"

Reptilfreaks.no > Ut i verden > Media Enda en uviss skjebne i påvente av MT

Media Reptiler omtalt i media.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 29-10-2010, 15:17   #1
Reptilfreak

Mori sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Sted: Horten
Meldinger: 374
Standard Enda en uviss skjebne i påvente av MT

Mann hadde boaslange i leiligheten | www.nordlys.no

"Only a biker truly understands why a dog sticks it's head out of the window of a moving car."

Mori er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 29-10-2010, 15:22   #2
Reptilfreak

allan sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 2,047
Blog Entries: 5
Standard

Artig å se en politimann med en slange på armen
allan er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 29-10-2010, 15:29   #3
Reptilfreak

Kraissy144 sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Ålgård, Rogaland.
Alder: 21
Meldinger: 500
Standard

Det er ikke lov å ha en slik slange i Norge i følge matloven. I tillegg til at slangen kan være farlig, er dyrevelferd grunnen.

Gleder meg til artikkelen om katten som kan være farlig

Strafferammen for å eie en boaslange er bøter eller fengsel inntil ett år. Mannen som eide denne slangen må også svare for flere andre forhold, blant annet brudd på narkotikalovgivningen.

Strafferammen for å ha narkotika er bøter eller fengsel inntil ett år. Mannen som hadde dette stoffet må også svare for flere andre forhold, blant annet brudd på dyrevernloven da det ble funnet en Kongeboa i leiligheten. Den hadde vært mer passende...
Svar med sitat
Gammel 29-10-2010, 16:07   #4
Reptilfreak

Mori sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av allan Vis post
Artig å se en politimann med en slange på armen
Mmm.. Så ut som han likte det også..

Sitat:
Opprinnelig postet av Kraissy144 Vis post
Strafferammen for å ha narkotika er bøter eller fengsel inntil ett år. Mannen som hadde dette stoffet må også svare for flere andre forhold, blant annet brudd på dyrevernloven da det ble funnet en Kongeboa i leiligheten. Den hadde vært mer passende...
Jeg "lånte" denne i min kommentar til artikkelen..

"Only a biker truly understands why a dog sticks it's head out of the window of a moving car."

Mori er offline  
Svar med sitat
Gammel 29-10-2010, 16:31   #5
Reptilfreak

Kraissy144 sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Ålgård, Rogaland.
Alder: 21
Meldinger: 500
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Mori Vis post
Jeg "lånte" denne i min kommentar til artikkelen..
Liker
Svar med sitat
Gammel 29-10-2010, 17:40   #6
Reptilfreak

Martink sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Utenfor Haugesund.
Alder: 30
Meldinger: 899
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (8)
Standard

Jeg er nysgjerrig på hva slags kompetanse politioverbetjent hos Målselv lensmannskontor, Katrine Grimnes, har på herptiler siden hun kan hevde at det er mye jobb å gi en boa constrictor optimale leveforhold?
Jeg lurer også på hvem som har uttalt at en boa c kan være farlig? Farlig for mus ja..

Hent et plaster, så er konsekvensene av en sint boa c på denne størrelsen ordnet opp i..
Martink er offline  
Svar med sitat
Gammel 29-10-2010, 17:47   #7
Reptilfreak

Mori sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Martink Vis post
Jeg er nysgjerrig på hva slags kompetanse politioverbetjent hos Målselv lensmannskontor, Katrine Grimnes, har på herptiler siden hun kan hevde at det er mye jobb å gi en boa constrictor optimale leveforhold?
Jeg lurer også på hvem som har uttalt at en boa c kan være farlig? Farlig for mus ja..

Hent et plaster, så er konsekvensene av en sint boa c på denne størrelsen ordnet opp i..
Var inne på tanken å kommentere dette åsså, men var ligg for sein slik at muligheten til å redigere var over..
Giddet ikke å legge inn ny kommentar bare for det..

Edit: Men der hadde du gjort jobben..

Sist endret av Mori; 29-10-2010 kl 17:55.
Mori er offline  
Svar med sitat
Gammel 29-10-2010, 19:03   #8
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,726
Blog Entries: 12
Standard

Er jo bare mongotroll som kommenterer på slike artikler, de aner jo ikke hva de snakker om.

Er dessverre mange beslag om dagen, flesteparten kommer ikke i avisen engang. Det er trist. Folk må bli flinkere på å bare holde kjeft om dyra sine, og holde seg unna narko!!

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er offline  
Svar med sitat
Gammel 29-10-2010, 19:07   #9
Reptilfreak

Mori sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av CamStatic Vis post
Er jo bare mongotroll som kommenterer på slike artikler, de aner jo ikke hva de snakker om.

Er dessverre mange beslag om dagen, flesteparten kommer ikke i avisen engang. Det er trist. Folk må bli flinkere på å bare holde kjeft om dyra sine, og holde seg unna narko!!
Er det nå jeg (som kommentator #1) skal si "Takk for den ja"..

Mori er offline  
Svar med sitat
Gammel 29-10-2010, 20:45   #10
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,726
Blog Entries: 12
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Mori Vis post
Er det nå jeg (som kommentator #1) skal si "Takk for den ja"..
Vel.. hvis du er en av de korttenkte som babler ut om dyra dine til feil folk, så svarer jeg "bare hyggelig"...

Truth is, det er faktisk "hardt" å bli tatt med ulovlige dyr som man har i stua si. Majoriteten som blir tatt, har enten snakket til feil mennesker eller har drevet med andre ulovlige ting på siden, eventuelt hatt en frittgående grønn iguan som har solet seg i vinduskarmen i Oslo Sentrum.
Og så finnes det en og annen freak-case scenario hvor man bare rett og slett har ekstremt uflaks.. men det må mye uflaks til. Eventuelt om man har småbarn som har plapret ut i barnehagen om dyra hjemme.

Jeg tror det er mange som begynner å ta litt lett på at det er ulovlige dyr vi har fordi det er mye snakk om lovendring. Og det er da det blir farlig. Hold lav profil, og man er som oftest safe.

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Enda en leopardgekko? Hignoria Leopardgekkoer og andre Eublepharis 12 22-08-2009 08:57
enda en skolopender hewlet Myriapoder 7 06-10-2008 21:52
For en skjebne korse Småprat 2 31-08-2007 10:07
enda en nybegynder energic Taranteller 7 12-06-2005 14:05

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 23:08.