religiosa) 0.2.1 Vietnamesisk Annanpinne (Medauroidea extradentata): Vinky (en av dem) 0.0.2 Kirsebærreke(Neocaridina denticulata sinensis): Reka, Reka (det er ikke så lett å se forskjell på reker 0.0.2 Dwarf Suckermouth Catfish (Otocinclus sp.): Lux, Nilfisk 0.1.0 Tusenbein (Spirobolus sp. Togo) 0.0.1 Norsk husedderkopp (Tegenaria atrica): Creepy II 0.1.x Norsk husedderkopp (Tegenaria domestica): Creepy (mor) 0.0.9 Kinesisk kneler (Tenodera sinensis) Og en hel hurv med andre norske leddyr. (jeg har så mange lister å oppdatere at jeg har valgt og ikke oppdatere denne, for listen som gjelder nå besøk Spiderfreaks.org eller hjemmesiden min) Og nå noen bilder av mine små Lurifacks (Oryctolagus cuniculus), min lille øyensten som fylte 7år her om dagen: ![]() Faint (Pandinus imperator), mitt første eksotiske edderkoppdyr. Her hadde hun nettopp flyttet inn i et exo-terra og fant ut at det var veldig gøy å klatre i taket.: ![]() Kawaii (Lasiodora parahybana) som gjemmer seg: ![]() Et gammelt bilde av Mystery (Brachypelma smithi): ![]() Kichuu (størst, hann) og Kodoori (minst, forhåpentligvis jente): ![]() Powerpuff (Grammostola rosea NCF) i litt dårlig humør: ![]() En av rosenbillene (Pachnoda marginata peregrina): ![]() Yin (Brachypelma baumgarteni), 18års gave fra [b]Andy[b]: ![]() Chiisai (Cyriocosmus elegans), eneste ordentlige bildet jeg har fått tatt av den: ![]() Tror vi sier stopp der (selv om jeg egentlig har lyst til å poste et bilde av hver av dem ), om du skulle være interessert i flere dyrebilder har jeg lagt ut mange bilder her -> http://chi-xz.magix.net/
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Trondheim
|
Lurifacks er så søt
![]() Men det er jo selvfølgelig også de andre dyrene også da
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
|
Sitat:
http://www.repti.net/repti2/index.ph...&PAGE=2&ID=160
|
|
|
|
#5 |
|
Caffeinism
Admin
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Flotte bilder Chixz
![]() G.roseaen din er en surpomp i klasse for seg selv Mvh Robin
|
|
|
#6 | ||
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
Sitat:
|
||
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2006
|
Lurifaks er så kul fine bilder Chixz!
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2004
Sted: steinkjer
|
Sitat:
Litt mer seriøst, har du mange av disse? Skulle gjerne hadd ett lite lass av de til mitt eget akvarium, så om du skal kvitte deg med noen er jeg intresert. Robert |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: SkorpionFarmen
Alder: 22
|
mange fine dyr der du!
|
|
|
#10 | ||||||
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Det kan se ut som om hanner oftere forekommer i den Norske kolonien. obeligz skriver dette i den samme posten jeg har linket til: Sitat:
Sitat:
![]() Jeg har ikke så mange akkurat nå (hadde mange tidligere, men fikk ikke plukket ut så mange før jeg tørrla akvariet de bodde i), men jeg har satt opp et nytt akvarie så regner med at jeg får mange etter hvert ettersom de formerer seg rimelig fort. Har lovt bort noen til en venn så han kommer til å få noen bare de blir litt flere. Regner med at jeg vil kunne ha noen til deg også om en stund. Om du ikke har tid til å vente en måned eller flere har jeg har sett flere som selger disse sneglene på Nettakvariet for 1kr og oppover Her er annonsene jeg fant i farta: http://nettakvariet.no/annonser/show...si=sandsnegler |
||||||
|
|
|
![]() |
| Emner |
| chixz |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|