| Media Reptiler omtalt i media. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2009
Sted: Rogaland
Alder: 26
|
Politiet fant fire boaslanger og tre øgler - Stavanger Aftenblad
Dette skjedde ifjor, nå fikk han boten.. "Det er imidlertid ikke første gang at 31-åringen har hatt slike dyr i sin besittelse. Han er tidligere straffet for lignende forhold, ifølge dommen fra Stavanger tingrett." Ubrukelig norsk system..
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Molde
Alder: 19
|
For en gangs skyld så støtter jeg ikke gjerningsmannen. Greit nok at vi har et lovverk som ligger kilometervis bak mål, men er du tatt for reptilhold tidligere, så biter du tenna sammen, og skaffer ikke nye dyr. (I fare for at jeg støter noen nå..)
Er man tidligere tatt med reptiler vil man i lang tid fremover være forbundet med dette, og ved den aller minste mistanke VIL politiet komme på besøk, og de VIL finne de nye dyra. I mine øyne er dette bare uansvarlig, og han har satt dyrene i en unødvendig EKSTRA risiko.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 660
|
Må si meg enig med deg,Gregoris. Jeg forstår at han hadde sikkert prøvd å tatt forhåndsregler,men norsk politi følger alltid opp noen som har gjort noe ulovlig,før eller senere.. Jeg forstår også at når man har forelsket seg i en art,er det vanskelig å ta seg til takke med et annet dyr som er lovlig som kjæledyr..
Trist sak.. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
18 000 i bot er egentlig ikke så mye med tanke på at dumerill boaene er CITES 1 listet og at det ikke er første gang vedkommende ble tatt.
Noen som vet hvor dumerillene havnet forresten? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Hordaland
Alder: 31
|
[QUOTE=Frogger;154589]18 000 i bot er egentlig ikke så mye med tanke på at dumerill boaene er CITES 1 listet og at det ikke er første gang vedkommende ble tatt.
Hva er boten nor ein kommer til "Rødlista" eller lignende.?
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Ja til reptilhold! | Varanen69 | Media | 55 | 22-01-2008 21:28 |
| Reptilhold i Norge | Tarantellen | Småprat | 9 | 25-10-2007 20:12 |
| Reptilhold i Norge | sveinjo | Helse og sykdommer hos reptiler | 21 | 18-07-2007 07:13 |
| Reptilhold i Norge | Chixz | Småprat | 24 | 26-09-2006 21:23 |