| Media Reptiler omtalt i media. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: Oslo
|
Her hjemme spiser rev terrariedyr på rømmen, i Florida foregår det noe anderledes når tidligere kjæledyr har invadert og formert seg i deler av staten.
Pythons in Florida: Hunters tracking pythons in the Everglades can bring their catch to a processing facility in Hallandale Beach where they will be paid $5 a foot - South Florida Sun-Sentinel.com |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Sitat:
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Sært..
Er det virkelig så stramt med mat i området at de må spise kjøttet i tillegg? Er litt blandede følelser når det kommer til pytonjakta der borte. Jeg forstår godt hvorfor det gjøres, men det er trist å se så mange dyr bøte med livet.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Østlandet
Alder: 25
|
Trist
Men der blir de da avlivet hvertfall.. Har sett sånne kosmetikkfilmer der de flår øgler, krokodiller og slanger levende, slik at fine folk får slangebelter og øglesko.. osv. Det er grusomt det!!!!!! |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Hadeland, Oppland
|
@Cam:
jeg har selv smakt slange. ikke noe jeg er stolt av, og ville ikke spist det hvis jeg visste hva det var. smakte serr som kylling, bortsett fra at det var skikkelig seigt og vanskelig å tygge. ingen spesiell opplevelse. skal aldri spise reptil igjen, ved mindre jeg må >< @alle tragisk... men om man ikke har noe sted å gjøre av stakkaren så er vel dette eneste mulighet. vi har ei hu-katte som stadig har unger, og siden det er så mye katt rundt omkring og folk ikke vil ha må vi selv ta knekken på dem... synd, men sånn er det. veldig synd at det kan ta opptil en halvtime før dyret dør, men er det ikke sånn at mange skapninger går i sjokk sånn at de ikke kjenner noe?
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Sitat:
Jeg har selv spist krokodille, og syns kjøttet likner mye på det du beskrev. Ikke noe jeg kommer til å spise mer av, men mest pga fordi jeg ikke likte kjøttet. Er jo ingen skam i å spise slange selv om dyra kanskje står oss nærmest til hjertet.
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
hehe. sant, men vil av prinsipielle grunner ikke spise slange eller andre reptiler igjen
på samme måte som jeg ikke vil spise bikkje hvis jeg drar til Asia, hvis jeg ikke må
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: Bergen
Alder: 29
|
For de som ikke har sett den. (er det lov med torrentlinker?)
Nature.S28E08.Invasion.of.the.Giant.Pythons.HDTV.X viD-DVSKY - [ www.torrentday.com ] › Nature.S28E08 › isoHunt › the BitTorrent & P2P search engine Nature.S28E08.Invasion.of.the.Giant.Pythons Det er ganske interessant. (om du er pytonnerd)Rawhin : det kan ta en halvtime før dyret dør? Mener du etter de er født? Eller bruker du 30 min på å ta livet av en kattungene? Jeg synest du ska sterilisere katta di, så slipper den å gå igjenom påkjenningene med å være gravid og føde! mvh Vol
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
jeg har mast på å få sterilisert katta lenge, men det er den sta faren min som ikke gjør noe med problemet. det er slitsomt på katta som nå sikkert har hatt 7-8 kull med 5-6 unger i hvert, men gamlingen hører ikke på noe av det jeg sier. sorry. er motstander av at dyr skal lide, og hvis jeg må drepe, gjør jeg det så fort som praktisk mulig. jeg kvir meg til og med for å drepe insekter, så kaster heller insekter ut enn å drepe hvis jeg finner dem inne. (har ingenting med slangen denne tråden handler om, men oops)
|
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Øst-Norge, Oslo
Alder: 21
|
Sitat:
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| pyton vs boa? | dragoon88 | Slanger | 25 | 11-09-2009 08:05 |
| Kongepyton Konge(!)pyton | nemesis230ce | Boa og pyton | 30 | 06-06-2009 22:00 |
| Konge Pyton | Regius | Boa og pyton | 4 | 27-02-2008 15:28 |
| glupsk pyton | myraas | Media | 1 | 27-01-2007 18:41 |
| grøvere pyton!! | finna | Småprat | 1 | 17-10-2006 20:17 |