"

Reptilfreaks.no > Ut i verden > Media artikkel om skilpadder på dyrenett

Media Reptiler omtalt i media.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 19-06-2010, 13:12   #1
Reptilfreak

dragoon88 sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Sted: Akershus
Alder: 23
Meldinger: 625
Blog Entries: 1
Standard artikkel om skilpadder på dyrenett

Jeg leste gjennom en artikkel på dyrenett.no, og etter å ha lest mange lignende artikler nå så er det en ting som provoserer meg grenseløst.
Jeg tar et uttdrag fra artikkelen:
"Nå skal det altså kanskje bli mulig å kjøpe (ikke foreløpig!) og holde skilpadder og andre eksotiske skapninger her i landet, - det er en tragedie, ikke for alle som får ønsket sitt oppfylt, men for de stakkars dyrene. Det er ikke mange som vet hvordan slike dyr skal behandles, og gad vite hvor mange som bryr seg om å sette seg inn i det."
Ikke nok med at det store flertallav nordmenn har fordommer mot reptiler, men ser bare mer og mer at mange ikke tror vi klarer ta vare på dyra våre. Jeg vil nå påstå at majoriteten av de som skaffer seg reptiler, hvertfall slik som situasjonen er nå, setter seg godt inn i det med hold av dyret man skaffer seg. Hvorfor er vi i reptilmiljøet tydeligvis en sånn enkeltstående gruppe av mennesker som ikke "bryr seg med å sette seg inn i dyreholdet vårt"?

Vil også legge til dette avsnittet da det var noe artig:
"Skilpadder i fangenskap bør ikke legges i dvale. Risikoen for at de da dør er svært store. Dersom dvale er så ønskelig, hvorfor anskaffe seg dyret?? Før de kan gå i dvale må de være velfødde nok for uker uten mat, magene deres må tømmes helt slik at de ikke forgiftes, og stedet skal ligge må være kjølig nok til at dvale virkelig inntrer. Men glem det; du har skaffet deg dyret fordi du ville ha et levende kjæledyr, ikke et vesen som ikke rører på seg. Skilpadder fra tropiske strøk er ikke vant til å gå i dvale, og de andre trenger det ikke i en oppvarmet leilighet."

Kilde: Andre Artikler Dyrenett.no
Svar med sitat
Gammel 19-06-2010, 14:20   #2
Reptilfreak

Thor Håkonsen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
Meldinger: 2,142
Standard

Kan ikke Frogger/Carl eller noen skriveføre ta og snekre sammen ett tilsvar til dette - gjerne med ett aldri så lite trykk på alt misligholdet der ute av hunder, katter, hamstere, kaniner, akvariefisk, fugler osv...
Svar med sitat
Gammel 19-06-2010, 14:21   #3
Reptilfreak

jokke sin avatar

Sted: sørlandet:)
Meldinger: 113
Standard

tullete dyrenett mennesker!
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 20-06-2010, 03:04   #4
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 4,310
Blog Entries: 4
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Thor Håkonsen Vis post
Kan ikke Frogger/Carl eller noen skriveføre ta og snekre sammen ett tilsvar til dette - gjerne med ett aldri så lite trykk på alt misligholdet der ute av hunder, katter, hamstere, kaniner, akvariefisk, fugler osv...
Skal se om jeg ikke blir provosert nok i morgen til å sende de noen linjer..men jeg er ikke flink når det gjelder skilpadder, så kom gjerne med noen inspill på dette med dvale/ikke dvale..
Frogger er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 22-06-2010, 17:02   #5
Reptilfreak

ilder-lady sin avatar

Sted: Hordaland
Alder: 31
Meldinger: 653
Standard

Skildpadder som er født i fangenskap skal alldri legges i dvale.
Jeg har alldri turt å gjøre det med min godgutt.
Men er d noen som absolutt skal legge dem i dvale, så skal en reptil kyndig dyrlege godkjenne ønsket ditt.
ilder-lady er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Poecilotheria regalis - artikkel Viridovipera Tarantellfakta 0 12-09-2008 23:20
Artikkel på ABC-nyheter Thor Håkonsen Media 7 23-04-2008 09:50
Artikkel på dinside.no korse Småprat 6 11-12-2007 13:26
Hjelpt til artikkel. _Nagash_ Taranteller 9 31-08-2007 22:07
Artikkel kaos Taranteller 11 28-11-2006 21:14

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 19:17.