| Media Reptiler omtalt i media. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
Så tilfeldigvis en link på msn.no som het: "når dyr dreper" og måtte jo titte, men da jeg kom til side 4 må jeg si jeg følte meg en smule fornærmet..
Mark Voegel: Drept av edderkopp - Når dyr dreper "Du er ganske skrudd i skallen dersom du frivillig velger å ha en giftig edderkopp hjemme i leiligheten din som kjæledyr. "
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 660
|
Å herreguuuuud!!! Det der,er noe av den mest usannsynlige,dumdristige,patetiske,tragiske,teites te osv osv uttalesen jeg NOEN gang har hørt!.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 660
|
Hele artikkelen altså.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2010
Sted: Horten
|
Kan ikke svare for alle andre men her i gården er det en smal potensiell liten mulighet at det stemmer ganske godt...
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Nå syns jeg igrunn ingen av de artikklene innenfor temaet er spesielt godt skrevet. Virker som det er skrevet av en fjortis.
Men altså.. vi som deler huset vårt med slanger og øgler og edderkopper har jo kanskje et snev av galskap innabords. De gale har det godt!
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
Det er jo generelt galskap å ha rovdyr som kjæledyr, men synes alikevel at det var stygt å legge en slik kommentar på det å ha edderkoppdyr som kjæledyr... Har blitt mer skada av å ha hatt katte enn edderkopper for å si det sånn!
Edit: Ok.... kanskje et snev av galskap, men jeg er ikke skrudd i skallen!
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Hedmark
Alder: 28
|
Sitat:
Nåååh... vet nå ikke helt jeg... ![]() Neida. "Skrudd i skallen" er vel igrunn feil uttrykk på oss leddyr- og herptil-elskere. "Litt utenom det vanlige" er vel kanskje mer passende?
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Utenfor Haugesund.
Alder: 30
|
Jeg vil tro at for de fleste av oss handler det om en dyp fascinasjon for naturen og dyrelivet som finnes der.
For min del handler det mye om å studere atferd og få et innblikk i hva slags egenskaper og evolusjonære triks dyrene benytter seg av for å klare seg i naturen. Taranteller har sine unike overlevelsesstrategier og sin unike atferd, som for veldig mange er spennende å studere på nært hold. For min del gjelder dette også for slanger, øgler, og egentlig alle andre skapninger i naturen også. Det er utrolig mange fascinerende tilpassninger til de ulike miljøene i verden, og når det gjelder herptiler og edderkoppdyr så er naturlig atferd mulig å oppleve, også i et godt tilpasset terrarium. For meg handler det om en større forståelse av dyreatferd, evolusjon, overlevelsesstrategier og en dyp beundring for naturen og dyrelivet som finnes der. Det er utrolig givende å studere noe så ekte og uberørt som feks eddekoppdyrenes naturlige atferd, utviklet gjennom millioner av år. Det er ikke alt man kan lese seg til. Det er ikke "skrudd", det er utrolig givende.
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
Sted: Østfold
Alder: 15
Meldinger: 280
|
Sitat: