"

Reptilfreaks.no > Sosialt > Medlemmene Hei. Er heilt fersk, har ingen reptil men ønske meg.....

Medlemmene Les hva medlemmene skriver om seg selv...

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 26-07-2006, 10:13   #1
Junior Member

Medlem siden: Jul 2006
Sted: Ã…rdal
Meldinger: 1
Standard Hei. Er heilt fersk, har ingen reptil men ønske meg.....

Hei.Er 30 år og er fra indre sogn. Har for tiden kun 1 kanin, 3 fugla og eit akvarium med eindel fisk.

Har vurdert å kasta ut litt møble så eg kan skaffa nokre fleir dyr, men mor mi blir så sur når ho kjem å det ikkje finnes noko å sitta på .
Men uansett, det skal ikkje bli lenge til det skal komma nokre pinnedyr i hus. Får begynne i det små.

Passa edderkoppen til broren min ein periode. Artigt, blei heilt hekta.
Er egentlig på jakt etter ein måte å få holda skilpadder lovlig i landet uten å ha allergi......

Finnes det ein måte? Kan nokon fortelja meg korleis eg da skal gå fram?

Er det nokon som kan fortelje ellr vise meg ein plass eg kan lese om eller få informasjon om ein Chinemys reevesil? Har ei på hand eg kan hente inn fra Sverige, og eg er heilt sjuk etter den.... Har lest generelt om vatnskilpadder. Men treng spesifikk om denne,. Sverige blei den kaldt treknølsskilpadde.

På førehand takk. Hege Terese
Belit er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 26-07-2006, 10:45   #2
Reptilfreak

Chixz sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Bergen
Alder: 23
Meldinger: 2,823
Standard Re: Hei. Er heilt fersk, har ingen reptil men ønske meg.....

Jeg kan desverre ikke svare på spørsmålene dine, men:

Velkommen til forumet
Chixz er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 26-07-2006, 12:22   #3
Senior Member

mats123 sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 500

Du kan selvfølgelig søke dispansjon på vannskilpadden du ønsker deg(Treknøl skilpadden)... Men sjansen for at du får ja er lik 0.. For det første må du være allergisk mot pelsdyr, og for det andre må det være landskilpadde du søker disp på, treknøl skilpadden er nok ikke landskilpadde, men sump skilpadde..

Søk på Chinemys reevesi caresheets på google.no..

Lykke til videre;D!!
Svar med sitat
Gammel 26-07-2006, 15:55   #4
Reptilfreak

myraas sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Meldinger: 177
Standard Re: Hei. Er heilt fersk, har ingen reptil men ønske meg....

Velkommen..

Et yperlig sted å å finne stoff og evt skilpadde er på repti.net.. Masse god info og det er bare å slenge ut et spørsmål der så for du som regel svar på det du lurer på..
Svar med sitat
Gammel 30-07-2006, 20:19   #5
Reptilfreak

Medlem siden: Jul 2006
Alder: 26
Meldinger: 16

Hei! Velkommen hit
Jeg har 3 treknølskilpadder selv, og må bare si at de er verdens herligste dyr! Oppmerksomhets-syke til de grader, men det er jo halve moroa med å ha de
Jeg kan ikek så mye om de som jeg burde, men prøver stadig å lese meg frem til ny info. Treknølskilpadder er utrolig enkle å ha. Disse skal visst være de enkleste av skilpadde-typene å ta vare på. Mine har et stort akvarium, med sand, planter og en "strand" under uv-lyset hvor de kan varme seg. De trenger ikke så mye mat heller, og de er jo kjøttetere, så reker og rått kjøtt er midt i blinken En liten porsjon en gang om dagen holder. Jeg gir også mine tørrfor morgen og kveld, men kjøtt kun 1 gang daglig. La den/de gjerne gå rundt på gulvet i huset eller ute i hagen når det er varmt ute, dette synes de er veldig artig Er ikke helt sikker på hvor lenge de kan være uten vann, men mine har vært ute i en halvtime uten problemer. De skal også ha omtrent 30 grader i vannet. Håper dette var til litt hjelp
Svar med sitat
Svar

Emner
fersk, har, hei, heilt, ingen, meg, men, reptil, ønske

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Fersk på forumet Gorgonops Medlemmene 2 06-10-2007 08:36
tips til fersk slangeeier latina Lover og regler 3 27-03-2007 06:15
Fersk 'tella eier Spiderce Taranteller 16 14-03-2007 13:42
Hva! Ingen silke! Rottweiler Taranteller 16 18-01-2007 21:58

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 00:14.