| Media Reptiler omtalt i media. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2008
Sted: Oslo
Alder: 23
|
Kunne vi ikke startet en facebookgruppe hvor vi systematisk tar for oss alle usannheter som dyrevernalliansen sprer om reptiler og reptileiere i norge? er så møkk lei at folk ikke ser hvor useriose disse folka er og tenker at dette er det minste vi kan gjøre for å ihverfall prøve å snu noen folks meninger om de. Tenkte noe lignende det brevet Frogger skrev til stavanger aftenblad etter de ga ut artikkelen "Reptiler lider i norge".
Syns folk dette er en bra plan eller? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Østfold
Alder: 21
|
høres ikke ut som en altfor dum ide det. Folk flest vet jo ikke hva dyrevernsalliansen driver med
...litt info til folket er aldri dumt !
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
nei jeg jo selv venner som er venner med dyrevernalliansen på facebook, fordi de tror de driver med dyrevern som jo selvfølgelig er bra. men hadde folk visst hvordan de får "faktaen" de begrunner sine uttaleser med så hadde de kanskje mistet litt styrke.
hver gang de sier noe negativt om reptiler og deres eiere i media så føler jeg meg spyttet på, og det virker som om folk her inne er redde for å si noe dumt eller feil og derfor ikke tør å si noe i det hele tatt. Istedenfor å overlate kampen mot reptilforbudet til NHF og diverse andre så kan vi gjøre små ting som dette som alle kan bli med på. lage en gruppe, og sende invites til alle på vennelisten. hvis mange gjør dette vil det ganske fort bli ganske mange som KANSKJE ser dyrevernalliansen i et annent lys. og siden disse er våre "hovedmotstandere" for tiden så kan vi starte med de. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Uansett hvor mye jeg misliker Dyrevernalliansen og liknende fanatiske dyrevernere, så er jeg faktisk en smule i tvil om akkurat dette.
Hvis saken presenteres saklig og etter fakta - kjør på. Hvis det bare er masse synsing og drittslenging, så er det bedre å la være.
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Molde
Alder: 19
|
ser ingen grunn til å IKKE gjøre dette så lenge alle påstander er basert på fakta, og gjerne med pålitelige kilder også. Har lest litt på dyrevernalliansen sine sider, og jeg mener det er viktig å påpeke at de faktisk gjør veldig mye viktig arbeid!
Å kalle gruppen for "Anti-dyrevernalliansen" har jeg litt mindre tro på, da det tror det kan bli vanskelig å bli tatt seriøst om man går imot hele organisasjonen. |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2008
Sted: Buskerud
|
Jeg har bare hørt om dyrevernalliansen i forbindelse med reptiler, og i den forstand slenger de bare sprøyt..
Begrunnelsen som tilsier at reptileiere er kriminelle e.l er bare på trynet. I f.eks. USA har ALLE slags mennesker reptiler/ og,eller amfibier. Alt fra barnefamilier til enslige damer som vil ha selskap av en liten krabat. Dyrevernalliansens begrunnelser er basert på -Bibelen. . -Skrekkhistorier (oppdiktede..) -Og all slags andre urettferdigheter. Jeg syns de motstrider sitt eget budskap om dyrs velferd i å la reptiler dø pga. folk som er redd for å ta dyret til veterinæren Dyrevernalliansen har for meg klart å sette seg selv i veldig dårlig lys. Jeg vil gjerne bli medlem av gruppen. ![]() Og for å avslutte; De har ingen erfaring/viten tilstede. Mvh ,Mr Matsy
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Det er flott at flere slenger seg på her! Hvis noen har lyst til å komme med flere innspill eller skrive noen avsnitt de vil ha med i gruppen så kan de legge det ut i tråden eller sende til meg på pm. Hvis noen skal komme med påstander så er det viktig at vi har genuine kilder å vise til.
Kanskje også noen "søte" reptilbilder? disse må evt. de som kommer med de ha alle rettigheter til å samtykke at jeg får lov til å bruke de. Stå på folkens! |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Og for å få igang kamphumøret til folk igjen kan dere jo lese dette: Dyrevernalliansen | Slanger som nabo? Reptiler kan bli tillatt
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|