"

Reptilfreaks.no > Ut i verden > Media Hold av edderkopper - skrudd i skallen

Media Reptiler omtalt i media.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 06-01-2011, 08:59   #1
Reptilfreak

lompah sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
Meldinger: 1,728
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard Hold av edderkopper - skrudd i skallen

Så tilfeldigvis en link på msn.no som het: "når dyr dreper" og måtte jo titte, men da jeg kom til side 4 må jeg si jeg følte meg en smule fornærmet..

Mark Voegel: Drept av edderkopp - Når dyr dreper

"Du er ganske skrudd i skallen dersom du frivillig velger å ha en giftig edderkopp hjemme i leiligheten din som kjæledyr. "

Svar med sitat
Gammel 06-01-2011, 09:50   #2
Reptilfreak

Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 660
Standard

Å herreguuuuud!!! Det der,er noe av den mest usannsynlige,dumdristige,patetiske,tragiske,teites te osv osv uttalesen jeg NOEN gang har hørt!.
ederlezi er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 06-01-2011, 09:50   #3
Reptilfreak

Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 660
Standard

Hele artikkelen altså.
ederlezi er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 06-01-2011, 10:30   #4
Reptilfreak

lompah sin avatar

Standard

Jah... man blir lettere fornærmet hvertfall
Svar med sitat
Gammel 06-01-2011, 11:21   #5
Reptilfreak

Mori sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Sted: Horten
Meldinger: 374
Standard

Kan ikke svare for alle andre men her i gården er det en smal potensiell liten mulighet at det stemmer ganske godt...

"Only a biker truly understands why a dog sticks it's head out of the window of a moving car."

Mori er offline  
Svar med sitat
Gammel 06-01-2011, 12:15   #6
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,726
Blog Entries: 12
Standard

Nå syns jeg igrunn ingen av de artikklene innenfor temaet er spesielt godt skrevet. Virker som det er skrevet av en fjortis.

Men altså.. vi som deler huset vårt med slanger og øgler og edderkopper har jo kanskje et snev av galskap innabords. De gale har det godt!

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er offline  
Svar med sitat
Gammel 06-01-2011, 12:46   #7
Reptilfreak

lompah sin avatar

Standard

Det er jo generelt galskap å ha rovdyr som kjæledyr, men synes alikevel at det var stygt å legge en slik kommentar på det å ha edderkoppdyr som kjæledyr... Har blitt mer skada av å ha hatt katte enn edderkopper for å si det sånn!

Edit: Ok.... kanskje et snev av galskap, men jeg er ikke skrudd i skallen!
Svar med sitat
Gammel 06-01-2011, 13:53   #8
Reptilfreak

Devilizer sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Hedmark
Alder: 28
Meldinger: 1,155
Blog Entries: 4
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av lompah Vis post

Edit: Ok.... kanskje et snev av galskap, men jeg er ikke skrudd i skallen!

Nåååh... vet nå ikke helt jeg...
Neida.

"Skrudd i skallen" er vel igrunn feil uttrykk på oss leddyr- og herptil-elskere. "Litt utenom det vanlige" er vel kanskje mer passende?

Poecilotheria-fan!
Devilizer er offline  
Svar med sitat
Gammel 06-01-2011, 14:04   #9
Reptilfreak

Martink sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Utenfor Haugesund.
Alder: 30
Meldinger: 899
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (8)
Standard

Jeg vil tro at for de fleste av oss handler det om en dyp fascinasjon for naturen og dyrelivet som finnes der.
For min del handler det mye om å studere atferd og få et innblikk i hva slags egenskaper og evolusjonære triks dyrene benytter seg av for å klare seg i naturen.
Taranteller har sine unike overlevelsesstrategier og sin unike atferd, som for veldig mange er spennende å studere på nært hold.

For min del gjelder dette også for slanger, øgler, og egentlig alle andre skapninger i naturen også. Det er utrolig mange fascinerende tilpassninger til de ulike miljøene i verden, og når det gjelder herptiler og edderkoppdyr så er naturlig atferd mulig å oppleve, også i et godt tilpasset terrarium.

For meg handler det om en større forståelse av dyreatferd, evolusjon, overlevelsesstrategier og en dyp beundring for naturen og dyrelivet som finnes der.
Det er utrolig givende å studere noe så ekte og uberørt som feks eddekoppdyrenes naturlige atferd, utviklet gjennom millioner av år.
Det er ikke alt man kan lese seg til.

Det er ikke "skrudd", det er utrolig givende.
Martink er online nå  
Svar med sitat
Gammel 06-01-2011, 19:42   #10
Reptilfreak

Medlem siden: Jun 2010
Sted: Østfold
Alder: 15
Meldinger: 280
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Martink Vis post
Jeg vil tro at for de fleste av oss handler det om en dyp fascinasjon for naturen og dyrelivet som finnes der.
For min del handler det mye om å studere atferd og få et innblikk i hva slags egenskaper og evolusjonære triks dyrene benytter seg av for å klare seg i naturen.
Taranteller har sine unike overlevelsesstrategier og sin unike atferd, som for veldig mange er spennende å studere på nært hold.

For min del gjelder dette også for slanger, øgler, og egentlig alle andre skapninger i naturen også. Det er utrolig mange fascinerende tilpassninger til de ulike miljøene i verden, og når det gjelder herptiler og edderkoppdyr så er naturlig atferd mulig å oppleve, også i et godt tilpasset terrarium.

For meg handler det om en større forståelse av dyreatferd, evolusjon, overlevelsesstrategier og en dyp beundring for naturen og dyrelivet som finnes der.
Det er utrolig givende å studere noe så ekte og uberørt som feks eddekoppdyrenes naturlige atferd, utviklet gjennom millioner av år.
Det er ikke alt man kan lese seg til.

Det er ikke "skrudd", det er utrolig givende.
Fin kommentar jeg er helt enig
skilpaddgutten er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Edderkopper som biter raymonddh Ekte edderkopper 6 14-08-2009 19:00
lysende edderkopper ? duefjes Ekte edderkopper 13 16-12-2008 13:42
spørsmål ang edderkopper. swerty Taranteller 17 21-02-2007 13:09
Norske edderkopper Kristian262 Ekte edderkopper 1 17-01-2007 20:36
Eksperiment på edderkopper. Halgeir Småprat 11 06-01-2007 20:55

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 23:13.