| Media Reptiler omtalt i media. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: enebakk
|
Det var et mildt sagt et overraskende syn som møtte biologene som sprettet magen på en fem meter lang burmesisk pytonslange.
Pytonslange slukte hjort i Florida - VG Nett om Dyrene |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2011
Sted: Oslo
Alder: 34
|
"Områder sør i Florida har lenge vært plaget med en vekst i bestanden av burmesiske pytonslanger, etter at de har blitt populære som kjæledyr." Og dette er sånt som blir sittende i hodene til politikerne og fobikerne...
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Ja, men dette med at bestanden av tigerpytons i Florida er pga eiere som har sluppet de løs er jo visstnok en litt løs teori.
De amerikanere som jeg har spurt om ang temaet, sier jo det at det var først etter en orkan som hadde ødelagt alt (også dyrebutikker) at tigerpyton bestanden vokste stort. Pga slanger som rømte selv. Hvorvidt dette er sant er jeg veldig usikker på, har liksom ingen håndfaste bevis. Kanskje noen andre vet noe mer? Uansett så er ikke Norge sdom tropiske Florida, og jeg regner med de fleste politikere har vett nok i skallen til å forstå det.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Florida september 2009 | juli | Reisebrev | 9 | 11-02-2011 19:29 |
| Pytonslanger sprer skrekk i Florida | sveinjo | Boa og pyton | 4 | 18-09-2010 17:13 |
| Pytonslange angriper | Draanes | Boa og pyton | 13 | 20-04-2008 23:01 |
| Slange slukte golfballer... | CamStatic | Filmsnutter | 5 | 03-01-2008 21:33 |
| Pytonslange | espenss | Småprat | 5 | 07-02-2005 21:33 |