| Media Reptiler omtalt i media. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: Oslo
|
Dagbladet syntes tydeligvis ikke siste artikkel om taranteller var skremmende nok, så idag serverer de denne! Lurer på hva som kan komme i kjølvannet av disse sakene.
Ble lam av tarantella-bitt - nyheter - Dagbladet.no |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
|
Han var jo tydeligvis både uvitende og viste en total mangel for tarantellaens ve og vel.
Visste han ikke at tarantellaer ikke skal tas ut unødig, fordi de blir stresset? Og at de kan bite? Stakkars tella. Ikke rart den bet. Bli tatt ut av buret, prøvde å løpe i sikkerhet. Og fikk en hånd over seg. Hadde jammen bitt jeg også! Hadde han enda blitt bitt under flytting, eller ved renhold av terraet... men neida. Han skulle "vise" den fram... Jeg er lite imonert over hvordan folk behandler dyrene sine. Hvorfor respekterer man ikke at reptiler og tarantellaer ikke har godt av å bli håndtert unødig? Ser jo stadig folk som skal "kose" med reptilene sine, og "vise" fram tellaene på fester. Utrolig at de ikke bryr seg mer om dyrene sine enn de gjør. Fallskader med døden til følge er resultatet om man mister dyrene. I tillegg til stressmomentet de utsettes for. Det er ren egoisme å håndtere dyr som ikke har glede av det.! |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
Sted: Vest- Agder/ Møre og Romsdal
|
Off jaja, forstår ikke at han gidder engang.. Han har selv lyst på flere taranteller står det men allikvell så prøver han og ødelegge hobbyen?
Det har vært mange sånne tarantell saker o.l i det siste....
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Nær Hønefoss
|
Først, er en grunn til at du ikke skal håndtere edderkoppene, men ikke alle som har omløp nok til og la vær desverre......
Journalistene liker og lage store saker....."ble lam av tarantellabitt" litt lenger ned "i dag er Johanssen helt frisk" Her har det tydeligvis skjedd ett under
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
|
Sitat:
Han har heller en plikt om å opplyse om slike erfaringer(enn om i et annet fora..) |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Moderator
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Tromsø
Alder: 34
|
Typisk Dagbladet-sensasjonalisme! Håper folk forstår at Dagbladet er mer Se&Hør enn nyhetsformidler...
Men som Allan sier. Det var vel bare et spørsmål om tid før en slik sak dukket opp. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Neste blir vel et oppslag om "allergisk mann døden nær etter nærkontakt med aggressiv peanøtt".
Litt trist når de setter fokus på slike ting. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Trondheim
|
Det som er problematisk med dagens oppslag er at det faktisk er korrekt. Det finnes flere tilfeller internasjonalt der bitt av Poec's har gitt denne typen alvorlige symptomer. Vi kommer ikke unna at enkelte arter fra Asia og Afrika har en gift som i noen tilfeller kan gi kraftige symptomer.
Det er selvfølgelig synd at dette blir hovedfokuset, men dessverre så kan tarantellbitt hos noen få arter medføre denne typen reaksjoner. Men sammenligner vi med skader forårsaket av hund og katt blir taranteller temmelig uinteressante. Problemet er at dette forholdet er ikke media eller folket opptatt av. Jeg følger den medisinske litteraturen som omhandler skader fra tarantellbitt tett, og jeg er en smule forbauset over at ikke denne saken er publisert i det medisinske miljøet. Dette er så vidt jeg vet den mest alvorlige saken i Norge som angår bitt (og ikke tarantellhår i øyne), og det er forbausende og synd at de behandlende legene ikke publiserte en såpass spesiell og orginal case. MVH Jan Ove
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Reptiler i Dagbladet i dag | CamStatic | Media | 42 | 11-06-2009 15:16 |
| jeg ble bitt!!!! | Chibi | Snoker | 4 | 18-08-2007 12:05 |