"
Gammel 30-05-2011, 02:48   #1
Reptilfreak

Gregoris sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Sted: Molde
Alder: 19
Meldinger: 466
Standard NHF - Økonomi

Først og fremst: Dette er ikke et forsøk på å være kritisk mot Norsk Herpetolgisk Forening, men jeg tror ikke jeg er den eneste som er nysjerrig på dette.

Jeg har inntrykk av at det er flere fra styret i NHF som regelmessig besøker reptilfreaks, og at disse vil være i stand til å svare meg på spørsmål angående hvordan organisasjonen styres økonomisk.

Hva går medlemskontigenten til? Trykk av medlemskort, slettsnoken og utsendelse av disse er utgifter jeg er klar over, men hva går resten av kontigenten til? Så vidt jeg vet har ikke slettsnoken eksistert i så alt for mange år - hva har penger fra tidligere medlemskontigenter blitt brukt til?

Igjen, ikke et forsøk på å være kritisk. Kun nysgjerrig.
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 30-05-2011, 08:39   #2
Reptilfreak

malm sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Alder: 31
Meldinger: 63
Standard

Halloisen!

Som ett av styremedlemen i NHF så kan jo jeg kommentere på dette. For det første så er det jo ikke store summene det er snakk om, og regskapet skal egentlig gåes igjennom på årsmøtet, men det ble ikke gjort denne gangen siden det utelukkende var styremedlemmene som møtte opp på dette i år

I utgangspunktet går pengene til det du nevner der, men siden vi har vært heldige med å få gratis møtelokaler og og billig trykking så står en del av pengene på konto til vi trenger de. Dette har resultert i at vi kan ta oss råd til å trykke opp hele Slettsnoken i farger, hvilket er en relativt kostbar "luksus"

Ingen av styremedlemmene (eller formannen) får noen økonomisk kompensasjon for arbeidet, men det har forekommet at det kjøpes inn pizza til styremøtet for foreningens regning når vi har blitt sittende ut i de sene nattetimer og for eksmpel jobbet med positivlisten etc.

Men jeg synes det er en god idé om det kommer forslag om hva medlemmene ønsker å bruke pengene på, så bare å komme med forslag

Mvh Martin
malm er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 30-05-2011, 10:06   #3
Reptilfreak

Iggemamma sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 611
Standard

Litt supplerende:

Banneret vi har med på PR tilstelninger/ messer er kjøpt inn for medlemspenger.
Nettside koster noe, og det hender det er kurs/foredrag hvor det koster noe å melde seg på. Det var en pow wow greie med mattilsynet og andre for et par år tilbake på olavsgård, dit sendte vi en muldvarp for å shmoooze. Husker ikke helt hva det kosta/ om det kosta, men mener også å huske både Vålen og en til dro i tillegg av egen lomme.

Kasserer er desverre ikke på nett, men mere info kan selvsagt skaffes. Han har jo den fulle oversikt.
Svar med sitat
Gammel 30-05-2011, 13:46   #4
Reptilfreak

Mindorensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Sted: Oslo-Hedmark-Trondheim
Alder: 26
Meldinger: 26
Standard

Hei
Lurer på om jeg kan tillate meg den frihet til å kommentere dette.

Du tar opp en viktig sak der, Gregoris, og med full forståelse.
Nå har det vært naturlig nok en stor entusiastisk interesse for å holde foredrag på NHF møter. Dette har vel resultert til at tiden for det organisatoriske har blitt glemt. Det har eller ikke blitt tatt opp av medlemmer, men det var planlagt gjennomgang av vedtekter på forrige møte. Kostnader vedrørende krypdyrpolitikk er en viktig prioritet etter min mening, også representative ting som fks banner, og lignende. Pizzakostnader for styret, skulle bare mangle, og er en selvfølge, for de som bruker tid og krefter på dette. Jeg er helt sikker på at regnskap, kontooversikt, vedtekter, og alle de sakene der blir ordnet ved neste møte, slik Malm og Iggemamma forteller her. Det er ingen grunn til å bekymre seg.

Regnskapet kan forøvrig ikke meddeles på nett for alle, hvor da dette bare er en medlemsrett til de som lurer på det =)

Mvh Sierk
Mindorensis er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 23:38.