"

Reptilfreaks.no > Ut i verden > Media Forslag: Utarbeide brosjyrer

Media Reptiler omtalt i media.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 26-05-2010, 21:05   #1
Reptilfreak

Gregoris sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Sted: Molde
Alder: 19
Meldinger: 466
Standard Forslag: Utarbeide brosjyrer

Nå som reptilsaken sakte men sikkert nermer seg en konklusjon, mener jeg det er viktigere enn noen gang å få ut informasjon om hva reptiler egentlig er til folket. Selv om det i bunn og grunn er opp til politikerne å bestemme om vi skal få lov til å holde reptiler i norske hjem, så kan det vel ikke skade å få ut informasjon til folket?

Jeg ser for meg en vanlig 4-siders brosjyrer (inkl. front og bakside), med informasjon om de mest vanlige reptilene å holde i fangenskap, og gjerne litt morsom fakta som kan stille reptiler i et litt bedre lys enn de står i idag.

Man merker fort at det er mange som er flinke å skrive her på forumet, og mange som sitter på massevis av flotte bilder! Om vi kombinerer dette med noen som kan noe om grafisk utforming, så kunne vi fått til flere flotte brosjyrer, som hvert enkelt medlem kan printe ut om man vil!

Høres dette ut som en god idé?
Gregoris er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 26-05-2010, 21:12   #2
Reptilfreak

Meldinger: 660
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Gregoris Vis post
Nå som reptilsaken sakte men sikkert nermer seg en konklusjon, mener jeg det er viktigere enn noen gang å få ut informasjon om hva reptiler egentlig er til folket. Selv om det i bunn og grunn er opp til politikerne å bestemme om vi skal få lov til å holde reptiler i norske hjem, så kan det vel ikke skade å få ut informasjon til folket?

Jeg ser for meg en vanlig 4-siders brosjyrer (inkl. front og bakside), med informasjon om de mest vanlige reptilene å holde i fangenskap, og gjerne litt morsom fakta som kan stille reptiler i et litt bedre lys enn de står i idag.

Man merker fort at det er mange som er flinke å skrive her på forumet, og mange som sitter på massevis av flotte bilder! Om vi kombinerer dette med noen som kan noe om grafisk utforming, så kunne vi fått til flere flotte brosjyrer, som hvert enkelt medlem kan printe ut om man vil!

Høres dette ut som en god idé?
Dette høres ut som en knall ide! Om noen her inne klarer å sette sammen en slik brosjyre osv,melder jeg meg gjerne til å dele ut i trondheim
ederlezi er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 26-05-2010, 21:39   #3
Reptilfreak

bendick2112 sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 2,233
Standard

Utrolig bra ide! Og kunne printe opp disse i tusentall og legge i bunker i alle norges dyrebutikker kunne gjort alt mye bedre, spesielt vis det sto grunnleggende fakta om åssen man skal holde de reptilene som eventuelt blir lovlige, kansje dyrebutikkene også klarer å følge det..!
Svar med sitat
Gammel 26-05-2010, 22:15   #4
Reptilfreak

alfaromeogirl sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Sted: Øst-Norge, Oslo
Alder: 21
Meldinger: 770
Blog Entries: 2
Standard

Typ A4 som er brettet? Det er det enkleste mtp printer og utskrift. Jeg har ingen problemer med å hjelpe til, er det vi har gjort de siste 3 årene på skolen ^^, Men det er sikkert noen her inne som er grafiske designere av yrke eller noe liknende..? Hadde vært lettest om man hadde lastet opp bilder til denne tråden som man villig lot andre bruke til dette formålet, da det blir slit å lete rundt over alt på forumet etter bilder folk kanskje ikke er keene på å låne ut.
Svar med sitat
Gammel 26-05-2010, 22:18   #5
Reptilfreak

Gregoris sin avatar

Standard

Tenkte noe sånt som et brettet A4 ark ja. Kan bidra på den grafiske utformingen selv da jeg har gått media i et par år nå, og burde klare å få til noe någen lunde
Gregoris er offline  
Svar med sitat
Gammel 26-05-2010, 22:28   #6
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,725
Blog Entries: 12
Standard

Absolutt, jeg stiller meg mer enn gjerne villig til å hjelpe til med bilder og/eller tekst. (men jeg vil ikke sitte alene med det.. )

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er online nå  
Svar med sitat
Gammel 26-05-2010, 23:59   #7
Reptilfreak

Medlem siden: Sep 2008
Meldinger: 106
Standard

Hvem stiller med penger?

http://www.vistaprint.no/brosjyrer.a...p%3b+Marketing

Are, kjøpte 10.000stk for rundt 7000kr og det er så billig at man nesten ikke skjønner det engang!

(ps ikke tenk på NHF kontigent pengene, etter at vi har begynt å trykke opp slettsnoken så er den kassen ganske mager)

Jobben med å lage selve brosjyren er det minste problemet, penger er det "vanskelige".
variegatae er offline  
Svar med sitat
Gammel 27-05-2010, 00:06   #8
Reptilfreak

Medlem siden: Oct 2008
Sted: buskerud
Meldinger: 392
Standard

Tror det skal godt gjøres å få all den innfoen inn i en så liten brosjyre, men liker helt klart idèn
Det blir også utarbeidet fakta-ark for hele pos-listen, klipper å limer litt fra denne tråden:

Repti.net / Reptile forum / Hva kan vi gjøre i fellesskap for ny lov?

"faktaark om artene på pos.listen er allerede underveis, men dette tar tid. Jeg har engasjert et par stykker som skal hjelpe til, da dette er en jobb som må fordeles. Og ingen av oss har inngående kunnskaper om alle artene.. Jeg har ikke den fulle oversikten over hvordan artene er fordelt på de jeg allerede har engasjert. Men om noen har lyst å skrive om en spesiell art, kan jeg sjekke om de som allerede har satt igang skriver om denne arten - hvis ikke er det jo fritt fram.. Litt dumt om to stykker gjør samme jobben tenker jeg.. Det er forøvrig laget en mal på hvordan et slikt care sheet skal se ut og inneholde (takket være Gibbs) - såå, om noen føler seg kallet, ikke nøl med å ta kontakt..

Faktaarkene vil legges ut på en ny norsk reptilside, når tiden er inne..

Lagt inn av Carl kanibal (carl) - 2010-01-27"

Det beste haddo jo vert et samarbeid med de som driver med dette slik at den innfoen som gis ut er i samsvar med hverandre?
evak er offline  
Svar med sitat
Gammel 27-05-2010, 08:05   #9
Reptilfreak

Gregoris sin avatar

Standard

Jeg tenkte ikke på noen veldig utfyllende brosjyrer med all informasjon om hvordan holde dyret. Tenkte mer på brosjyrer med litt generell informasjon, kanskje en side info og en med litt bilder på for at folk skal forelske seg i dyra. Avslutte med en henvisning til reptilfreaks.no hvor folk kan lese mer utfyllende faktaark.

Tenkte at vi kunne ha en brosjyre for Øgler, en for skilpadder, en for slanger og en for amfibier, og kanskje til og med fôrdyr?

Ang. finansiering, så tenkte jeg ikke noen nasa-kvalitet brosjyrer, men en brosjyre hvert enkelt medlem av reptilfreaks.no kan printe ut og brette om de vil. Ekte norsk dugnadsånd! Med mindre noen kan skaffe til veie noen tusen til brosjyrer, så ser jeg på det som den beste løsningen.

Innhold i brosjyrene:
Kort om dyret generelt; hvor de kommer fra, hva de spiser, spesielle kjennetegn o.l
Litt om holdet; Spisevaner, terrariekrav, lys, varme osv...

Andre ting?
Gregoris er offline  
Svar med sitat
Gammel 27-05-2010, 14:27   #10
Reptilfreak

alfaromeogirl sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Sted: Øst-Norge, Oslo
Alder: 21
Meldinger: 770
Blog Entries: 2
Standard

Tror oså det er lurt, vanlige brosjyrer i A4 str. som man kan printe selv hjemme og brette enten man har multiskriver eller verdens dyreste fortoprinter ^^ Men ville kanskje heller satset på _en_ brosjyre med litt info om reptiler generelt + kanskje nettadresser til NHF og kanskje RF? Tror det blir litt mye stress med en brosjyre om hver minste ting, det viktigste er tross alt at man gjør folk interessert og gir dem lyst til å finne ut mer
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Forslag til dyr? Duckslayer Utstyr 10 03-10-2006 13:53

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 19:17.