| Media Reptiler omtalt i media. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
|
Valgte krokodillen «Johnny» fremfor ektemannen - Siste - VGTV
Hmm... Så ikke helt sikret ut de rommene dyra var i.
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Syns det der virket ganske sjukt, jeg.. hva gjør hun når de er 4-5 meter lange? Syns ikke dama virket helt riktig klok..
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Øst-Norge, Oslo
|
Dama er jo litt sprø, når hun velger å ha en saltvannskrokosille i garasjen.. Og stakkars katt, den er vel middag før noen rekker å si kattemat..
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Utenfor Haugesund.
Alder: 30
|
"An adult male saltwater crocodile's weight is 600 to 1,000 kilograms (1,300–2,200 lb) and length is normally 4.1 to 5.5 metres (13–18 ft), though mature males can be 6 metres (20 ft) or more and weigh 1,300 kilograms (2,900 lb) or larger."
![]()
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Akershus
Alder: 23
|
Enig i at dette ikke så helt safe ut..
Men hadde min kjære bedt meg om å velge mellom han og dyra hadde han pent måtte begynt å pakke
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 660
|
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
|
Sitat:
![]() Dyra hadde jo alt for liten plass, et badekar til en krokodille?! Og det lille bassenget til den svære saltvannskrokkisen (som forøvrig så ut til og klare å hoppe ut og bite henne uten problem), har de ikke noe regler mot slik i Australia? ![]() Tipper den katten ikke holder ut lenge hvis krokodillen går i samme huset der katten er..
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: Oslo
|
Victoria er en av få stater i Australia som tillater privat krokodille hold, dessverre. Har man plassen, økonomien og kunnskapen inne så kan man gi den Australske ferksvannskrokodillen et nogenlunde godt hjem, men min konklusjon etter og ha studert de i det ville å jobbet med de i fangenskap, er at de så absolutt ikke egner seg som noe "kjæledyr". Men og i det hele tatt vurdere og dra en saltvannskrokodille i hus, er fullstendig galskap. Denne dama, stiller ikke til noen av overnevnte kriterier, utifra det man ser på videon, og jeg stiller spørsmål ved og håper virkelig myndighetene har gått inn å handlet i dette forkastelige dyreholdet.
Må legge til at ferskvannskrokodiller er utrolig vakre skapninger, og at de som ønsker og bli bedre kjent med disse dyrene heller bør oppsøke de i naturen. Ferskvannskrokodiller lever i de fleste områder adskilt fra saltvanns krokodiller, og er en krokodille art man faktisk kan svømme med mer en, en gang. |
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: Oslo
|
Sitat:
Nei, det er helt feil. De lever i det ville på mykt terreng nær vann. Og tro det eller ei, krokodiller har ganske myk hud under "labbene" og buken, og burde ikke tvinges ut på asfalt som denne dama gjør. Men, kjenner jeg myndighetene i Australia rett så fikk hun nok et besøk fra rette instans etter at dette dyreholdet ble kjent. |
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Johnny Depp som kameleon! | Janka | Media | 33 | 06-03-2011 22:41 |
| Spis krokodillen før den spiser deg! | s9gl | Småprat | 15 | 19-07-2007 06:41 |
| krokodillen "ida" på nrk | straymond | Media | 3 | 24-04-2005 22:22 |