|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Molde
Alder: 19
|
Hei!
Informasjonen vi finner på nettet idag (på norsk) om hold av de ulike skilpaddeartene, er svært mangelfull. Som en konsekvens av dette så får jeg daglig spørsmål om hold fra både ferske og mer erfarne skilpaddeeiere. Derfor har jeg både for min egen, og for nye skilpaddeeiers del, satt i gang med å lage en enkel nettside som skal inneholde det aller meste av informasjon om skilpaddene. I starten vil informasjonen i all hovedsak omfatte sumpskilpadder, men både land- og havskilpadder vil også kommer på plass etter hvert. Informasjonen skal på ingen måte være begrenset til hvordan skilpaddene skal holdes i fangenskap, men skal også omhandle skilpaddene i naturen. Per idag er ikke nettsiden på nett, men 1. Februar vil en ikke 100 % ferdig nettside bli publisert. I mellomtiden kan du "Like" Skilpadder.net på facebook om du ønsker å få oppdateringer på når det skjer ting: Welcome to Facebook Samtidig, om du sitter på gode kunnskaper om en skilpaddeart, eller har fantastiske bilder du gjerne vil dele med verden, vil jeg gjerne ha kontakt med deg ![]() Mer info kommer etter hvert. Edit: vet ikke om jeg plasserte denne topicen riktig, men regner med at den ikke står i veien
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
|
Nettsiden er nå oppe og går! Til nå ligger det info om terrapiner der, men jeg vil kontinuerlig oppdatere nettstedet med flere artikler
Håper dere finner nytte i siden etter hvert som den blir mer innholdsrik!
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Akershus
Alder: 23
|
Jeg syns den ser veldig fin ut!
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Takk for det
![]() La ut en ny artikkel idag: http://www.skilpadder.net/andre_sumpskilpadder.html Denne omhandler sumpskilpadder som ikke er vanlige å holde i Norge, men som er utbredt i ulik grad flere andre steder i verden. Denne går ikke inn på dyr i fangenskap, men skal fungere som et "oppslagsverk" på disse dyrene
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
Sted: Østfold
Alder: 15
Meldinger: 280
|
Har lagt til sida i favoritter
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Hordaland
Alder: 31
|
Nice, få litt mer vitenskap inn i de norske folk
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Tusen takk for positve tilbakemeldinger! Er i gang med 2-3 artikkler til, og minst en blir nok ferdig i kveld. (Jeg må gjøre tre ting om gangen for å beholde konsentrasjonen
)
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
I fare for at folk blir lei av mine oppdateringer - Har lagt ut ny artikkel i kveld! Denne omhandler snappskilpadder i fangenskap, og jeg har blitt litt forelsket i denne skilpadden mens jeg har lest meg opp på den
Snappskilpadde - Skilpadder.net
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Skilpadder i hus! | eLx | Skilpadder | 23 | 09-02-2011 00:16 |