"

Reptilfreaks.no > Ut i verden > Media Burmesisk pyton slakting

Media Reptiler omtalt i media.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 17-03-2010, 02:32   #1
Reptilfreak

Kriss sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 167
Standard Burmesisk pyton slakting

Her hjemme spiser rev terrariedyr på rømmen, i Florida foregår det noe anderledes når tidligere kjæledyr har invadert og formert seg i deler av staten.

Pythons in Florida: Hunters tracking pythons in the Everglades can bring their catch to a processing facility in Hallandale Beach where they will be paid $5 a foot - South Florida Sun-Sentinel.com
Kriss er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 17-03-2010, 06:52   #2
Caffeinism
Admin

_Nagash_ sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
Meldinger: 5,364
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Sitat:
Although the state recommends against consuming meat from pythons taken from the Everglades because of mercury, Wood says he's not worried. He doesn't plan to sell it but will serve it to family and friends
Ja, de er det jo ikke så farlig med tydeligvis
Svar med sitat
Gammel 17-03-2010, 08:28   #3
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,725
Blog Entries: 12
Standard

Sært..
Er det virkelig så stramt med mat i området at de må spise kjøttet i tillegg?

Er litt blandede følelser når det kommer til pytonjakta der borte. Jeg forstår godt hvorfor det gjøres, men det er trist å se så mange dyr bøte med livet.

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er online nå  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 17-03-2010, 12:33   #4
Reptilfreak

Uromastyx22 sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Østlandet
Alder: 25
Meldinger: 170
Standard

Trist
Men der blir de da avlivet hvertfall..
Har sett sånne kosmetikkfilmer der de flår øgler, krokodiller og slanger levende, slik at fine folk får slangebelter og øglesko.. osv.
Det er grusomt det!!!!!!
Uromastyx22 er online nå  
Svar med sitat
Gammel 17-03-2010, 19:45   #5
Reptilfreak

Rawhin sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Hadeland, Oppland
Meldinger: 568
Unhappy uff og uff....

@Cam:
jeg har selv smakt slange. ikke noe jeg er stolt av, og ville ikke spist det hvis jeg visste hva det var. smakte serr som kylling, bortsett fra at det var skikkelig seigt og vanskelig å tygge. ingen spesiell opplevelse. skal aldri spise reptil igjen, ved mindre jeg må ><

@alle
tragisk... men om man ikke har noe sted å gjøre av stakkaren så er vel dette eneste mulighet. vi har ei hu-katte som stadig har unger, og siden det er så mye katt rundt omkring og folk ikke vil ha må vi selv ta knekken på dem... synd, men sånn er det.

veldig synd at det kan ta opptil en halvtime før dyret dør, men er det ikke sånn at mange skapninger går i sjokk sånn at de ikke kjenner noe?
Svar med sitat
Gammel 17-03-2010, 19:52   #6
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,725
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Rawhin Vis post
@Cam:
jeg har selv smakt slange. ikke noe jeg er stolt av, og ville ikke spist det hvis jeg visste hva det var. smakte serr som kylling, bortsett fra at det var skikkelig seigt og vanskelig å tygge. ingen spesiell opplevelse. skal aldri spise reptil igjen, ved mindre jeg må ><

Jeg har selv spist krokodille, og syns kjøttet likner mye på det du beskrev. Ikke noe jeg kommer til å spise mer av, men mest pga fordi jeg ikke likte kjøttet.

Er jo ingen skam i å spise slange selv om dyra kanskje står oss nærmest til hjertet.

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er online nå  
Svar med sitat
Gammel 17-03-2010, 19:54   #7
Reptilfreak

Rawhin sin avatar

Standard

hehe. sant, men vil av prinsipielle grunner ikke spise slange eller andre reptiler igjen på samme måte som jeg ikke vil spise bikkje hvis jeg drar til Asia, hvis jeg ikke må
Svar med sitat
Gammel 17-03-2010, 20:44   #8
Reptilfreak

Vol sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Sted: Bergen
Alder: 29
Meldinger: 300
Blog Entries: 8
Standard

For de som ikke har sett den. (er det lov med torrentlinker?)
Nature.S28E08.Invasion.of.the.Giant.Pythons.HDTV.X viD-DVSKY - [ www.torrentday.com ] › Nature.S28E08 › isoHunt › the BitTorrent & P2P search engine
Nature.S28E08.Invasion.of.the.Giant.Pythons

Det er ganske interessant. (om du er pytonnerd)

Rawhin : det kan ta en halvtime før dyret dør? Mener du etter de er født? Eller bruker du 30 min på å ta livet av en kattungene?

Jeg synest du ska sterilisere katta di, så slipper den å gå igjenom påkjenningene med å være gravid og føde!

mvh Vol
Svar med sitat
Gammel 17-03-2010, 20:47   #9
Reptilfreak

Rawhin sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Vol Vis post
Rawhin : det kan ta en halvtime før dyret dør? Mener du etter de er født? Eller bruker du 30 min på å ta livet av en kattungene?
Jeg synest du ska sterilisere katta di, så slipper den å gå igjenom påkjenningene med å være gravid og føde!
uttrykte meg vel litt uklart. følger med på flere ting på en gang, og da ender det sånn. Jeg tenkte på slangen. det sto på siden at det tok opptil en halvtime før slangen er helt rolig og død. vi gir kattungene et kraftig rapp i nakken med en vedkubbe, så dør de fort. bare et par krampetrekninger, men med knuste nakkevirvler så er det fort gjort.

jeg har mast på å få sterilisert katta lenge, men det er den sta faren min som ikke gjør noe med problemet. det er slitsomt på katta som nå sikkert har hatt 7-8 kull med 5-6 unger i hvert, men gamlingen hører ikke på noe av det jeg sier. sorry.

er motstander av at dyr skal lide, og hvis jeg må drepe, gjør jeg det så fort som praktisk mulig. jeg kvir meg til og med for å drepe insekter, så kaster heller insekter ut enn å drepe hvis jeg finner dem inne.

(har ingenting med slangen denne tråden handler om, men oops)
Svar med sitat
Gammel 17-03-2010, 21:16   #10
Reptilfreak

alfaromeogirl sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Sted: Øst-Norge, Oslo
Alder: 21
Meldinger: 770
Blog Entries: 2
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Rawhin Vis post
uttrykte meg vel litt uklart. følger med på flere ting på en gang, og da ender det sånn. Jeg tenkte på slangen. det sto på siden at det tok opptil en halvtime før slangen er helt rolig og død. vi gir kattungene et kraftig rapp i nakken med en vedkubbe, så dør de fort. bare et par krampetrekninger, men med knuste nakkevirvler så er det fort gjort.

jeg har mast på å få sterilisert katta lenge, men det er den sta faren min som ikke gjør noe med problemet. det er slitsomt på katta som nå sikkert har hatt 7-8 kull med 5-6 unger i hvert, men gamlingen hører ikke på noe av det jeg sier. sorry.

er motstander av at dyr skal lide, og hvis jeg må drepe, gjør jeg det så fort som praktisk mulig. jeg kvir meg til og med for å drepe insekter, så kaster heller insekter ut enn å drepe hvis jeg finner dem inne.

(har ingenting med slangen denne tråden handler om, men oops)
Sorry om dette blir for OT, men det kan ikke skrives noe slikt uten at jeg kan få spørre.. Du har gått til anskaffelse av en katt, men gidder ikke/vil ikke/har ikke råd til- å sterelisere den? Så du lar den gå ute og treffe hannkatter, bli drektig og tar livet av kattungene? Fy f.., det er det jævligste jeg har hørt på en stund.. En ting er å avlive dyr det er for mange av i naturen o.l. fordi populasjonen har økt dramatisk og uten at man har kunne gjøre noe med det, men når du frivillig og på eget ansvar har gått til anskaffelse av et husdyr, en katt- også oppfører du deg så uansvarlig?? Spiller ingen tolle hvor "fort" kattungene dør, det er bare så jævlig gjort at jeg blir helt målløs her jeg sitter..
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
pyton vs boa? dragoon88 Slanger 25 11-09-2009 08:05
Kongepyton Konge(!)pyton nemesis230ce Boa og pyton 30 06-06-2009 22:00
Konge Pyton Regius Boa og pyton 4 27-02-2008 15:28
glupsk pyton myraas Media 1 27-01-2007 18:41
grøvere pyton!! finna Småprat 1 17-10-2006 20:17

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 19:05.