| Medlemmene Les hva medlemmene skriver om seg selv... |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2007
Sted: sørlandet
Alder: 30
|
Jente født i 1981. Gift og har en sønn på snart 1 1/2 år.
Deler hus med 2 hunder( innimellom 3) og en liten gjeng med taranteller + noen norske insekter/edderkopper og en gjeng med kakelakker. Jeg har altid hatt en stor int. for dyr og naturen. hehe nicket smørblomst har jeg pga dette var en plante jeg var så begeistret for da jeg var liten.. og var det eneste jeg kom på i farten da jeg skulle melde meg inn ![]() Da jeg var liten bodde vi ved en stor dam ( noe jeg den gang kaldte en innsjø) I dammen "min" bodde det alt fra rumpetroll,salamandre og firfirsler som hvilte under røttene ved vannbredden... + en masse vannlevende insekter. Våren var årets høydepunkt for da vrimlet det av liv der, jeg var en ivrig samler, og fylte badekaret med vann ( til min mors frustrasjon) og fanget inn masse egg og rumpetroll og frosker, som jeg da kunne sitte i timesvis og studere, før jeg slapp dem ut i sitt rette element igjen. Jeg var bare jentunge på 6 år.. . Rommet mitt bar preg av min int for naturen, og jeg hadde utallige syltetøyglass med insekter i. Hvert år under parringsesongen til paddene, så pleide mamma vekke meg om kvelden, for da hadde vi hele altanen vår full av ivrige bailere på vandring.. og disse var STORE! Jeg var som sagt ute hele dagen lang , og stadig nedi dammen "min" og kikket, mine foreldre har sagt de stort sett så meg med baken i været hele denne perioden vi bodde på dette fantastiske stedet. hehe enten pga jeg stå med nesa nedi dammen, eller i min ivrige leting under steiner. Slik var det også i alle mine år på barne/ungsoms skolen, ble litt mobbet for min int. egentlig.. siden jeg valgte heller og løpe ned til en dam som lå ved skolen i friminuttene enn og hoppe strikk ( som var veldig inn da) eller stå og prate med de andre jentene Drev også med kaniner,rotter,mus,hamstre og sebrafinker/undulater i store deler av tenårene, spes morsomt var jo oppdrett av friske og sunde dyr. Jeg har også drevet en del med hund, og har mye int liggene der, og håper så snart vi får eget hus jeg kan skaffe meg "drømmerasen" min ![]() Disse årene vi bodde ved denne dammen "min" , formet meg nok en del av den jeg er i dag.... jeg klarer enda ikke motså og kikke under en stein/rot etter all slags rariteter. Jeg har de siste årene latt mye av hobbyen min ligge på hvil pga div. omstendigheter. Men den er nå tilbake for fulgt ![]() Spes nå som jeg har en sønn jeg kan dele alle disse tingene med, i går hadde vi vår første dag sammen ute i skogen og kikket under steiner, og han var ivrig i en alder av 15 mnd og peke på alle de rare krypene under der ![]() Jeg elsker reptiler og amfibier, men jeg er en av dem som vil vente på en lov endring før jeg går til anskaffelse av noen slike dyr. Så håper jo så veldig en slik ny lov vil komme. I mellomtiden har jeg min int. for taranteller og andre tropiske insekter, og håper snart på nytt hus, slik jeg får mitt eget dyrerom ![]() Min første tarantell fikk jeg i 98 og siden da har jeg hatt en del av dem og tusenbein , skorpioner og pinnedyr. Men hatt en god pause på noen år. Og er veldig glad for internett! er jammen meg mye mer lett tilgjenglig info og finne nå enn for bare 6 år siden. Ja det var da en "liten" presentasjon av meg og mitt... |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Moss
|
Velkommen, Smørblomst!!
Vi burde virkelig kjent hverandre da vi var små |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
Medlem siden: Aug 2006
Sted: Bærum
|
VELKOMMEN!
Stilig med disse lange presentasjone, får virkelig et innblikk hos dere her.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Føler jeg har kjent deg for alltid!
hehe.. var også av typen som løp rundt å løftet på røtter og stener.. hadde desverre ingen "innsjø" der jeg bodde som barn, man hav var det! så på sommeren løp jeg ned får å lete etter krabber og eremitt-kreps og slike dyr, fanget fisk og storkoste meg hehe.. Aaaaaaah.. The Good Old Days.... ![]() Føler jeg må Skrive om min presentasjon jeg.. ble så kort i forhold til alle de andre
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
ja sommerne ved sjøen var også virkelig noe jeg savner! jeg var en ivrig krabbe og reke fanger
og alt annet man fikk tak i fjæra.Savner faktisk enda den tiden, uten bekymringer og bare glede seg over livet. De siste årene når jeg ser barn som fisker i fjæra etter krabber får jeg fortsatt lyst og hive meg med hehehe... Så nå som jeg har eget barn kan jeg virkelig få lov til det igjen da, uten at det ser så dumt ut Gleder meg til og vise han "verden" håper bare han har samme int av det som meg.. men virker allerde slik opptatt av små detajler. Han plukker opp skrukketroll fra gulvet her hjemme og peker ivrig på alt smått. Spes kakerlakk boksen på badet liker han og studere
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Senior Member
Medlem siden: Aug 2006
Sted: Bærum
|
Sitat:
Gøy og fange krabber, fiske og leke! man er ikke barnslig før man ikke klarer å holde alvorlig!
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
hehe nei har gitt opp for lenge siden og bli voksen , eller er voksen når det trenges så klart. Men tror alle har sundt av og ikke glemme barnet i seg
og spesiellt ikke når man får egene barn..
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Bergen
Alder: 23
|
Tusen takk for en fin presentasjon!
Kjempe spennede å lese om deg som liten |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
hehehe takk
er kansje ikke så relevant og lese om meg som liten da men tenkte siden det har egentlig med hvor min int. for alt startet...
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| litt, meg |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Litt "vår" | Chibi | Småprat | 10 | 02-04-2007 16:10 |
| Litt sent men..... | Chibi | Medlemmene | 11 | 14-03-2007 19:07 |
| Litt sent ute e med.. | Speedy | Medlemmene | 4 | 14-03-2007 16:28 |
| Pinne mat: hele planten eller litt og litt?? | Trude | Fôrdyr | 4 | 18-03-2006 16:28 |
| smugle litt . bare litt . | dennis-- | Småprat | 2 | 08-07-2005 10:22 |