| Medlemmene Les hva medlemmene skriver om seg selv... |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: oslo
|
hallo, er ny her... har en jeg kjøpte en skillpadde her i landet men jeg fikk ikke med papirer, hvor kan jeg få tak i disse papirene? og d virker som om skillpadden min er syk, forkjølelse... jeg tør ike å gå til vetrinæren med han/hun siden jeg ikke har papirer og skillpadden min er ganske liten (har hørt at man ikke får lov å ha skillpadder i viss størelse) er det noen som vet om jeg kan få antibiotika for skillpadden min også? med instruksjoner selvfølgelig... trenger hjelp ASAP! takk!
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Norge
Meldinger: 1,891
|
Velkommen til Forumet!
![]() om den forrige eieren ikke hadde papir så er nok disse nærmest umulig å få fatt i. hva slags art er det? om skilpadder er lovlig eller ikke har ingenting med størrelsen å gjøre, de er ulovlige hele gjengen i utgangspunktet ![]() sender deg en PM med nummeret til en klinikk --> vet som kan hjelpe deg.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Kristiansand
|
Velkommen til forumet
![]() Har ikke noe peiling på skilpadder, så kan ikke hjelpe deg stort. Men velkommen skal du være til forumet.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Bergen
Alder: 23
|
Velkommen til oss volume_91
![]() Papirer får du nok ikke tak i... Desverre... |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Velkommen til Reptilfreaks
![]() Håper det går bra med skilpadden din, og at du får svar på det du lurer på Mvh Robin
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
Medlem siden: Jun 2004
Sted: Bergen
|
Papirene følger eieren, ikke skilpadda. Så om den forrige eieren hadde dispensasjon, men du ikke har søkt om det, har den lovlige skilpadda blitt illegal.
Ã… få disp. til et dyr man allerede har anskaffet seg er fånyttes. Du vil mest sansynlig få et "nei" og de vil komme og avlive padda (for du har jo allerede innrømmet at du har et ulovlig dyr...) Men jeg har noen gode nyheter til deg: Du kan trygt ta skilpadda med til vetrinær. Bare ring på forhånd og spør om de tar imot skilpadder. Mange vetrinærer har lite erfaring med reptiler og velger derfor å ikke ta imot dem. Ringerunden kan du gjøre anonymt hvis du er nervøst anlagt ![]() I mellomtiden bør du holde skilpadden varmt og trekkfritt. F.eks på baderommet. P.S Velkommen til forumet
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Junior Member
|
auda... avlive skillpadden min?
det er en rød øre terrapin.. jeg har ikke hatt han/henne mer enn 2 måneder, skillpadden min har vært syk hele tiden og jeg visste ikke om det før jeg leste om det på nettet (tror det var derfor den forige eieren solgte han/hun så billig) jeg våget ikke å gå til vetrinæren fordi jeg leste også at man trenger papirer for å ha ''eksotiske'' dyr i norge... det visste jeg jo ikke om (jeg er jo bare 14 år -_-) jeg kjøpte et nytt akvarium, ganske stort et ting og tang til skillpadden ink. UV lampe og varme lampe... ganske dyrt for meg som bare tjener rundt 600kr 1 måned... hvis de avliver skillpadden min har jeg brukt opp tusenvis av kroner på ting jeg lenger ikke har bruk for! så... er det noen som har en vetrinær de gjerne vil annbefale i oslo området så er jeg veldig takknemlig!!! |
|
|
|
|
|
#8 | ||
|
Senior Member
Medlem siden: Jul 2004
Sted: Drammen
|
Sitat:
Sitat:
|
||
|
|
|
|
|
#9 |
|
Junior Member
|
ja.. deet er sant det ^^'' dumme mg... Tusen takk!
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| hallo |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder