| Media Reptiler omtalt i media. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2010
Sted: Horten
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Ålgård, Rogaland.
Alder: 21
|
Det er ikke lov å ha en slik slange i Norge i følge matloven. I tillegg til at slangen kan være farlig, er dyrevelferd grunnen.
Gleder meg til artikkelen om katten som kan være farlig ![]() Strafferammen for å eie en boaslange er bøter eller fengsel inntil ett år. Mannen som eide denne slangen må også svare for flere andre forhold, blant annet brudd på narkotikalovgivningen. Strafferammen for å ha narkotika er bøter eller fengsel inntil ett år. Mannen som hadde dette stoffet må også svare for flere andre forhold, blant annet brudd på dyrevernloven da det ble funnet en Kongeboa i leiligheten. Den hadde vært mer passende...
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
|
Mmm.. Så ut som han likte det også..
![]() Sitat:
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Ålgård, Rogaland.
Alder: 21
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Utenfor Haugesund.
Alder: 30
|
Jeg er nysgjerrig på hva slags kompetanse politioverbetjent hos Målselv lensmannskontor, Katrine Grimnes, har på herptiler siden hun kan hevde at det er mye jobb å gi en boa constrictor optimale leveforhold?
Jeg lurer også på hvem som har uttalt at en boa c kan være farlig? Farlig for mus ja.. Hent et plaster, så er konsekvensene av en sint boa c på denne størrelsen ordnet opp i..
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Giddet ikke å legge inn ny kommentar bare for det.. ![]() Edit: Men der hadde du gjort jobben..
Móri Norsk Interesseforening for Hobbydyr "Only a biker truly understands why a dog sticks it's head out of the window of a moving car." Sist endret av Mori; 29-10-2010 kl 17:55. |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Er jo bare mongotroll som kommenterer på slike artikler, de aner jo ikke hva de snakker om.
Er dessverre mange beslag om dagen, flesteparten kommer ikke i avisen engang. Det er trist. Folk må bli flinkere på å bare holde kjeft om dyra sine, og holde seg unna narko!!
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Vel.. hvis du er en av de korttenkte som babler ut om dyra dine til feil folk, så svarer jeg "bare hyggelig"...
Truth is, det er faktisk "hardt" å bli tatt med ulovlige dyr som man har i stua si. Majoriteten som blir tatt, har enten snakket til feil mennesker eller har drevet med andre ulovlige ting på siden, eventuelt hatt en frittgående grønn iguan som har solet seg i vinduskarmen i Oslo Sentrum. Og så finnes det en og annen freak-case scenario hvor man bare rett og slett har ekstremt uflaks.. men det må mye uflaks til. Eventuelt om man har småbarn som har plapret ut i barnehagen om dyra hjemme. Jeg tror det er mange som begynner å ta litt lett på at det er ulovlige dyr vi har fordi det er mye snakk om lovendring. Og det er da det blir farlig. Hold lav profil, og man er som oftest safe.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Enda en leopardgekko? | Hignoria | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 12 | 22-08-2009 08:57 |
| enda en skolopender | hewlet | Myriapoder | 7 | 06-10-2008 21:52 |
| For en skjebne | korse | Småprat | 2 | 31-08-2007 10:07 |
| enda en nybegynder | energic | Taranteller | 7 | 12-06-2005 14:05 |