| Media Reptiler omtalt i media. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Mar 2010
|
Hei! Jeg lager et dyreprogram på TV Vestfold og er ønsker å komme i kontakt med noen som kan tenke seg å være med i et innslag jeg kaller "Folk og dyr". Siden vi har så strenge regler for hold av dyr her i Norge, så er det kanskje greiest/enklest å holde seg til dyr som er lovlige i Norge. Jeg vil ikke at noen skal få problemer.
Jeg ønsker å presentere eier og dyret og snakke litt om valg av kjæledyr. Kan man få et personlig forhold til en tarantella? Kjenner skorpionen eieres sin? osv.. Send melding til meg privat på forumet, så tar jeg kontakt tilbake. hilsen Irene Fagerlund Hansen TV Vestfold |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Junior Member
|
Jeg ser at ingen "kaster seg over" muligheten til å få presentert seg og sitt dyr på TV. Og jeg forstår at det kan ha noe med dårlige erfaringer å gjøre. Jeg forsikrer at jeg ikke er ute etter å lage et "sjokkprogram" og briljere med fiks-fakse formuleringer og overdrivelser .
Jeg er oppriktig nysgjerrig selv på hvordan det er å ha en tarantella, eller en skorpion for eksempel. Selv så har jeg to hunder og kjenner dem veldig godt og har et godt forhold til dem. Men det blir jo å ha dyr på en helt annen måte. Når man har slike litt annerledes dyr så blir man vel nesten som en slags naturforsker, der man kan studere dyret i fred og ro hjemme? Eller? Jeg kan love at den/de som stiller opp skal få se gjennom saken før den blir sendt. Så ta kontakt med meg her på forumet. Irene |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Hedmark
Alder: 28
|
Synes dette høres ut som en gylden mulighet for å få et positivt mediainnspill for hobbyen vår.
Samt også litt PR for OZE-messen. Desverre hører ikke jeg til Vestfold.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
Jeg synes også dette høres ut som en god mulighet, både for hobbyen og for resten av befolkningen. Det høres ikke ut som om du er interessert i å lage en såkalt "skrekk"historie som andre er. Håper noen melder seg frivillige til dette og får fått fram de positive sidene med denne hobbyen!
Synd du ikke er interessert i Akershus området, da hadde jeg stilt opp
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
|
har vel vært flere andre ganger med fine muligheter til å kaste et godt lys utover hobbyen vår. men har vel blitt brent noen ganger på det.. og siden dette nettopp har skjedd, skjønner jeg godt at ingen tar noe særlig med kontakt...
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Syns dette høres ut som et ok innslag hvor vi kan få presentert hobbyen vår for det den er!
Dette er en sjanse for at vi kan få vist den sanne siden av hobbyen vår og kanskje få flere nye til den i samme slengen? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
Sted: Vest- Agder/ Møre og Romsdal
|
Skulle gjerne stilt men det er ikke i Vestfold jeg bor
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 38
|
Bra forslag,men det som er så dritt er att nesten hver gang det blir slike program så benytter andre seg av og piffe opp stemmningen negativt i media.
helt ærlig så bare kjør på.er så dritt lei møkka norge og disse reglene.det kan jo ikke bli værre enn det er nå uansett. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Jo mer positivt som er i media, jo mindre fokus vil de negative sidene få.. Negativitet mot invertbrater bygger i stor grad på uvitenhet og mangel på egen erfaring.
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Junior Member
|
Jeg tror at folk flest, vanlige folk, som jeg regner meg selv som en av, faktisk vil synes det er spennende å få se et annerledes "kjæledyr". At det er krisemaksimering i media tror jeg kommer av jaget etter å lage tabloide saker: naken greve jager neger med øks... het ordtaket for mange år siden, og det er vel det som gjelder ennå. Det er greit hvis ingen vil stille opp på TV, jeg synes bare det hadde vært morsomt å få litt mangfold i programmet. I tillegg til at jeg synes det er spennende selv. For noen år tilbake bodde jeg i Danmark, og der hadde jeg og samboeren en kameleon. Vi ga han navnet Hugo. Han spiste sirisser, og var et utrolig flott dyr! Utrolig artig å se han fange maten med den lange tunga. Og når han gikk på hånda mi så kunne jeg se når han ble stressa og skiftet både farge og mønster. Jeg reiste tilbake til Norge og måtte la han jeg reiste fra beholde Hugo. Om det var lovlig i Norge så ville jeg hatt en kameleon igjen tror jeg, veldig spennende dyr.
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| søker div hanner | duefjes | Byttelån av dyr for parring. | 3 | 10-08-2009 11:25 |
| Vestfold | JonnyR | Reptilfreaks treff | 9 | 13-08-2008 17:28 |
| Dyrlege i Larvik/vestfold? | Jon83 | Skilpadder | 4 | 28-03-2007 20:07 |
| dyrlege i vestfold | charlotte | Skilpadder | 2 | 24-11-2006 05:59 |
| Søker hjelp! | snoken | Gekkoer | 11 | 01-09-2005 23:01 |