"

Reptilfreaks.no > Ut i verden > Media En oppdatering fra Norsk Herpetologisk Forening

Media Reptiler omtalt i media.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 01-06-2014, 21:18   #1
Norsk Herpetologiske Forbund

NHF-styret sin avatar

Medlem siden: May 2014
Alder: 49
Meldinger: 19
Standard En oppdatering fra Norsk Herpetologisk Forening

Kjære reptilfreak!

De siste dagene har mange av medlemmene av reptilfreaks og NHF fått en noe ubehagelig e-post fra LMD som kanskje har virket litt nedslående. Vi i NHF vil minne om at dette er sendt fra departementet, og har ikke nødvendigvis noen tilknytning til hva regjeringspartiene faktisk mener om saken. Dette er rett og slett en kopi av ble sagt den gangen Trygve Slagsvold Vedum valgte å forkaste saken.

NHF jobber med et svar til departementet hvor vi uttrykker skuffelse og frustrasjon over uttalelsen, og vil fortsette å jobbe opp mot regjering og departement for å uttrykke våre synspunkt.

Vi i NHF er klar over at mange av våre medlemmer er skuffet over lite informasjon fra organisasjonen, og at det er lite kunnskap om hvem vi faktisk er. Dette er noe vi naturligvis tar til oss, og det er ikke til å skyve under en stol at informasjonsflyten har vært for dårlig. Dette vil vi jobbe med å forbedre, og er derfor i gang med en ny nettside som skal gjøre det lettere for oss å dele oppdateringer med våre medlemmer.

Etter generalforsamlingen 25. mai 2014 har det kommet tre nye medlemmer inn i styret, som ønsker å jobbe videre for at vår sak omsider skal gå igjennom byråkratiet. Vi ønsker samtidig mer åpenhet om styret, slik at dere som medlemmer skal få mer informasjon om hvem vi er. Under følger en presentasjon av de nye styremedlemmene.

Thor Håkonsen Formann

Thor er en kjent mann for de aller fleste medlemmene på reptilfreaks, gjennom sine ekstremt imponerende prestasjoner som herptilfotograf. Han jobber til daglig i Japan Photo i Oslo. Han kan like mye om herptiler som han kan om fotografering, så vi er svært fornøyd med at han ville ta over vervet som vår formann.

Camilla Bjerke Styremedlem

Camilla jobber til daglig som dyrepasser, og har på denne måten hatt omfattende kontakt med svært mange av artene på positivlisten. Hun har gjennom denne jobben opparbeidet seg et høyt kunnskapsnivå innenfor herptiler, og har flere ganger talt vår sak gjennom intervjuer i avis og TV.

Martin Furland Styremedlem

Martin er mest kjent for dere forummedlemmer som ”Gregoris”. Han studerer til daglig ved Høgskolen i Bergen, i håp om å bli norsklærer. Han er lovlig eier av en ung Mauremys reevesii, som han deler studentbolig med.

Vil du bli medlem i NHF?
En forening er aldri sterkere enn sine medlemmer, og jo større medlemstall vi kan skilte med, jo mer tyngde får vi opp mot myndighetene. Vi håper at flest mulig vil bli medlemmer av vår forening. Vi vil påpeke at medlemslistene er totalt hemmeligholdt, så et medlemskap i NHF utgjør ingen risiko for ditt eventuelle dyrehold. Videre har vi mange gode medlemsrabatter på ulike dyrebutikker i Oslo-området, og vi jobber med å utvide dette tilbudet til våre medlemmer i øvrige deler av landet.

Ønsker du å bli medlem, send en e-post til Thor på nhfnorge@hotmail.com med navn og adresse, så får du den informasjonen du trenger for å bli medlem.

Priser
Enkeltmedlemskap: 200 kroner
Familiemedlemskap: 250 kroner
NHF-styret er offline   Svar med sitat
Følgende 9 medlemmer liker NHF-styret sitt innlegg:
Gammel 01-06-2014, 21:41   #2
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 5,099
Standard

Stå på, dette blir bra!
Frogger er offline   Svar med sitat
Gammel 01-06-2014, 21:54   #3
Reptilfreak

Downfall sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Sted: Møre Og Romsdal
Alder: 30
Meldinger: 244
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av NHF-styret Vis post
Thor er en kjent mann for de aller fleste medlemmene på reptilfreaks, gjennom sine ekstremt imponerende prestasjoner som herptilfotograf. Han jobber til daglig i Japan Photo i Oslo. Han kan like mye om herptiler som han kan om fotografering, så vi er svært fornøyd med at han ville ta over vervet som vår formann.
Her var det ikke spart på kruttet!

Edit: Dere har glemt att Martin er usedvanlig kjekk!

Sist endret av Downfall; 01-06-2014 kl 22:01.
Downfall er offline   Svar med sitat
Følgende medlemmer liker innlegget til Downfall
Gammel 01-06-2014, 22:14   #4
Reptilfreak

ThomasA sin avatar

Medlem siden: May 2008
Sted: Norge - Telemark
Meldinger: 222
Standard

Er så glad for at vi har kunnskapsrike personer som fronter vår sak! Jeg lever i troen på en lovendring
ThomasA er offline   Svar med sitat
Gammel 02-06-2014, 00:27   #5
Reptilfreak

Rawhin sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Hadeland. Ja, Hadeland......
Meldinger: 635
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (3)
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av ThomasA Vis post
Er så glad for at vi har kunnskapsrike personer som fronter vår sak! Jeg lever i troen på en lovendring
tviler ikke på at den kommer må bare gi det mer tid, som alltid
Gammel 29-05-2015, 23:11   #6
Reptilfreak

Medlem siden: Mar 2012
Sted: Bohuslän, Sverige/ Oslo, Norge.
Alder: 27
Meldinger: 159
Standard

I TS her står det at en ny nettside er på gang, vel ikke første gangen jeg (ihvertfal) hører det, men iogmed at TS er over et år gammelt, og kan ikke si å ha registeret noe endring på NHF sin nettside, så er det vel på tide å spørre om hva som tar sin tid? (Uten at det er meningen å virke masete, vil jeg gjerne føye til)
Gammel 29-05-2015, 23:45   #7
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Medlem siden: May 2011
Sted: Tromsø.
Meldinger: 1,924
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av ThomasA Vis post
Kunnskapsrik eller ei, enkelte individer som har tatt på seg å fronte saken vår er virkelig ikke personer vi bør ønske å ha i den posisjonen...

Sist endret av Reptils; 29-05-2015 kl 23:51.
Reptils er offline   Svar med sitat
Gammel 29-05-2015, 23:55   #8
Reptilfreak

jungeljens sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Sted: Stavanger
Alder: 39
Meldinger: 836
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Reptils Vis post
Kunnskapsrik eller ei, enkelte individer som har tatt på seg å fronte saken vår er virkelig ikke personer vi bør ønske å ha i den posisjonen...
Vennligst utdyp.
Gammel 30-05-2015, 00:11   #9
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Medlem siden: May 2011
Sted: Tromsø.
Meldinger: 1,924
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av jungeljens Vis post
Vennligst utdyp.
Der var vell heller en småsleibrig kommentar i håp om at vedkommende selv skulle få den med seg, å utelukkende forstå hvem den var rettet mot.

Jeg vil tro svært mange her inne forstår utmerket godt hvem jeg sikter til, og svært mange er nok fullstendig enig med i synspunktene rundt det, forutenom det at jeg muligens burde holdt kjeften om jeg ikke skal fortsette alfabetet til Å, men jeg finner det i grunn ikke veldig nødvendig å gå dypt inn på det her å nå, det er så langt jeg vet ikke veldig relevant lengre - tror jeg. De fleste som sitter i en posisjon hvor det har vært relevant å vite hvem det dreier seg om, vet det nok allerede.

Fredagslogikk tatt i betrakning.
Gammel 30-05-2015, 00:27   #10
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Østlandet
Meldinger: 4,139
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Reptils Vis post
Der var vell heller en småsleibrig kommentar i håp om at vedkommende selv skulle få den med seg, å utelukkende forstå hvem den var rettet mot.

Jeg vil tro svært mange her inne forstår utmerket godt hvem jeg sikter til, og svært mange er nok fullstendig enig med i synspunktene rundt det, forutenom det at jeg muligens burde holdt kjeften om jeg ikke skal fortsette alfabetet til Å, men jeg finner det i grunn ikke veldig nødvendig å gå dypt inn på det her å nå, det er så langt jeg vet ikke veldig relevant lengre - tror jeg. De fleste som sitter i en posisjon hvor det har vært relevant å vite hvem det dreier seg om, vet det nok allerede.

Fredagslogikk tatt i betrakning.

Jeg sitter i styret og har forsåvidt ingen ide om hvem du snakker om.

En oppdatering fra NHF

Sånn tilfelle du ikke har fått med deg at det er nytt styre siden starten av denne måneden:

Sitat:
Nytt styre
Leder: Thor Håkonsen
Nestleder: Martin Furland
Kasserer: Pål Sørensen
Styremedlem: Camilla Bjerke
Styremedlem: Hanna
Styremedlem: Martin Malmstrøm
Styremedlem: Kristoffer Haraldseid Espeland
Styremedlem: Mariel

Nye websider tar litt tid fordi vi får hjelp fra en venn av meg som er profesjonell webdesigner som må prioritere klienter før oss, men jeg regner med vi har noe oppe iløpet av slutten av juni.
CamStatic er offline   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Tigerpyton Ny oppdatering... bushman Boa og pyton 2 13-05-2012 17:27
ny forening? Gekkocaro Generelt om reptiler 54 18-09-2010 09:41
Norsk terrariedyrmesse oppdatering!! telia Messer og utstillinger 79 18-09-2008 14:18
Oppdatering! DevilDoll Snoker 1 25-09-2007 19:10

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 14:52.