| Medlemmene Les hva medlemmene skriver om seg selv... |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Drammen
Alder: 37
|
Hei, jeg heter ina cecilie, er 32år
Jeg mistet Miss Power, en flott fullblodshest i en forferdelig ulykke, (værste jeg har opplevd noen sinne,var å miste henne,trenger ikke ta dette opp igjen) Hun var 6 år og skikkelig "heit", vant litt på øvrevoll. Det er der navnet kommer fra, mange tror det er kinky årsaker men dette navnet har stor betydning for meg, og jeg bruker det til nick over alt jeg er, om jeg kan ![]() Jeg har ingen barn, men har en sort perserhann, brukt i utstilling og avel. Og en iguana gutt Elvis, som jeg har hatt i snart 10år, begge de to oppfører seg som to unger, de vil begge sitte øverst i klatrestativet og se ut vinduet (vinduet er ut mot skogen, gangstien er et stykke ned, så ingen kan se dem) Elvis er sjefen, og med et ansiktsutrtykk som en mafiaboss,sitter han alltid øverst og katten nest øverst når Elvis er ute, Han vet han ikke får lov å ligge i senga, men han har lista seg inn flere ganger, hvis jeg glemmer å lukke døra. Før var han ofte på sommerferi hos muttern og fattern, for da kunne han ligge rett ut ved siden av meg eller mamma og sole seg på verandaen, eller i bånd. Han er renslig, Vi startet hver dag med et fast tidspunkt å putte han i dusjkabinette, så han fikk gjort fra seg der, og dusjet han etterpå. En gang så jeg han satt på kjøkkenbordet, og kikket ut vinduet, plutselg hoppet han målrettet ned, gikk hele veien over til andre enden av huset og inn på badet (ikke at det er så langt) men etter det hadde gått litt tid mulig 15-20minutter så fant jeghan ikke, og kom på han hadde gått på do for en stund sider, da jeg kom inn sto han å kikket på meg, som "HALLO, jeg har nå stått her i en evighet bare for at du skal vaske meg etter jeg har bæsja, så kom da" Andre ganger hvis jeg kom litt sent hjem fra jobb, så var han hysterisk å skulle ut med en gang jeg kom inn døra, da jeg slapp han ut førsvant han rett inn i dusjen, og etter han ble vasket var det rett opp i vinduet. Han liker ikke mennesker han ikke har sett før, 2 ganger har det skjedd at noen har gått bort føre jeg har rukket å reagere, og da har han flydd rett i veggen til buret for å ta dem, men går jeg bort først og lager no lyder og klapper og kysser litt på han så kan hvem som helst gjøre hva som helst med han, klørne er komiske å klippe, han sitter som en fin dame som får stelt neglene i salong helt til alle bena er ferdig, klatre i høytalere og tv er noe han har veldig lyst til, men jeg er sterio-freak så det hadde blitt veldig dyrt hadde vilbassen rukket det føre jeg ser symptomene. Han lukker øynene bare du sier hei og elsker du står å prater eller lager masse rare lyder, han kan sitte på fange ditt til han , eller du sovner hvis du klapper han, det gjør leo gekkoen min og, hun ligger gjerne å sover på magen til noen av vennene mine i 3-4timer når de er her, Skjeggis gutta mine er skikkelig villbasser, de er som kattunger, fram & tilbake, inn på badet, soverommet stua, og tilbake til badet, da katten møtte de første gang, så jeg Oksen (den kraftigste av skjeggisene) løp inn på badet, og trancen (den jeg trodde var jente) var uti gangen. Katten så sitt snitt til å stille seg i døren mellom gangen og stua, Stakkar Trancen ble nervøs, jeg skulle akk til å rope katten vekk, da jeg hører den syke lyden av en skjeggis som kommer løpende over et panelgulv (den er syk å høre første gangen) Oksen kommer stormende rett bort til katten og begynner med den berømte bukkingen, katten skvatt så sinnsykt at han hoppet rett opp i luften, så høyt at jeg faktisk kunne se håndtaket til soveromsdøren rett under katten, Han har holdt trygg avstand siden, så jeg bryr meg ikke om de løper fritt rundt mens jeg er ute i postkassa eller dusjer eller hva som helst som ikke tar mer enn ett øyeblikk. jeg er utdannet servitør, Har jobbet mange steder Geilo, Lillehammer, cruise båt der jeg møtte min første tamme iguana, som satt på skulderen til eieren og på bardisken og digga å få oppmerksomhet, vi støtte på denne merkelige mannen hver tirsdag da vi var i key west noen timer på dagen, da jeg kom hjem, etter 6 mnd ute, var det rett å kjøpe iguana, mamma var med, vi måtte bare ha han med oss da vi dro. Muttern med vond rygg og jeg bar dette digre terrariet jeg skulle låne av fyren jeg kjøpte han av, fram til jeg fikk det nye, Mye styr. Pappa digger Elvis, første han gjør når han kommer innom, er rett bort til buret han har sattopp for meg & prater og klapper Elvis føre han i det heletatt enser at jeg sitter i sofaen. Her gang muttern kjøper roser, som er hver fredag, plukker hun av halvparten av bladene for å gi han, og rett føre dem visner plukker hun av resten, Hun kan mere enn meg om iguana, gekko og skjeggis, sånn som hun leser, søker, og printer ut info om de reptilene jeg har, Hun ønsker seg en smithi å ha i en pappa-snekkra tvbenk & mulig lagetil en "mini-oase" med en liten dam og div Jeg har praksissplass i en dyrebutikk. Er der 1-2dager i uken, fri mandag og resten av uken på kurs, Jeg har tre dverghamstere som jeg avler opp unger for butikken, og temmer en Jacko papegøye som skal selges når den blir tam. Bra salgstriks å selge tamme papegøyer, spess denne, for han banker hode så mye i taket og veggene i buret at han må ha fått endel hodeskader som han bærer tydelig preg av, vingene må snart brekke siden han trer dem gjennom gitteret når han henger i taket & vipper framover og bakover med med bena over hodet, noen ganger mister han balangsen og detter ned, på vei ned flakser han og vingene går gjennom og han blir hengende i gitteret & kyler og kjefter selv om han sitter alene i rommet, han er virkelig psykisk syk, men det er litt av sjarmen hans jeg har en haug med de flotteste tarantellene, en samling jeg er veldig stolt av, men ingen mer høyere enn Elvis, han gir meg masse pga hans unike væremåte. Folk med iguana selv, sier at dems er ikke halvparten av han i oppførsel og personlighet Jeg skulle ønske de var lovlig, så jeg kunne vist han til hvem som helst og tatt han med ut på en gåtur offentlig . Han koser seg når han får oppmerksomhet, og har jeg folk på en lørdags kveld, hender det jeg lukker opp døren, og han kommer ut og hilser på folk som er her, men han sniker seg målrettet i håp om at jeg ikke legger merke til at han legger seg i senga, Han har en pute og en bit av et bamse-fôret teppe jeg hadde i katteburet på utstillinger, Han sover med hode på puta, og bruker teppet som liggeunderlag, det ser ikke så dekorativt ut, med det gir jeg og han f... i, for jeg ser han koser seg når han kan ligge mykt, men sånn er mennesker også Innimellom, dvs en gang i året ca, får han en bit indrefile som mutter sparer til han, da blir han helt vill, for de som har sett hvordan komodo varan blir når de kjenner du har tatt på kjøtt, så skjønner du hva jeg mener, han hopper, klatrer opp på meg for å se om jeg har mere i hendene, og når jeg iler på badet for å vaske meg for å ikke bli bitt, løper han i helene mine for at jeg ikke skal komme unna, skal ikke gi dem, spess ikke eldre iguanar kjøtt, men jeg unner han litt kos innimellom, tror ikke det lille han får skader nyrene på noen måte, Han har vært hos dyrlegen og han sa Elvis var i topp form, Han la ikke skjul på at han ikke likte assistenten, så dyrlege ba henne gå ut av rommet.Dyrlegen kunne plukke og vri og bøye og tøye på han så mye ha ville, ble han litt irritert lagde jeg bare en lyd han skjønner betyr "ta deg samme litt nå" og sto stille, Da han kom til meg, og vi ikke kjente hverandre skulle han teste meg, og finne ut hvor langt han kunne strekke det, akk som små barn gjør, men han fant fort ut at her nytter det ikke med tull og har gitt seg med tøys, han prøver innimellom, men da er det bare å lage en lyd han kjenner så stopper han, og later som om han egentlig skulle noe annet I dag har han liggi i vindu og glodd lenge (mulig jeg har nevnt det) Går det noen dager han ikke får komme ut klattrer han i gitteret og riker i det som en ape, en kompis var på besøk og syntes dette var hysterisk morsomt, og nevner det ofte Skjeggisene elsker å bade, di har en liten balje i terrariet som de hopper ute og klater opp på treroten og hopper uti igjen om og om igjen, spess Trancen, mens Oksen liker mere å ligge på kanten med bena duppene og se på En gang sovnet Trancen i vannet, mens han holdt seg fast med framklørne i kanten, Jeg plukket han opp siden jeg ikke ville ta sjangsen på at han sank etterhvert Jeg bor alene, men det er skjelden stille, lyder hele tiden En kompis sov på sofaen min en helg, og han våknet mmange ganger av katten som snorker så høyt at når han ligger i andre enden så hører vi han høyt, og enda verre når han kommer og legger seg oppå hodet ditt med hele kroppen så man våkner med masse hår i munnen Jeg kunne skrevet sider på sider om disse gale dyra, men det blir for kjedelig,
|
|
|
#2 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Hei Cecilie!
Hyggelig at du tok deg tid til en liten presentasjon, føler allerede at jeg kjenner det 100ganger bedre ![]() Elvis virker som en skikkelig flott fyr, og en veldig god representant for reptilhold i norge. Mvh Robin
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Ja elvis er spessiell, skulle politi kommet og henta han, er jeg forberedt på at jeg må sitte inne for overfall av betjent. ![]() For jeg hadde ikke klart å se de bærer han ut, flere politi folk vet jeg har han, Faren til en x-kjæreste er sjef for en narkoavdeling, og han forelsket seg i Elvis, han satt på nett støtt og leste om iguana, han satt å gråt da han var å hentet 18 iguana'r slanger mm for noen år siden, iguanaene,hadde fått for lite kalk, og for de som har sett det vet det er et syn du absolutt vil unngå å se igjen, flere av ungene kunne ikke gå, munnen dems var opphovnet så de ikke klarte spise, alle ble avlivet med en gang, En annen som var nabo, kom ofte på besøk for å hilse på han, Og om det blir lov så skal begge to ha iguana. Fikk ikke plass til bilde av gutta sammen med di andre bildene, tar det med her
|
|
|
|
#5 |
|
Guest
Meldinger: n/a
|
Koselig å lese om deg & dyra dine ja
|
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Takk for det
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Ja skal få fiksa så jeg kan føre over bildene fra mobilen til pc'n og en kompis av en kompis med bra kamera utstyr kommer og tar bilder av dyrene mine snart, det blir bra
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
Medlem siden: Aug 2006
Sted: Bærum
|
dette var den beste beskrivelsen jeg har lest, og den mest spennende. Iguana er noen fete dyr, du er heldig som har en god blanding hjemme!
Og velkommen skal du være! Del gjerne masse bilder av dyrene og terrarier!
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Jeg vet jeg er verdens heldigste, og hatt mere flaks enn noen fortjener med mine flotte 4bente, skulle gjerne bedt alle hjem så man kunne sett hvor mye glede en iguana gir et menneske, og lært alle som har og ikke kan noen ting om de, så vi slipper høre mere om den faens dritten folk kan finne på å tillate seg og utsette de perfekte vesnene for, og hjulpet til å gi grunnlag for at iguana fikk det bedre i norge og kunne blitt lovlig, Folk som ødelegger dette for alle andre, man får ikke stoppet de, men om man kunne laget en film, eller en bok på norsk, og lett tilgjengelig og billig el gratis på nettet så folk ikke hadde noen unnskyldninger og si "oj det viste jeg ikke"
|
|
![]() |
| Emner |
| litt, misspower, oss |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Litt "vår" | Chibi | Småprat | 10 | 02-04-2007 16:10 |
| Litt sent men..... | Chibi | Medlemmene | 11 | 14-03-2007 19:07 |
| Litt sent ute e med.. | Speedy | Medlemmene | 4 | 14-03-2007 16:28 |
| Pinne mat: hele planten eller litt og litt?? | Trude | Fôrdyr | 4 | 18-03-2006 16:28 |
| smugle litt . bare litt . | dennis-- | Småprat | 2 | 08-07-2005 10:22 |